اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

سوادآموزی رسالتی بر دوش همه دستگاه هاست

آستان بهارستان؛ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم اظهارداشت: از اهتمام مسئولان حوزه سوادآموزی تشکر می کنم اما سوادآموزی یک رسالت بر دوش همه دستگاه ها است.

جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان قم به ریاست احمدحاجی زاده قمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارقم و با حضور اعضای شورا و تعدادی از مدیران کل دستگاه های مدعو در محل سالن جلسات حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) استانداری قم برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم دراین جلسه با تقدیر از اهتمام دست اندرکاران حوزه سوادآموزی استان، سوادآموزی را یک رسالت مهم بر دوش همه دستگاه های اجرایی دانست و تاکید کرد: همه در قبال رشد باسوادی در جامعه مسئول هستیم.

احمد حاجی زاده تعریف امروزی سوادآموزی را فراتر از خواندن و نوشتن خواند و خاطرنشان کرد: سواد در جامعه کنونی درک و شناخت بهتر از مولفه های زندگی است.

وی سوادآموزی را یک حق همگانی خواند و افزود: با عنایت به اهمیت موضوع با سوادی اگر همه دستگاه ها در کنار هم نباشند در ریشه کنی جهل و بی سوادی به طور شایسته موفق نخواهیم بود.

وی از مدیران کل و مسئولان ۱۶ دستگاه اثرگذار در حوزه سوادآموزی خواست تا با تمام توان و ظرفیت به میدان بیایند تا بتوانیم در این عرصه به مقصد مطلوب برسیم.

ایجاد حساسیت و گفتمان سازی سواد دو اولویت مهم

حاجی زاده ایجاد حساسیت نسبت به آثار خسارت بار بی سوادی در جامعه و گفتمان سازی سواد در بین دستگاه ها و مجموعه های مختلف استان را به عنوان دو اولویت مهم در رسیدن به اهداف مورد نظر دراین حوزه دانست.

وی با اشاره به اهمیت تشویقات در راه سوادآموزی از همه مدیران استان خواست تا درجلسات شورای اداری دستگاه خود به موضوع سوادآموزی و پیگیری مصوبات آن بپردازند و با تهیه بانک اطلاعاتی کامل از جامعه مخاطبین ومراجعین خود نسبت به رشد نرخ سواد که یک وظیفه دینی و ملی است حساس باشند.

شایان ذکر است در این جلسه انتظارات از ۱۶ دستگاه اثرگذار در حوزه  سوادآموزی بیان و مورد تایید وتصویب قرارگرفت و مقرر شد در جلسه آتی مدیران کل و مسئولان دستگاه های مذکور گزارشی از شرح اقدامات خود دراین خصوص ارائه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا