اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

عملکرد انجمن های اولیاء و مربیان مدارس قم ارزیابی می شود

آستان بهارستان؛ رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان مدارس آموزش و پرورش قم از ارزیابی عملکرد انجمن های اولیاء و مربیان مدارس استان خبر داد.

رضا شاهسواری افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری «باید همیشه ناظری بر کارها و فعالیت های انسان وجود داشته باشد» درهمین راستا ارزیابی انجمن های اولیاء و مربیان در دستور کار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: توسعه و ارتقاء سطح فعالیت و عملکرد انجمن های اولیاء و مربیان مدارس از طریق ارزیابی از عملکرد آن ها امکان پذیر است.

وی افزود: دراین راستا نمون برگ شاخص های ارزیابی و لیست بازرسان و ارزیابان به مدارس استان قم ارسال و جلسه آموزشی و توجیهی با همکاری اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش برای ۳۶ ارزیاب برگزار شده که با آمادگی کامل در مدارس حضور یابند.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان مدارس آموزش و پرورش قم گفت: دراین طرح حداقل از ۲۰ درصد مدارس استان بازدید به عمل خواهد آمد و نتایج ارزیابی مدارس استان تا ۲۵ بهمن ماه سال جاری از نواحی و مناطق به اداره کل ارائه می شود.

وی اظهارداشت: شاخص های ارزیابی به مدارس ارسال شده تا مدیران مدارس نسبت به تهیه و تنظیم مدارک و مستندات اقدام نمایند.

وی افزود: اعضای انجمن های مدارس، اعضای شورای انجمن اولیاء و مربیان و ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس دارای انجمن اولیاء و مربیان برتر، ارزیابان «شاخص های ارزیابی عملکرد انجمن های اولیاء و مربیان» هستند.

شاهسواری گفت: برگه ارزیابی در اختیار ارزیابان قرار داده شده که باید در مدارس حضور یابند و تکمیل نمایند.

وی ابرازداشت: پس از پایان ارزیابی شاخص ها با تشکیل یک جلسه نتایج ارزیابی و نقاط قوت و ضعف انجمن ها به روسای نواحی و مناطق ابلاغ و برنامه ریزی های لازم صورت خواهد گرفت.

وی گفت: چگونگی برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان مدارس، چگونگی برگزاری کارگاه یا دوره های آموزش خانواده برای والدین، بزرگداشت و برگزاری برنامه های هفته پیوند اولیاء و مربیان از شاخص های ارزیابی عملکرد انجمن های اولیاء و مربیان مدارس است.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان مدارس آموزش و پرورش قم ادامه داد: شناسایی و ساماندهی تخصص ها و مهارت های اولیاء و چگونگی به کارگیری از ظرفیت ها و فضیلت های اولیاء و مربیان در فرایند آموزشی و تربیتی دانش آموزان، ساماندهی مشارکت های مالی و داوطلبانه اولیاء و توسعه آن و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در بین اولیاء و اعضای انجمن های اولیاء و مربیان مدارس از دیگر شاخص های ارزیابی است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا