اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

اجرای طرح شهید طوقانی با هدف تربیت زیستی و بدنی دانش آموزان

آستان بهارستان؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم اظهارداشت: با توجه به سیاست های وزارتخانه مبنی بر گسترش ورزش های آئینی و باستانی که در راستای توجه به سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی که همگی بر تربیت تمام ساحتی دانش آموزان تاکید دارند، طرح شهید طوقانی با هدف تربیت زیستی و بدنی دانش آموزان در سراسر کشور اجرا خواهد شد. 

علی یزدی عنوان کرد: طرح شهید طوقانی «اجرای ورزش صبحگاهی مدارس با ضرب آهنگ ورزش زورخانه ای» در سال تحصیلی جاری با حضور دکتر ستاری فرد معاون محترم تربیت بدنی و سلامت وزارتخانه در سطح کشور کلید خورد.

وی گفت: با برنامه ریزی های مقتضی توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت تا این لحظه شعر و آهنگ اجرای ورزش صبحگاهی سروده و آماده شده است. همچنین حدود ۱۰۰ نفر از دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم آموزشگاه فرهنگ ناحیه یک در حال تمرین حرکات ورزشی جهت اجرا و ضبط محتوای مورد نظر می باشند.

وی تصریح کرد: در استان قم نیز تعداد ۱۵۰ نفر دانش آموز ابتدایی مورد آموزش مرشد خوانی و نواختن ضرب قرار گرفته اند، همچنین ضرب و زنگ به تعداد خریداری شده که در جهت اجرای طرح در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت. و با تولید محتوای متناسب، مدارس با الگوگیری از محتوای تولید شده با ضرب آهنگ ورزشی آئینی و باستانی به نرمش صبحگاهی خواهند پرداخت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم گفت: دکتر دهنوی و دکتر ابراهیمی ناظرین وزارتی دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارتخانه، از روند اجرای طرح شهید طوقانی در استان قم بازدید کردند.

وی افزود: با حضور ناظرین وزارتی از محتوای شعر سروده شده و همچنین اجرای شعر توسط مرشدین و همچنین تمرین حرکات ورزشی توسط دانش آموزان در محل دبستان فرهنگ بازدید به عمل آمد.

قم دبیرخانه اجرای طرح شهید طوقانی

وی گفت: در این دیدار مقرر شد استان قم به عنوان دبیرخانه اجرای طرح شهید طوقانی اقدام به تولید محتوای متناسب با این طرح برای اجرا در سطح کشور اقدام نماید.

یزدی اضافه کرد روند اجرایی استان قم جهت تولید محتوای کشور توسط ناظرین مطلوب ارزیابی گردید، و این محتوا مقارن با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ضبط و برای اجرا در سراسر کشور در اختیار آموزشگاه های ابتدایی قرار خواهد گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا