اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

عیادت وزیر آموزش و پرورش از دانش آموزان قمی/تشکیل کمیته ملی در وزارتخانه

آستان بهارستان؛ وزیر آموزش و پرورش با حضور در بیمارستان شهید بهشتی قم از برخی دانش آموزان آسیب دیده مدارس این استان عیادت کرد.


تشکیل کمیته ملی ویژه در وزارتخانه‌ برای پیگیری حوادث مسمومیت در مدارس قم

وزیر آموزش و پرورش دراین دیدار ضمن آرزوی سلامت برای دانش آموزان و تقدیر و تشکر از زحمات پرسنل بیمارستان و کسانی که در این مدت همراه آموزش و پرورش بودند، از تشکیل کمیته ملی ویژه ای برای پیگیری جدی تر شناسایی عامل یا عوامل حوادث مسمویت در مدارس قم خبر داد.

یوسف نوری ضمن تشکر از اولیاء دانش آموزان از آنان خواست تا به شایعات توجه نکنند و همراه آموزش و پرورش باشند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در کنار دانش آموزان و اولیاء آنان است و در مقابل آن ها قرار ندارد، تصریح کرد: همه عوامل، ابزارها و ظرفیت ها برای شناسایی عامل یا عوامل این‌ مساله بکار گرفته شده است.

وی گفت: از مردم می خواهیم تا  اخبار را از منابع معتبر دریافت کنند و بدانند هر نتیجه ای حاصل شد در سریع ترین زمان ممکن به سمع و نظر آنان ‌خواهد رسید.

وزیر آموزش و پرورش دراین دیدار با تقدیم گل و هدایایی برای دانش آموزان آرزوی صحت و سلامت و تندرستی کرد.

اقدامات انجام شده جهت شناسایی عامل مسمویت در مدارس قم

وی در حاشیه این دیدار اظهارداشت: اقدامات بسیاری از سوی آموزش و پرورش و سایر دستگاه های مرتبط انجام‌ شده و مسئولان آموزش و پرورش قم دراین مدت از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند و همواره در رفت و آمد به قم تهران بودند و بارها مکاتبه و تماس داشتند و با جدیت تمام پیگیر حل این مساله هستند و همه ما دغدغه دانش آموزان و خانواده ها را داریم.

وی گفت: از همان حادثه اول مدیران آموزش و پرورش و همکاران ما در کنار دانش آموزان بودند و در مدارس حضور داشتند و مدیران بخش های مختلف و مدیرکل آموزش و پرورش قم هم با برخی دانش آموزان جلسه برگزار کرده اند و همه مسئولان مرتبط پیگیر هستند.

این مقام مسئول حوزه آموزش کشور گفت: طبق پیگیری های بنده جلسه توجیهی شورای معاونین اداره کل و نواحی و مناطق استان و شهرستان ها با حضور مسئولان استانی از جمله فرماندار، مدیرکل پدافندغیرعامل، معاون دادستان، مدیر جمعیت هلال احمر و مدیر بحران استان قم برگزار شده است.

وی ادامه داد: تیم ویژه رصد و پایش قرارگاه پدافند زیستی استان و کشور تشکیل و دوره های آموزشی ویژه مدیران مدارس برای شرایط اضطرار و ایمنی از طریق پدافند غیرعامل برگزار شده و ۱۳دستگاه در کارگروه ویژه پیگیری مدارس و تشکیل تیم ویژه از دانشگاه علوم پزشکی، آتش نشانی و پدافند غیرعامل فعال شده اند.

رصد ایمنی ۵۸۸ مدرسه توسط تیم های تخصصی

نوری گفت: ۵۸۸ مدرسه توسط تیم های تخصصی، رصد ایمنی شدند و تست مدارس به وسیله دستگاه های پیشرفته با توانایی شناسایی ۳۰۰ نوع گاز و بخارات در محیط انجام شده است.

وی ادامه داد: روانشناسان و مشاوران مجرب به مدارس اعزام و نمونه های آزمایشی به آزمایشگاه های مطرح کشور از جمله پاستور و رازی ارسال شده که منتظر نتیجه قطعی آزمایش های اخیر از وزیر بهداشت هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تیم واکنش سریع در بیمارستان های استان قم و همچنین کمیته ویژه ملی از اساتید برجسته علوم پزشکی استان و کشور تشکیل شده و تیم های ویژه بهداشتی و امنیتی به قم اعزام شدند.

وی اظهارداشت: مسئولان استان با تعدادی از خانواده‌های دانش آموزان بستری دیدار و فرماندار و مدیرکل آموزش و پرورش و مدیران استان در مدارس حضور یافتند و همچنین وزیر بهداشت به قم سفر کردند و پیگیر وضعیت دانش آموزان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا