اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمگزارش تصویریگزارش تصویری قمگزارش تولیدیگزارش تولیدی قم

ششمین نمایشگاه بین المللی کفش و صندل در قم برگزار شد+تصاویر

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ ششمین نمایشگاه تخصصی و بین المللی کفش و صندل و صنایع وابسته استان قم (قم شوز) به عنوان بزرگترین رویداد صنعت کفش کشور با حضور سفرا و نمایندگی های کشورها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ این نمایشگاه طی مراسمی با حضور سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندارقم و محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، علیرضا پیمان پاک دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و رئیس سازمان توسعه تجارت و جمعی از مسئولان این استان افتتاح شد.

انواع کفش صندل و دمپایی، کفش طبی، ورزشی و مجلسی، چرم مصنوعی و فوم، زیره و قالب سازی، ماشین آلات و صنایع وابسته صندل ماشین آلات مواد اولیه و دراین نمایشگاه عرضه شد.

۳۰۱ شرکت‌ و نشان‌ تجاری برتر داخلی و ۳۴ شرکت خارجی در این نمایشگاه گردهم آمدند تا محصولات خود را به مخاطبان عرضه کنند.

هشت هزار و۵۰۰ بازدیدکننده تخصصی اعم از تجار داخلی و خارجی در این رویداد بزرگ شرکت کردند.

نسبت حکمت و صنعت را در نمایشگاه کفش قم دیدم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور درحاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهارداشت: توفیق الهی نصیب من شد تا از برگزاری نمایشگاه حکیمانه صنعت کفش ماشینی در استان قم بازدیدی داشته باشم و نسبت حکمت و صنعت در ساحت کفش را مشاهده کنم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه با تاکید براینکه فرهنگ تولید از تولید مهمتر است که باید به بدان توجه نمایند، گفت: تولید، توزیع و مصرف باید مبتنی بر معرفت و حکمت باشد لذا وظیفه خود می دانم از همه متولیان دلسوز این نمایشگاه تشکر نمایم؛ خداوند عاقبت همه عزیزان را ختم به خیر کند و آنان را در پیشرفت کشور مساعدت نماید.

صنعت کفش استان قم دارای نقاط قوت بسیار است

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران هم با بازدید از این نمایشگاه درخصوص تحقق اهداف صادراتی و تولیدی در عرصه تولید کفش اظهارداشت: ویژگی این نمایشگاه تخصصی بودن آن است. ضمن اینکه فراتر از نمایشگاه استانی برگزار شده و جنبه ملی دارد. برگزارکننده و مجری آن برنامه‌ریزی خوبی انجام داده و حضور مشتریان و مقامات بین‌المللی را فراهم کرده است.

پیمان پاک افزود: در سال‌های گذشته عموم نمایشگاه‌های بین‌المللی در تهران برگزار می‌شد اما نکته‌ای که رئیس‌جمهوری بارها بر آن تاکید دارند این است که از فرصت تجارت بین‌الملل و فعال شدن دیپلماسی اقتصادی که یکی از مهم‎ترین دستورات دولت سیزدهم است استفاده شود به طوری که در استان ها و سایر نقاط غیر از پایتخت این فرصت درک شود و یکی از این مناطق همین نمایشگاه‌ها است که با برگزاری این دست رویدادها استان ها را فعال کنیم. به طور مثال استان قم در زمینه کفش دارای مزیت نسبی است و نقاط قوت بسیاری دارد.

صادرات ۸۰ میلیون دلار کیف و کفش ایران

وی با اشاره به صادرات ۸۰ میلیون دلار کیف و کفش از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: بازار کشورهای آفریقایی و آسیایی، فرصت تجارت بالای ۱۰ میلیارد دلار را پیش روی ما قرار داده‌ است.

نمایشگاه کفش قم یک فرصت منحصر به فرد در حوزه تجارت بین المللی است

وی گفت: در بازارهای اوراسیا حدود دو میلیارد دلار واردات در حوزه کفش و کیف وجود دارد؛ همچنین در پاکستان و کشورهای آفریقایی و کشورهای همسایه هم بازارهای بسیار خوبی داریم که می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها ارتباط تجاری برقرار کرده و در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه استانی اقدامات مفیدی انجام دهیم لذا این نمایشگاه یک فرصت منحصر به فرد در حوزه بین‌المللی است.

رئیس سازمان توسعه و تجارت در مورد توان تولیدی کشور با توجه به محصولات ارائه شده دراین نمایشگاه، عنوان کرد: در بعضی از کالاها قابلیت بسیار بالایی وجود دارد؛ رقابتی بودن قیمت‌ها و کیفیت ها و کیفیت بالاتر از محصولات چینی مزیت‌هایی است که سبب رونق صادرات می‎شود مشروط به اینکه این ظرفیت را بتوانیم به جهان معرفی کنیم.

وی یکی از چالش‌های صنعت کشور را ناشناخته بودن ظرفیت‌های تولید در دنیا و میان تجار داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: برخی از کارشناسان براین باور هستند که اگر تعرفه با اوراسیا و پاکستان را صفر کنیم صنعت دچار مشکل می‌شود اما تشکل ها و تولیدکنندگان مایل به صفر شدن آن هستند و معتقدند که در حوزه قیمت و کیفیت بی‌رقیب هستیم.

از صادرات حمایت می کنیم

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه کفش قم نخستین اقدامی است که این ظرفیت را به تولیدکنندگان و مشتریان داخلی و خارجی معرفی می کند و پس از این شناخت ارتباط شکل می‌گیرد و ما در سازمان توسعه و تجارت کمک می‌کنیم تا مسائل مالی، لجستیک و تعرفه‌ای حل شود و توسعه صادرات شکل گیرد.

ثمره نمایشگاه کفش توسعه اشتغال و معرفی برندها باشد

معاون صنایع عمومی وزارت صمت هم در دیدار از این نمایشگاه اظهارداشت: بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی کفش و صندل موجب خرسندی گردید؛ امید است توسعه سهم بازار و اشتغال بیشتر و توسعه نام و نشان و برندهای داخلی از ثمرات این نمایشگاه باشد.

مهدی برادران افزود: توصیه رئیس جمهور افزایش صادرات و توجه به مصرف کننده داخلی به صورت همزمان می باشد لذا همت همه زحمت کشان این عرصه را ارج می نهیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم دراین نمایشگاه گفت: نمایشگاه کفش و صندل قم با برنامه زیری مناسب و با حضور صدها شرکت داخلی و خارجی برگزار شد که نشان از ظرفیت استان برای برگزاری اینگونه رویدادهای مهم اقتصادی است که باعث رونق و رشد اقتصادی قم و اشتغال زایی مناسب می گردد.

احمد امیرآبادی افزود:‌از زحمات دست اندرکاران این رویداد اقتصادی بزرگ به خصوص جناب آقای شعبان زاده قدردانی می نمایم.

تولید ۷۰ درصد کفش کشور در قم

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم هم دراین نمایشگاه اظهارداشت: ایده برگزاری نمایشگاه کفش برای نخستین بار در ۱۰ سال پیش ایجاد شد و اکنون به بزرگترین رویداد صنعت کفش کشور تبدیل شده‌ است.

جواد شعبان‌زاده هدف این نمایشگاه را افزایش صادرات و معرفی ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه کفش دانست و افزود: ایران دوازدهمین تولید کننده کفش ماشینی در جهان است و۷۰ درصد تولید کفش کشور در قم انجام می‌شود، از این رو نمایشگاه کفش قم به عنوان بزرگترین نمایشگاه کفش خاورمیانه، به منظور معرفی ظرفیت‌های داخلی و سهولت در امور صادرات و واردات با مشارکت کشورهای مختلف برگزار شد.

وی گفت: از ۴۰۰ تاجر خارجی در این نمایشگاه دعوت شد که از این میان از تجار بیش از ۳۰ کشور مانند عراق، هند، ونزوئلا، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، روسیه، لیبی و برخی کشورهای آفریقایی به صورت حضوری دعوت به عمل آمد که دعوتنامه ها هم متناسب با فرهنگ و علائق هر کشور طراحی شده بود.

حضور شرکت ها و تجار در نمایشگاه بین المللی کفش قم

وی با بیان اینکه این نمایشگاه گوشه ای از صنعت کشور ما است، گفت: روزی نیست که کمتر از ۱۰ تاجر خارجی به منظور تبادل و دیدار از تولیدی های کفش ماشینی در قم نباشد.

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم گفت: قدمت صنعت کفش ماشینی استان قم به ۶۰ سال پیش برمی گردد و امروز دست اندرکاران این صنعت توانسته اند ۳۵ هزار شغل در قم ایجاد و نام کفش قم را در دنیا بلند کنند.

وی اظهارداشت: تا پیش از آن تشکل ها و اتحادیه دراین حوزه سنتی عمل و با این نگاه نمایشگاه برگزار می کردند که با مدل نمایشگاه ها درچین و ترکیه متفاوت بود و با کیفیت و نحوه دعوت تجار آشنایی نداشتند؛ ما با استفاده از کارشناسان و مشاوران هدف گذاری و اقدامات زیربنایی را انجام دادیم تا نمایشگاه به تمام معنا تخصصی را رقم زدیم.

وی گفت: یک سالن این نمایشگاه سوله بدون امکانات و بدون کف سازی و تجهیزات برق و ورودی بود که ما در مدت ۴۰ روز آن را ساماندهی کردیم.

شعبان زاده گفت: هرچند نسبت به سال ۹۸ ، ۲۰۰ درصد افزایش فضا داشتیم اما هشت هزار متر فضای موجود بود درصورتی که نیازمند ۳۱ هزار متر فضا بودیم و ۳۷۰ شرکت تقاضای حضور داشتند که مجبور شدیم ۳۰۱ شرکت را پذیرا باشیم.

وی بیان کرد: این نمایشگاه پرپتانسیل ترین، کاربردی ترین و تجاری ترین نمایشگاه صنعت کفش کشور بود که با برپایی آن همه پذیرفتند که قم پایلوت این صنعت شود و جلسات میز کفش ایران را برگزار نماید و نمایشگاه مرکزی کفش در قم باشد.

وی تصریح کرد: مبلمان و فرش قم هم با کم کاری به دست دیگران سپرده شد اما قابل برگشت است و باید جایگاه خود را به دست آورد.

حضور گسترده برندهای مشهور در نمایشگاه کفش شایسته تقدیر است

رئیس سازمان صمت تهران هم گفت: بسیار خرسندم که از نمایشگاه تخصصی کفش ماشینی استان قم که باشکوه، قدرت و عظمت بسیار بیشتر از قبل برپا شد حضور پیدا کنم.

محمود سیجانی افزود: در این نمایشگاه همدلی، رقابت در کنار رفاقت به چشم می خورد و حضور گسترده برندهای مشهور استان های مختلف شایسته تحسین و شعار این نمایشگاه تحت عنوان «با هم رشد کنیم» بسیار عالی و کارگشا است.

نمایشگاه صنعت کفش قم نماد همت بلند مردان سختکوش است

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت نیز در بازدیدی که ازاین نمایشگاه داشت، گفت: نمایشگاه هنر صنعت کفش قم نماد همت بلند مردان سختکوشی است که شعار تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را به بهترین صورت محقق ساختند.

محسن گرجی خطاب به مسئولان برپایی این نمایشگاه افزود: اراده فولادین شما در میدن جهاد تولید منجر به برتری این صنعت در منطقه شده و طلیعه دستیابی به جایگاه بین المللی است و به طورحتم روزهای درخشان تری پیش روی صنعت کفش قم است.

ساحل عاج دروازه ورود به یک بازار ۱۰۰ میلیونی است

سفیر ساحل عاج هم در دیدار ازاین نمایشگاه اظهارداشت: رسالت من به عنوان کسی که مسئولیت سفارت کشور ساحل عاج در ایران را دارد این است که با کشوری که کار می کنم آشنا و توسعه روابط اقتصادی دو کشور را پیگیر شوم.

«تاماکولو واتارا» با تاکید براینکه ساحل عاج تاکنون روابط خوبی با ایران داشته است، افزود: در زمینه های اقتصادی می توانیم ارتباط ویژه ای با ایران داشته باشیم و روابط را بیش از اینکه هست توسعه دهیم؛ به این منظور بایستی در تلاش باشیم که فعالان اقتصادی دو کشور بیشتر با هم آشنا شوند.

وی گفت: رسانه های خارجی و به طور عمده اروپایی تبلیغ می کنند که ایران کشوری ناپایدار است و امنیت چندانی ندارد و مسئولان کشورهای آفریقایی تمایل به سفر و تجارت به جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف کشورهای اروپایی این است که به غیر از خودشان به کشور دیگری منفعتی نرسد و به این دلیل دوست ندارند ایران با کشورهای آفریقایی در ارتباط باشد اما من به عنوان سفیر در ایران ناظر واقعیت ها هستم و هر روزه گزارش های صحیح را به اطلاع مقامات کشورم می رسانم.

سفیر ساحل عاج گفت: هفته پیش کنگره زنان تاثیرگذار در ایران برگزار شد و هیاتی از سناتورهای مجلس سنای ساحل عاج به ایران آمدند و متوجه شدند که آنچه در رسانه ها در مورد امنیت ایران بخصوص امنیت اقتصادی و اجتماعی گفته می شود برخلاف واقعیت است.

وی ادامه داد: آنان در اقامت پنج روزه خود در تهران هیچ گونه اغتشاش و آشوبی را مشاهده نکردند و متوجه شدند که بانوان ایرانی بدون اینکه مانعی داشته باشند در رده های مختلف کاری فعالیت های چشمگیری دارند و حتی بانوان ایرانی از حق و حقوق بیشتری از سایر کشورهای منطقه برخوردار هستند؛ واقعیت این است که باید به آن اشاره می کردم.

وی اظهارداشت: من هم اکنون پنج سال است که در ایران هستم و آنچه می گویم را مشاهده کرده ام و هرکس از مقامات کشور ساحل عاج هم به ایران آمده متوجه این امر شده که آنچه رسانه های بیگانه می گویند صحیح نیست؛ لذا این ما هستیم که باید بدون توجه به تبلیغات رسانه های معاند ایران سعی کنیم روابط مان را با شما بیش از پیش توسعه دهیم.

واتارا با بیان اینکه یکی از اقداماتی که باید طی ماموریت اصلی خود در ایران انجام دهم نزدیک کردن فعالان اقتصادی دو کشور است، افزود: چنانچه قدمی برداشته و رابطه اقتصادی محکمی با ساحل عاج برقرار شود رابطه ایران با سایر کشورهای آفریقایی این ساحل، آسان تر و هموارتر خواهد شد.

وی گفت: از این فرصت استفاده و شرکت های ایرانی و بخصوص شرکت های برتر قمی را دعوت می کنم تا با سفر به ساحل عاج، تجار و بازرگانان ما را بشناسند و همکاری خوبی را با هم آغاز کنند.

وی ادامه داد: به این منظور سفارت ما در دادن ویزا تسهیلات لازم را در اختیار تجار قرار خواهد داد و امیدواریم که این مهم هر چه زوردتر محقق شود.

اگر صنایع کفش ایران به ما عرضه شده بود ترکیه در بازار کفش ما جای نداشت

یکی از تجار کشور مالی که رابط نمایندگی چندین کشور از جمله ساحل عاج، مالی، بورکینافاسو و نیجریه است درحاشیه این نمایشگاه اظهارداشت: کشور مالی و دو کشور دیگر آفریقایی تلاش دارند همکاری های اقتصادی بیشتری با ایران داشته باشند و تشکر می کنم که تجار ایرانی هم علاقمند به توسعه همکاری ها بین دو کشور هستند.

وی تصریح کرد: هر شخصی که در سفارتخانه فعالیت می کند نماینده دولت و رئیس جمهور آن کشور است و من به نمایندگی از کشورم می گویم که علاقمند به توسعه تجارت با ایران هستیم.

وی گفت: من از سفیر کشور ساحل عاج تشکر می کنم و زمانی که متوجه شدم ایشان هم برای بازدید حضور دارند دلگرمی خاصی پیدا کردم و به مسئولان دیگر کشورهای آفریقایی هم اعلام کردم برای تجارت به ایران سفر کنند زیرا ساحل عاج بین کشورهای آفریقایی جایگاه ویژه ای دارد و پس از استقلال، صلح پایدار درآن وجود داشته و همه کشورها به منظور تجارت با روی باز از آنان استقبال می کنند و هیچ محدودیتی برای توسعه تجارت وجود ندارد.

این تاجر مشهور کشور مالی گفت: خوشحال می شویم که بتوانیم بیش از این با تجار و توانایی های جمهوری اسلامی ایران آشنا شویم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه شما تاجر قوی هستید و در بیشتر نمایشگاه ها حضور دارید، سطح نمایشگاه را چطور مشاهده کردید؟ گفت: واقعا باید بگویم همه چی بی نظیر بود من تاکنون به ۲۱ کشور برای بازدید از نمایشگاه ها رفتم و می توانم بگویم اگر ایران از سال ۲۰۰۰ در سطح جهانی قدرت صنعتی خود را به دیگر کشورها معرفی می کرد کشورهایی مانند ترکیه دیگر جایگاهی نداشتند که بتوانند بازار آفریقایی را به دست آورند.

وی با بیان اینکه بازدید ازاین نمایشگاه مانند این بود که به نمایشگاه اروپایی رفته و محصولات ساخت آنان را مشاهده کردم، گفت: تولیدات ایرانی از تولیدات کشوهای اروپایی کم ندارد؛ تنها تفاوت این است که قیمت ها بسیار مناسب و قابل رقابت با کشورهای اروپایی است و امید دارم به لطف خداوند قدم های بلند و محکم تری را با تجار ایرانی برداریم و حتی صنعت کفش ایران این توانایی را دارد که در دنیا قدم های موثر و بلندی را بردارد.

این تاجر کشور مالی افزود: چنانچه روابط ایران و ساحل عاج گسترده و مستحکم شود از طریق این ساحل تجارت ایران به ۱۶ کشور آفریقایی دیگر امکان پذیر است و رابطه با این کشور فرصتی را برای ایران فراهم می کند که به دیگر کشورهای آفریقایی و بازار جمعیت ۳۰۰ میلیونی ورود پیدا کنند.

اتمام شهر فرودگاهی در توسعه اقتصاد استان بسیار موثر است

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم هم در حاشیه دیدار از نمایشگاه بین المللی کفش قم اظهارداشت: کیفیت و تولیدات این نمایشگاه عالی بود و در صحبتی که با غرفه داران داشتم رضایت داشتند و تبریزی ها که کفش چرم آنان معروف است از این همه تنوع کفش قم استقبال کردند.

سردار محمدرضا موحد افزود: خداوند خیر و اجر به دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه عنایت کند که اقدام بزرگی را انجام دادند و به توسعه اقتصاد کشور کمک کردند.

وی گفت: از زحمات آقای شعبان زاده و همه دست اندرکاران و سازمان ها و نهادهایی که کمک کردند تا این نمایشگاه فاخر، برگزار شود قدردانی می کنم.

سردار موحد تاکید کرد: اتمام شهر فرودگاهی قم هم در توسعه اقتصاد استان قم بسیار موثر است که امیدورایم هرچه زودتر به سرانجام برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از محورهای اصلی جنگ ترکیبی، جنگ اقتصادی است به طورقطع اینگونه تلاش ها و همکاری ها موجب رونق تولید و اشتغال و درنهایت زمینه ساز اقتصاد فراگیر است.

وی گفت: امیدوارم با حل مشکلات اقتصادی مردم، جمهوری اسلامی ایرن، بتواند در زمینه های مختلف الگو و سرمشق باشد و زمینه ساز ظهور حضرت بقیه الله به دست این ملت و با رهبری و هدایت رهبر انقلاب باشد.

نمایشگاه کفش قم در طراز بین المللی

مدیرعامل شرکت شهرک ‌های صنعتی استان قم هم در دیدار از نمایشگاه صنعت کفش قم اظهارداشت: شاید در ۲۰ سال اخیر چنین نمایشگاهی در استان قم با این سطح و طراز برپا نشده بود که این رویداد حاصل تلاش یک تیم کاملا حرفه ای، باتجربه و آشنا به صنعت نمایشگاهی است.

روح‌الله ابراهیمی افزود: در مقایسه با نمایشگاه های بین المللی دیگر استان ها از جمله تهران، اصفهان، اراک و تبریز که در سال های اخیر رفتم این نمایشگاه سطح خوبی دارد و از نظر چیدمان، غرفه ها، پشتیبانی، کار رسانه ای و المان سازی از طراز ملی برخوردار است.

وی تاکید کرد: باید با همکاری مسئولان و همت صنعت گران نمایشگاه ها در طراز ملی در قم برپا شود.

وی اظهارکرد: در فضایی که در چند ماه اخیر (پس از فوت مهسا امینی) غول رسانه های معاند شرایط کشور را بسیار ناامن معرفی کردند، برپایی این نمایشگاه در امنیت و آرامش در ارتقای دید مثبت خارجیان نسبت به ایران و رونق اقتصادی کشور موثر است.

مدیرعامل شرکت شهرک ‌های صنعتی استان قم گفت: سال ۱۳۸۸ نخستین خوشه شناسایی شده کفش و دمپایی استان قم با پنج واحد صنعتی و صنفی آغاز به کار کرد و سال ۹۰ با ۲۰ غرفه نمایشگاه برپا کردند و روند صعودی را طی کردند تا امروز به مرحله بلوغ رسیدند که بسیاری از سایه آنان بهره مند شوند و نمایشگاه طراز بین المللی را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه تلاش دسته جمعی، وفاق و همدلی نتیجه این نمایشگاه است، گفت: شعار «با هم رشد کنیم» شاه بیت توسعه خوشه های صنعتی است و همه می توانند در کنار هم مزایا را افزایش و تهدیدها را کاهش دهند و با صدای واحد افزایش تولید را داشته باشند.

وی تصریح کرد: انجمن کفش ماشینی قم به عنوان متولی اصلی نمایشگاه کفش قم همت مثال زدنی داشتند؛ آنان درسال جاری با تشکیل تیم قوی، باانگیزه و مجهز به دانش روز توانستند مخاطبینی را از ایران و اقصی نقاط دنیا جذب کنند.

ابراهیمی افزود: امیدواریم که دبیرخانه دائمی این نمایشگاه دراستان قم شکل گیرد و به عنوان یکی از نمایشگاه های طراز اول منطقه در صنعت کفش درسال های بعد فعالیت خود را ادامه دهد.

وی گفت: کیفیت کارها از نظر تنوع و کیفیت و تامین سبد کالای کفش خانواده (از کفش کودک تا بزرگسال، دخترانه و پسرانه، مجلسی و اسپرت، کوه نوردی و بیمارستانی و ..) و از نظر زنجیره تولید (از مواد اولیه تا تکمیل کفش) مثال زدنی است.

سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد …        

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم هم دردیدار از این نمایشگاه با بیان اینکه خداوند را شاکرم که توفیق حضور در این رویدار افتخار آفرین را یافتم، گفت: جای بسیار خرسندی و خوشحالی است که رشد و پیشرفت صنعت کفش ماشینی را درجهت اشتغال تولید سرمایه گذاری و صادرات شاهد هستیم.

وحید وزیری راد افزود: از تمامی دست اندرکاران این نمایشگاه بی نظیر بویژه جناب آقای شعبان زاده و سایر همکاران نهایت تقدیر و تشکر را دارم؛ «سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد        وآنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد»

نمایشگاه کفش قم نماد توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب است

عضو دوره‌های پنجم و ششم شورای اسلامی شهر قم هم درحاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهارداشت: یک ویژگی مهم این نمایشگاه توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص جوان گرایی و توجه به تولید و اقدام جهادی است زیرا طبق فرموده رهبری کسانی که کار تولید می کنند مانند رزمنده هستند.

حسن مالکی نژاد افزود: جوانان در انجمن کفش قم دور هم جمع شدند و با شعار «با هم رشد کنیم» توانستند نتیجه خوبی را رقم بزنند و این همدلی و تلاش می تواند الگویی برای سایر رشته ها مانند فرش و مبلمان باشد و توانمندی قم را به نمایش بگذارند.

۴۰۰ میهمان خارجی در نمایشگاه کفش قم ظرفیت قم را به دنیا معرفی می کنند

وی با بیان اینکه رشد این صنعت منجر به افزایش اشتغال و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: با این نمایشگاه و شرکت بیش از ۴۰۰ میهمان خارجی ظرفیت قم به دنیا معرفی می شود زیرا کیفیت محصولات در این نمایشگاه بسیار بالاست و نسبت به بسیاری از کشورها کیفیت بالاتری دارد.

وی تاکید کرد: هدف همه مسئولان باید این باشد که مشکلات تولیدکننده ها در زمینه واردات و صادرات و بروکراسی اداری را برطرف نمایند و این الگو برای سایر صنایع بکار گرفته شود تا نگاه اقتصادی در شان قم شکل گیرد.

وی گفت: ایران توانمندی ظرفیت و امکان تولید و صادرات را دارد اما قوانین دست و پاگیر اجازه نمی دهد تجارت به معنای واقعی انجام شود که شاهد پیشرفت باشیم

مالکی نژاد با بیان اینکه تغییر و انباشت قوانین تولیدکننده ها را سردرگم کرده است، اظهارکرد: نیازمند ثبات قوانین هستیم که سرمایه گذاران رشد اقتصادی داشته باشند و متضرر نشوند و تحقق این امر برنامه بلندمدت و آرامش اقتصادی می خواهد.

مدیرکل اطلاعات استان قم هم درحاشیه بازدید ازاین نمایشگاه گفت: از همه عزیزانی که سخن چندین ساله رهبر معظم انقلاب را مبنی بر اهمیت دادن به تولید محقق کردند قدردانی می کنم.

حسین عالمی افزود: بسیار خرسند و خوشحال شدم که امروز توانستم در جمع کسانی باشم که توانستند تولید، صادرات و اشتغال را رقم بزنند و موجب امنیت پایدار اقتصادی و سفیران اقتصادی کشور جمهوری اسلامی ایران باشند.

وی اظهارداشت: از مدیران ارشد اقتصادی استان قم به خصوص مدیر سازمان صنعت و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک ‌های صنعتی استان و از برادر گرانقدرم جناب آقای شعبان زاده که مسئولیت انجمن صنایع کفش قم را برعهده دارند و ظرفیت کفش استان قم را به نمایش گذاشتند قدرانی می کنم و امید دارم این صنعت بیش از گذشته شکوفا شود و رشد و پیشرفت داشته باشد.

زحمات جهادی صنعت کفش جای قدردانی دارد

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان قم هم در بازدید از این نمایشگاه اظهارداشت: از زحمات خالصانه و جهادی و شبانه روزی دست اندرکاران انجمن کفش استان قم به خصوص برادر گرامی جواد شعبان زاده تقدیر و تشکر می کنم.

حسین نیکوکلام مطهر افزود: برپایی این نمایشگاه بی نظیر که تحسین همگان را در پی داشت نقطه عطفی برای استان و کشور خواهد بود که امیدوارم بر عظمت و برکت صنعت کفش استان قم روز به روز افزوده شود تا زمینه اشتغال خیل عظیمی از جوانان و بانوان استان فراهم شود.

وی گفت: سنگر تولید و اشتغال درحال حاضر اولویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است لذا بر این افسران جنگ اقتصادی و همه تولیدکنندگان استان به خصوص عرصه تولید کفش و صندل خداقوت می گویم.

نمایشگاه بین المللی کفش قم حاصل جوان‌گرایی است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز درحاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی کفش و صندل استان گفت: در سالیان اخیر یک سری تغییراتی در انجمن کفش قم اتفاق افتاده و یک جوان گرایی درآن صورت گرفته که یکی از ثمره های آن به نمایش گذاشتن توانمندی های فعالان صنعت کفش استان قم در سطح کشور و بین الملل با این کیفیت عالی است؛ شاهد هستیم این مساله باعث شگفتی شرکت کنندگان حاضر در این نمایشگاه نیز شده است.

سید مهدی قریشی برگزاری نمایشگاه تخصصی و بین المللی کفش و صندل در استان قم را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برگزاری این نمایشگاه در استان بسیار خوب و ارزشمند است و نشان می‌دهد فعالان صنعت کفش استان با تحقیق، تجربه و پشتکار بسیار زیاد توانسته اند این نمایشگاه را در حد و اندازه بین المللی برگزار نمایند و امیدواریم سایر صنایع استان نیز از این ابتکار استفاده و نمایشگاه هایی با این تراز در استان برگزار گردد.

وی اظهارکرد: در صحبت‌هایی که با تعدادی از غرفه داران دراین نمایشگاه داشتم، از مسئولان برگزاری نمایشگاه به جهت فراهم کردن چنین فرصتی در راستای به نمایش گذاشتن توانمندی های خود با این کیفیت تشکر و قدردانی کردند و حتی یکی از غرفه‌داران که گویا هفته گذشته در نمایشگاه صنعت کفش در کشور ایتالیا حضور داشته، عنوان نمود که این نمایشگاه در سطح بالاتری قرار دارد و عموم شرکت کنندگان اعلام کردند که در صورت برگزاری مجدد چنین نمایشگاهی، به طور قطع در آن شرکت خواهند کرد.

وی گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی فرصتی را برای همه صنعتگران حاضر دراین نمایشگاه ایجاد می‌کند تا بتوانند بازارهای خود را توسعه دهند و ظرفیت های خود را به نمایش بگذارند که در نهایت منجر به جذب مشتریان بیشتر جهت فروش محصول خود دراین گونه نمایشگاه ها خواهد شد، همانطور که در این بازدید شاهد انعقاد تفاهم نامه و قراردادهایی از سوی صنعتگران بودیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم حضور مهمانان خارجی را در این نمایشگاه مثبت ارزیابی کرد و افزود: این نمایشگاه با حضور تولیدکنندگان و بازدیدکنندگانی از کشورهای مختلف در حال برگزاری است که این موضوع بسیار ارزشمند است و فرصت مغتنمی را برای قم ایجاد نموده تا در سطح بین المللی ظاهر شود و امیدواریم که این گونه اقدامات را مجددا در سایر نمایشگاه‌ها شاهد باشیم.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه هایی از این دست در استان می‌تواند ظرفیت های قم را به خوبی به نمایش بگذارد، لذا با برگزاری این نمایشگاه ظرفیت صنعت کفش که در استان قم یکی از خوشه های اصلی صنعت است و اشتغالزایی قابل توجهی هم دارد به این شکل نمایش داده شد، لذا جا دارد از مسئولان برگزاری نمایشگاه و فعالان صنعت کفش استان قدردانی نمایم.

وی افزود: مدیریت استان هم نشان داده که توجه خاصی به خوشه مهم صنعت کفش دارد و استاندار نیز  بازدیدهای مختلفی از صنعت کفش انجام داده و جلسات متعددی نیز جهت توسعه این صنعت برگزار نموده که نشان دهنده حمایت مجموعه استان از این صنعت مهم است، برگزاری نمایشگاه هایی در این سطح می‌تواند در ارتقای جایگاه استان تاثیرگذار باشد و برای فعالان این حوزه و ظرفیت های دیگر مانند فرش هم دستاوردهایی را به دنبال داشته باشد.

قریشی گفت: برگزاری نمایشگاه در این سطح یک نوع ارتقاء فرهنگی در حوزه دست اندرکاران کفش نیز خواهد بود و ممکن است همه تولیدکنندگان ما توان بالایی در حوزه تولید یا کیفیت تولید را نداشته باشند، لذا حضور دراین نمایشگاه و ملاحظه سایر رقبا، در ابتدا به آن ها آموزش خواهد داد که چگونه در سطوح مختلف بین المللی ظاهر شوند و محصولات خود را عرضه کنند و برای حفظ بازار، می‌بایست کیفیت محصولات خود را ارتقاء دهند، پس یکی از دستاوردهای بزرگ این نمایشگاه ارتقاء فرهنگی فعالان و صنعتگران کفش استان است که شاهد آن بودیم و درنهایت با برگزاری این نمایشگاه در این سطح نشان داده شد که اعتماد به قشر جوان ثمربخش است و خروجی خوبی دارد که می‌بایست این جوانگرایی در سایر حوزه های صنعتی و متولیان امر هم صورت گیرد.

حجت الاسلام طالبی رئیس بازرسی استان قم هم با حضور دراین نمایشگاه اظهارداشت: یکی از رسالت های ما به غیر از نظارت بر حسن اجرای امور و قوانین در دستگاه های اداری، حمایت از تولید و ترغیب مدیران به حمایت از تولید در همه عرصه ها است تا تولید کننده بتواند رشد کند و ما حمایت همه جانبه خود از تولید را اعلام می کنیم.

قم شهری جذاب برای تجار خارجی است

دبیر ستاد نمایشگاه بین‌المللی صنایع کفش ماشینی استان قم، هم گفت: قم شهری جذاب برای تجار خارجی است و امروزه تاجران بسیاری از کشورهای مختلف به راحتی در قم حضور می یابند و اجناس خود را سفارش می دهند و به راحتی در کشور خود تحویل می گیرند.

محسن سلیمانی افزود: در واقع روزی نیست که چندین تاجر خارجی کفش در قم حضور نداشته باشند و این نشان از رشد و ارتقای صنعت کفش ماشینی استان قم است.

وی اظهارداشت: نمایشگاه کفش و صندل و صنایع وابسته استان قم در طراز بین المللی برپا شد که دستاورد تلاش جمعی دست اندرکاران این صنعت و رقابت مثبت در جهت رشد همه می باشد و از نظر کیفیت محصولات و حضور شرکت های داخلی و خارجی بی نظیر است.

وی گفت: بسیاری از مسئولان از جمله سفیر کوبا در ایران، وزیر صنعت اوگاندا، سیدکاظم چاوشی عضو اصلی هیات مدیره بانک ملت کشور، ایمانی مدیرعامل بانک صادرات، محسن امیدیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، اکبر ابدالی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، مهدی فراهانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، اسفندیار دریکوند مدیرکل گمرکات استان قم، محمد عاشوری تامین اجتماعی استان دراین نمایشگاه حضور یافتند.

گفتنی است این نمایشگاه از سه شنبه تا جمعه چهار تا هفتم بهمن‌ماه در محل شهر نمایشگاهی استان قم واقع در کیلومتر دو آزادراه قم-تهران پذیرای متخصصان داخلی و خارجی عرصه کفش بود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا