اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

دانش آموزان ابتدایی در برنامه پنج ساله روخوانی صحیح قرآن را فرامی گیرند

آستان بهارستان؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در مراسم افتتاحیه «طرح اتقان» گفت: عهد می بندیم در یک برنامه پنج ساله روخوانی و روان خوانی قرآن را به دانش آموزان مقطع ابتدایی به صورت صحیح آموزش دهیم.

مراسم افتتاحیه «طرح اتقان» (ارتقای توانمندی های قرآنی آموزگاران ابتدایی) با حضور با حضور دکتر میکائیل باقری مدیرکل دفتر قرآن و دکتر محمد محمدی مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش و مدیران ابتدایی دخترانه و پسرانه معاونان و روسای ابتدایی نواحی و مناطق استان و معاونین ابتدایی برخی استان های کشور در مجتمع فرهنگی-زیارتی یاوران مهدی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم دراین مراسم با گرامیداشت یاد امام و شهدا بویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز و در راس آن ها شهید سردار سلیمانی و آرزوی سلامتی برای رهبر انقلاب، اظهارداشت: قرآن نور و آخرین معجزه الهی و تنها کتابی است که بیش از ۱۴۰۰ سال از نزول آن می گذرد و همچنان معجزه ای تحریف نشده و در اختیار بشر است.

علیرضا رحیمی افزود: به جز قرآن هیچ معجزه ای از پیامبران هم اکنون در دسترس بشر نیست و این کتاب شفا برای مردم و شفاعت آن در عالم بالا پذیرفته است و هیچ کتابی به این عظمت وجود ندارد.

راه نجات از فتنه ها پناه به قرآن است

وی تاکید کرد: راه نجات از فتنه ها، بهترین پناهگاه، نجات دهنده بشر از انحراف و دوای همه دردهای بشر پناه به قرآن است و همه دردهای امروز بشر به دلیل فاصله گرفتن از قرآن است.

وی تصریح کرد: اگر من به عنوان مدیر روزانه به اندازه ذره ای در راه قرآن پیشرفت کنم و به قرآن نزدیک شوم می توانم در راه قرآن قدم بردارم و اگر نگاه مدیر به قرآن تغییر نکند نباید از معلم و دانش آموز انتظار داشته باشند.

مدیران کلاس قرآن را به شاداب ترین درس تبدیل کنند

این مقام مسئول آموزش و پرورش استان اظهارداشت: مدیران باید ابزار و امکانات آموزشی برای قرآن را فراهم و نگاه و عشق به قرآن را به دانش آموز و معلم منتقل کنند، کلاس قرآن را به هر وسیله ای رونق بخشند و در ساعت مفید یادگیری قرار دهند و در مجموع کلاس قرآن را به شاداب ترین درس تبدیل کنند.

اتهام کم کاری آموزش و پرورش به قرآن را جبران می کنیم

وی با بیان اینکه زمانی رهبری فرمودند قرآن در جامعه ما مهجور و در آموزش و پرورش مهجورتر است، گفت: ما دراین مراسم با قرآن عهد می بندیم که تلاش خود را برای قرآن افزایش دهیم و اتهام کم کاری آموزش و پرورش در زمینه قرآن را جبران کنیم.

وی ادامه داد: دانش آموز ۱۲ سال در مدرسه قرآن را فرامی گیرد اما باز در دانشگاه دوره روخوانی را می گذراند که این امر نقطه ضعف آموزش و پرورش است زیرا قرآن کتاب زندگی ما است که باید با آن انس روزانه داشته باشیم.

رحیمی با اشاره به اینکه برنامه حاملان قرآن با فلسفه اش اجرا نشد و سبب جمع شد آن شد گفت: فلسفه احترام به قرآن این است که زیرا زمانی که قرآن در جمعی وارد می شود همه به احترام آن برخیزند و اهمیت ویژه ای قائل شوند.

در برنامه پنج ساله دانش آموز در دوره ابتدایی روخوانی قرآن را فرامی گیرد

وی با بیان اینکه این امر برای ما تبیین نشده که یکی از شاهدان ما در روز قیامت قرآن است، گفت: عهد می بندیم که با یک همت بلند نخست تمام مدیران و معلمان روخوانی صحیح قرآن را فراگیرند و در یک برنامه پنج ساله دانش آموزان مقطع ابتدایی روخوانی و روان خوانی را به صورت صحیح آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه انس با قرآن دانش آموز مانوس با قرآن را تربیت می کند، ابرازداشت: با برخورد و برنامه مناسب باید اقدامی کرد که دانش آموز با قرآن انس گیرد و آن را دوست داشته باشد و احساس فرح و شادی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در آستانه چهل و چهارمین بهاری آزادی از یوق استکبار باید بگویم که جشنی روی کره زمین به زیبایی ۲۲ بهمن نیست زیرا غدیر، جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و امام علی علیه السلام، اعتکاف، شب قدر و همه این اعیاد و مراسم ها و نماز و امر به معروف در سایه جمهوری اسلامی احیا شد

این انقلاب مبنای درستی داشت و ارزش های اسلامی را احیا کرد که یکی از آن ها قرآن است و باید قدردان آن باشیم و جهت نشر و انس دانش آموزان با این معجزه الهی بیش از پیش تلاش کنیم.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا