اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

سواد قرآنی معلمان ارتقا می یابد

آستان بهارستان؛ مدیرکل دفتر قرآن وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: انتقادهایی در مورد وضعیت توانمندی دانش آموزان نسبت به روخوانی یا روانخوانی وجود دارد که باید سواد قرآنی معلمان را ارتقا دهیم.

مراسم افتتاحیه «طرح اتقان» (ارتقای توانمندی های قرآنی آموزگاران ابتدایی) با حضور با حضور دکتر میکائیل باقری مدیرکل دفتر قرآن و دکتر محمد محمدی مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، مدیران ابتدایی دخترانه و پسرانه معاونان و روسای ابتدایی نواحی و مناطق استان و معاونین ابتدایی برخی استان های کشور در مجتمع فرهنگی-زیارتی یاوران مهدی قم برگزار شد.

مدیرکل دفتر قرآن وزارت آموزش و پرورش دراین مراسم اظهارداشت: انتقادهایی در مورد وضعیت توانمندی دانش آموزان نسبت به روخوانی و روانخوانی وجود دارد که باید سواد قرآنی دانش آموزان را ارتقا دهیم.

دکتر میکائیل باقری افزود: برخی دانش آموزان ما مدرک دیپلم را اخذ کردند اما روخوانی صحیحی از قرآن ندارند که برخی دلایل آن را کتب درسی و برگزار نشدن کلاس در ساعت مناسب بیان کردند اما مهمترین دلیل کم توفیقی دراین عرصه، نداشتن مهارت کافی برخی از معلمان است.

وی ادامه داد: معلمی که در حوزه قرآن تخصص ندارد برای سایر دروس اهمیت بیشتری قائل می شود و هدف از اجرای طرح اتقان توانمندسازی معلمان قرآن است که از مدیران آموزش و پرورش می خواهیم با طرح های تشویقی و انگیزشی معلمان را پای کار  قرآن بیاورند.

سواد قرآنی معلمان ابتدایی ارتقا می یابد

مدیرکل دفتر قرآن وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان دراین طرح به مدت ۶۳ ساعت که ۲۴ ساعت آن حضوری، ۱۶ ساعت ارائه تمرین و تکلیف و ۲۰ ساعت دوره آفلاین است شرکت می کنند.

وی افزود: تولید محتوای مناسب توسط هیات متخصص تدوین شده و در خروجی این طرح آموزگاران قرآن را روان و صحیح می خوانند، ۲۰ سوره انتهای قرآن را حفظ می کنند، اشراف اجمالی به معنای آیات و سور پیدا می کنند، نماز را به صورت صحیح و همراه با درک معنا می خوانند و البته معلمانی که این مهارت ها را دارند نیاز به حضور کلاس ندارند.

دکتر باقری گفت: ناظران استانی طرح باید موسسه یا دارالقرآنی که طرح را اجرا می کند و همچنین توانمندی آموزگار را تایید و بر حسن اجرای فرایند آموزشی نظارت و آزمون پایانی را برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: موسسات قرآنی، مراکز دارالقرآن و حتی دانشگاه ها و آستان مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها در صورت آمادگی می توانند به قرآن آموزی معلمان آموزش و پرورش کمک کنند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا