اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

شناسایی ۵۶۰ تشکل حوزوی در قم

خبرنگار: زهره مهرنوروزی

آستان بهارستان؛ رییس ستاد دومین نشست کنشگران اجتماعی حوزه های علمیه در استان قم گفت: بعد از تشکیل این ستاد کشوری  ما به ۲۶ استان سفر کردیم آسیب ها را احصا کردیم و سپس ۵۶۰ تشکل حوزوی فعال را در سطح استان شناسایی کردیم.

به گزارش  پایگاه خبری آستان بهارستان، حجت الاسلام وحدتی آراسته در دومین نشست  ستاد پیشگیری آسیب های اجتماعی حوزه های علمیه با هماهنگی ستاد پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی حوزه های علمیه کشور  که  با هدف تشکیل بانک اطلاعاتی از فعالین اجتماعی حوزه های علمیه استان،تشکیل دبیرخانه ای مستقل پیرامون همراهی و حمایت از تشکل ها و کنشگران اجتماعی (انتخاب مسیول  دبیرخانه با رای خود کنشگران )با  حضور جمعی از کنشگران فرهنگی حوزوی در سالن ایت الله حائری برگزارشد افزود:  بعد از تشکیل این ستاد و شناسایی فعالان به اتفاق نظر رسیدیم که باید برای ساماندهی بیشتردبیرخانه ای  تشکیل شود.

وی با بیان اینکه معاون تمامی دستگاه ها عضو ستاد هستندافزود: به اقرارهمه مسئولان تنها حوزه است که می تواند اسیب های اجتماعی را از بین ببرد وزیر کشور و استاندار، آیت الله عرافی همه نظرشان این است که حوزه های علمیه می توانند محور باشند.

مسئول قرارگاه ۱۹ دی تصریح کرد: کنشگران حوزوی باید ببیند در موضوع طلاق ،ازدواج در موضوع آسیب های اجتماعی زنان چه نقشی دارد و چه کارهایی می تواند انجام دهد چه بسا که می دانیم کنشگران حوزوی قم حتی در   درمان اعتیاد نیز ورود کرده اند.

مسئول ستاد پیشگیری آسیب های اجتماعی حوزه های علمیه با بیان اینکه باورهای دینی مردم در دست حوزه است تصریح کرد: هدف ما از تشکیل ستاد و ورود به مباحث اسیب های اجتماعی این بود که بگویم حوزه  درحاشیه نیست و دلسوز نظام است.

حجت الاسلام وحدتی آراسته افزود: برای تمام کنشگران حوزوی تحت نظر ستاد حکم صادر می کنیم و آنان بوسیله این حکم فعالیت می کنند.

وی افزود: ما در دانشگاه ما چهار میز مهدویت، جهاد تبین، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر در تمام سطح دانشگاه ها ایجاد کردیم. ما از اسفند ماه سال گذشته هرماه با اساتید دانشگاه جلسه برگزار کردیم. ما در مدارس برنامه برای خانواده ها در مقابل اسیب های فضای مجازی جلساتی گذاشتیم به همین علت نیروی انتظامی پای کار امد و متخصصان خود را به مدارس فرستاد.

مسئول ستاد پیشگیری آسیب های اجتماعی حوزه های علمیه   تصریح کرد: اموزش و پرورش  از ما نیروی متخصص می خواستند می گفتند ما کار گروه دانش اموزی داریم  به حوزی متخصص نیلز داریم ما می گفتیم در طرح امین نیروی متخصص هست ولی می گفتند ما در زمینه انحرافات نیاز به متخصص داریم .

وی گفت ما باید در جهاد تبیین ورود جدی داشته باشیم چون رهبری در این حوزه بارها تاکید کردند. در مدیریت فضای مجازی تاکید کردند.

گفتنی است در پایان جلسه با رای اعضا حجت الاسلام علیزاده به عنوان دبیرو حجت الاسلام سجاد همتی به عنوان جانشین دبیر انتخاب شد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا