اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

مجمع بانوان خیر و نیک اندیش قم پنج ساله شد

آستان بهارستان؛ مجمع بانوان خیر و نیک اندیش قم که از ۲۰۰عضو تشکیل شده  با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، زینب عبداللهی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم، نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم ، خانم ظهیری استاتید حوزه و دانشگاه قم وجمعی از خیرین و تعدادی از مدد جویان پنجمین  سال تولد خود را در سالن شماره ۵ سالن شهر آقتاب جشن گرفت.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ مجمع بانوان خیر و نیک اندیش یک مجموعه غیردولتی و مردم‌نهاد است  که با هدف تحت حمایت قرار دادن خانواده‌های بی‌سرپرست و بعضاً بد سرپرست  شکل گرفته و در  فعالیت های  خود را  در زمینه‌های درمان، تحصیل، ارزاق، جهیزیه، ودیعه مسکن استیجاری   متمرکز کرده است و در حال حاضر ‌ خانواده‌های که  غالب بی‌سرپرست هستند را پس از طی مراحل تحقیق، تحت حمایت خود می دهد.

در آیین سالروز تشکیل این مجمع مدیرکل امو بانوان استانداری قم با ارزش دانستن فعالیت این بانوان در حوزه های مددکاری گفت: این توفیقی از سوی خداوند است و این خیر اندیشی باقیات و صالحات این بانوان محسوب می شود چرا نتیجه فعالیت باعث می شود که زندگی آنها از سختی و مشقت خارج شود.

در ادامه خانم نیازمند با بیان اینکه این مجمع در زمان کرونا خدمات بسیار خوبی به مدد جویان  و نیازمندان ارائه داده است افزود: در طول این پنج سال این مجمع از نظر کمک به نیازمندان خدمات بسیار خوبی ارایه کرده است.

در ادامه خانم ظهیری یکی از بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی قم گفت: در قران خداوند تبارک و تعالی برای کسانی که به فکر دیگران هستند و برای آسایش دیگران تلاش می کنند پاداش خوبی را در نظر گرفته است.

یکی از مددجویان که تحت حمایت این مجمع هست برای اطلاع حاضران گفت: بعد مصدوم شدن در حالی که دو فرزند کوچک دختر داشتم یک میلیاردو ۲۵۰ میلیون هزینه عمل من شد و بعد از آن نیز از آنجایی که فلج شده بودم تحت حمایت این مجمع قرار گرفتم که از خدمات آنان رضایت دارم و خدای را شاکر هستم که چنین خیراندیشان پاک نهادی را برای کمک به امثال من آفریده است.

طبق اساسنامه هدف از تشکیل مجمع  بانوان خیرو نیک اندیش قم  شبکه سازی و هم افزایی بین خیریه‌ ها و گروه جهادی رسمی و غیررسمی مورد اطمینان موجود در سطح استان است.  تغییر رویکرد از کمک های معیشتی و مقطعی به سمت توانمند سازی و اشتغال آفرینی برای مددجویان و استفلال مدد جویان از جمله تفاوت های این مجمع خیر با دیگر مجموعه مدد کاری های سطح استان است.

یکی از واحدهای قابل توجه این مجمع  واحد سیسمونی است که دراین واحد از با تجربه ترین بانوانی تشکیل شده است   که در موضوع جهیزیه در سطح قم فعالیت دارند. در ابتدای امر اطلاعات و مدارک عروس و داماد دریافت پس از استعلام (ازسایر مراکز فعال در مورد جهیزیه) و تحقیق جهیزیه اهدا می شود. در سال به طور میانگین بیست مورد جهیزیه و پانزده مورد سیسمونی از این طریق اهدا می گردد.

مجمع بانوان خیر اندیش از  سال ۱۳۹۶ با حدود ۱۰ نفر از بانوان فعال در استان قم از موسسه رعد شروع به فعالیت کرده و تا کنون بیش از ۲۰۰ نفر عضو ادامه فعالیت می دهد، در حال حاضر مجمع خیرین بانوان نیکوکار متشکل از بانوان موثر فرهیخته در قالب ۵ کارگروه بهداشت و درمان، کسب و کار و کارآفرینی، آموزش و ارتقاء فرهنگ و معیشت و بخش ازدواج و جهیزیه و تهیه سیسمونی  تشکیل شده است و مشغول به فعالیت است.

گفتی است درپایان این جشن و گردهمایی از تعدادی از بانوان خیر تقدیر شد و همچنین با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز گلریزان نیز صورت گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا