اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

حجت الاسلام ذوالنور: حمایت از مدارس غیردولتی در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ صورت گیرد

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: حمایت از مدارس غیردولتی در برنامه هفتم توسعه کشور و بودجه ۱۴۰۲ صورت گیرد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در ششمین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان قم که با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان مدارس غیردولتی، علی صنیعی رئیس موسسان مدارس غیردولتی کشور، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و دیگر مسئولان برگزار شد، از دستاوردها و تلاش های مسئولان و معلمان آموزش و پرورش قم و نگاه حمایتی و عملیاتی استاندار قم از این نهاد زیربنایی و مهم تقدیر و تشکر کرد.
وی دراین جلسه اظهارداشت: نقش آموزش و پرورش در ایام کرونا کاملا برای همگان شناخته شد زیرا فتنه ای گسترده تر، عمیق تر و فراگیرتر از فتنه های قبل داشتیم.

وی ادامه داد: در این فتنه همراهی برخی مدارس را شاهد بودیم که نسبت به کل مدارس ناچیز اما نسبت به حوادث گذشته چشم گیرتر بود و همه به این دلیل بود که در ایام تعطیلی مدارس در کرونا دانش آموزان از دامن مدرسه محروم بودند و برخی به ناکجاآباد کشیده شدند.
ذوالنور تاکید کرد: تاثیر آموزش و پرورش بر تربیت دانش آموزان بسیار زیاد و حیاتی است اما متاسفانه تاثیر معلمان ناصالح را هم در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که هر چند تعداد کمی بودند اما کم ان هم در چشم و زیاد است.
وی تصریح کرد: امام خمینی می فرمودند: “معلمی شغل انبیاء است”، “معلم امانت داری است که انسان امانت اوست” و “محور تمام تعالیم آسمانی انسان است” این ها نشان می دهد که از حیث نیروی انسانی بهترین ها باید در آموزش و پرورش جذب شوند و باید یک بازنگری در سیستم جذب آموزش و پرورش داشته باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مورد مدارس غیردولتی هم اظهارداشت: وقتی درب مدارس دولتی باز است و مردم از مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی استقبال چشم گیر می کنند و حاضر هستند با پرداخت هزینه فرزند خود را در این مدارس ثبت نام کنند نشانه تاثیرگذاری این مدارس است.
وی تصریح کرد: مردم نتیجه گرا هستند اگر واقعا تاثیر و منفعتی مشاهده نکنند فرزند خود را به این مدارس نمی فرستند لذا این استقبال نشان دهنده این است که مدارس غیردولتی ما موفق بودند و توانسته اند جذب لازم را داشته باشند.
وی گفت: دولت تاکنون در مورد ارتقای مدارس غیرانتفاعی واقعا کوتاهی کرده و بخش مراکز غیردولتی ما همپای مراکز آموزش عالی دولتی ما رشد نداشته است.
حجت الاسلام ذوالنور افزود: تعداد دانشجوی مراکز غیردولتی آموزش عالی با دانش آموزان مدارس غیردولتی هم طراز نیستند زیرا دولت پای کار مراکز عالی آمده است.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با امکانات دولت ایجاد شد و رئیس جمهور وقت وزرا و استاندار و ادارات را پای کار آورد که زیرساخت های ساخت دانشگاه آزاد فراهم شود و دولت مشکلات را برطرف کرد.
وی اظهارکرد: در مدارس غیردولتی آنگونه که باید دولت و مجلس پای کار نیامده است‌
وی با بیان اینکه قانون مدارس غیردولتی برای سال ۹۴ است، افزود: هنوز بحث بر سر این است که آیا تبصره یک که دولت آموزش و پرورش را موظف کرده که ظرف دو ماه به تکلیف خود عمل کنند، انجام شده یا نه؟

ظرفیت مدارس غیردولتی معطل مانده است

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت مدارس غیردولتی معطل مانده و استفاده لازم از این ظرفیت صورت نگرفته است؛ وزیر آموزش و پرورش در هیات دولت باید حمایت از این مدارس را مطالبه کند و بگوید کدام مسئول وظیفه خود را انجام نداده است.
وی تاکید کرد: مجلس هم در صیانت و احیای قانونی که خود مصوب کرده، نظارت کند.

وی گفت: دو مقطع طلایی را درپیش داریم؛ یکی بودجه ۱۴۰۲ است که کار بررسی آن در مجلس شورای اسلامی آغاز شده و دوم برنامه هفتم توسعه کشور است که دولت و مجلس باید به این مدارس توجه کنند.
حجت الاسلام ذوالنور گفت: استاندار قم و وزیر مرحوم سردار رستم قاسمی و وزیر فعلی زمین هایی را در اختیار مدیریت استان قرار دادند.

وی افزود: صحبت هایی شد که برای تعیین تکلیف ۳۵۰ هکتار بافت تاریخی استان قم باید فضاهای آموزشی دیده شود و باید زمین هایی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد لذا در قم با تلاش استاندار و نماینده های قم مشکلات تا حدی برطرف شد.

وی گفت: مدارس غیردولتی هم مشکلات را قبل از تصویب برنامه هفتم توسعه کشور و بودجه ۱۴۰۲ بیان شود ما هم در کمیسیون آموزش مجلس پیگیر رفع مشکلات و عمل به قانون خواهیم بود.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا