اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش به صورت کاربردی از مهر ۱۴۰۲ در مدارس

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: سند بنیادین آموزش و پرورش به صورت کاربردی از مهر ۱۴۰۲ در مدارس کشور اجرایی می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه در جلسه شورای معاونین و همایش موسسین مدارس غیردولتی استان قم از تلاش های علیرضا رحیمی مدیرکل و ناصر حمزه ای مدیر مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش قم تشکر و قدردانی کرد.

احمد محمودزاده افزود: آموزش و پرورش قم جزء استان هایی است که فضای مطلوب را بین مدیران و مسئولان و همگرایی درون و برون آموزش و پرورش را دارد.

وی همچنین با گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، گفت: اجرایی سازی تحول سند بنیادین در قالب قرارگاه در وزارت خانه آموزش و پرورش ایجاد شده است.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش تاکید دارند لذا باید هر چه سریع تر مصداق ها، شاخص ها و پارامترهای آن مشخص شود
این مقام مسئول حوزه آموزش کشور تاکید کرد: باید تسهیلگری کنیم کار به صورت مطلوب تر و با سرعت بیشتر انجام شود.

وی تاکید کرد: ما در وزارتخانه و مسئولان مدارس باید مشکلات سر راه سند تحول را برطرف کنیم.
محمودزاده ادامه داد: قرارگاه اجرایی سازی “سند تحول بنیادین” در وزارتخانه به صورت جدی وارد عمل شده تا مدارس تراز از لحاظ تولید، محتوا و تربیت در حد انقلاب اسلامی تربیت و معرفی شوند.

وی گفت: عمومی سازی سند تحول بنیادین در همه ارکان  به صورت عملیاتی مدنظر ما است که نسخه حیات بخش و کاربردی مدارس کشور است.

وی گفت: با برطرف کردن شبهات و تبیین دانش آموزان باید آنان را با بصیرت، شجاع، مومن و تاثیرگذار تربیت کنند.

مدارس موفق ارتباط خوبی با اولیا و مساجد دارند

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارسی موفق هستند که اولیاء، خیرین، محله و مسجد ارتباطات خوبی با دانش آموزان و مدارس دارند لذا الگوهای کاربردی بر اساس مفاد سند تحول باید ترسیم شود.
وی ابرازداشت: در مهرماه ۱۴۰۲ سندی کاربردی در راستای اجرای سند تحول در اختیار مدارس قرار می گیرد.
وی در ادامه اظهارداشت: زمینه سازی برای مشارکت در مدارس فراهم شده و دانش اموزان از ظرفیت گروه های جهادی، خیرین و افراد صاحب سبک در امر تعلیم و تربیت بهرمند شدند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: مدارس هیات امنایی چند وجهی تربیتی باید ایجاد شوند که باید به الگویی برسیم که مهرماه سال ۱۴۰۲ بخشی از مدارس به این شکل اداره شوند که خیلی به شهریه دولتی وابسته نباشند.
وی گفت: یک سند راهبردی در مورد مدارس غیردولتی ارائه دادیم که نیازمند این است که اعضای شورای معاونین آموزشی پژوهشی و تربیت بدنی برای اجرای درست آن با ما همراهی کنند.

محمودزاده با بیان اینکه دو نگاه مدارس دولتی و غیردولتی وجود دارد که این نگاه باید اصلاح شود، تصریح کرد: دوقطبی های کاذب نباید در مدارس دولتی و غیردولتی ایجاد شود و همه باید اهتمام داشته باشند تا دانش آموزان در حوزه آموزشی و پرورشی ارتقا پیدا کنند.
وی بیان کرد: برخی از مدارس غیردولتی تک بعدی عمل می کنند و بیشتر به حوزه آموزش ورود پیدا می کنند و موضوعات پرورشی و تربیتی مغفول مانده است.
وی افزود: مدارس به ویژه مدارس غیردولتی باید نقش آفرینی و به شبهات ورود کنند و نقش ویژه‌ای را داشته باشند.

محمودزاده اظهارکرد: توانمندسازی، گزینش به موقع معلمان، تایید صلاحیت معلمان با همکاری دانشگاه فرهنگیان و موسساتی دیگر انجام خواهد شد.

کیفیت و محتوای تحصیلی ملاک دریافت شهریه مدارس غیردولتی

وی گفت: کیفیت تدریس، محتوای مناسب و ورود به مسائل محتوایی و فرهنگی برای ما ملاک شهریه مدارس خواهد بود و حضور دانش آموزان در مسابقات علمی و فرهنگی برای ما مهم‌است.

این مسئول مدارس غیردولتی کشور گفت: مدارس غیردولتی بدون مجوز پلمپ خواهد شد و حتی موسساتی که مغایر فرهنگ اسلامی و ایرانی ما عمل می کنند که آموزش های آن ها باید متناسب با آداب و رسوم و فرهنگ کشور ایران‌ باشد.

وی گفت: ۱۸ هزار مدرسه و ۲۰ هزار موسسه در کشور وجود دارد که درسال جاری اعتبار مناسبی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: نگاه دولت این است که مدارس دولتی را ارتقا دهد و مدارس غیردولتی باید برای جذب دانش آموزان روش های به روز و کارآمدی داشته باشند تا خانواده هر کدام را بخواهد انتخاب کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان به سوالات مدیران مدارس غیردولتی استان قم پاسخ دادند. پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا