اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

«بنیاد دستان مهربان» ۱۵ هزار نفر را تحت پوشش دارد/آماده دریافت کمک های عیدانه هستیم

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ معاون مشارکت های مردمی بنیاد دستان مهربان اظهارداشت: بنیاد دستان مهربان از سال ۸۶ با اخذ مجوزهای لازم توسط دکتر شهرام فرجی در تهران تاسیس شد و هم اکنون با ۲۰ شعبه فعال در ۲۰ استان کشور سه هزار و۲۰۰ خانواده شامل ۱۵ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ جابر نقوی گفت: شعبه بنیاد دستان مهربان در قم سال ۹۶ با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون ۱۳۳ خانواده و ۲۳۲ کودک قمی را تحت پوشش دارد.

وی گفت: معیشت و ایجاد فرصت های شغلی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و حمایت از کودکان خانواده های تحت پوشش اولویت اصلی بنیاد دستان مهربان است اما به واسطه اعلام نیاز درمناطق محروم یا آسیب دیده هم حضور پیدا می کنیم.

مشاورعالی مدیرعامل بنیاد دستان مهربان افزود: جهت اشتغال در استان قم با برپایی کارگاه توانمندسازی، آموزش های لازم به زنان سرپرست خانوار ارائه و درحین آموزش دستمزد هم به آنان پرداخت می شود؛ مواد اولیه در اختیار آنان قرار می گیرد و حتی برای فروش با برپایی کارگاه ها و بازارچه های خیریه به آنان کمک می شود.

وی ادامه داد: علاقمندان می توانند محصولات ساخت زنان سرپرست خانوار را از طریق سایتDmngo.ir  خریداری کنند.

تعهد ساخت ۲۰ مدرسه توسط بنیاد دستان مهربان

وی با بیان اینکه بنیاد دستان مهربان بزرگترین خیریه تحصیلی در ایران است، افزود: این بنیاد در راستای «مدرسه سازی» تعهد ساخت ۲۰ مدرسه را به سازمان نوسازی مدارس داده که هفت مدرسه درحال ساخت است.

نقوی عنوان کرد: تاکنون پنج مدرسه در شهرهای تبریز، مراغه، کرمانشاه، فارس و اصفهان ساخته شده و با برپایی کمپین صدای اوتیسم بزرگترین پروژه ساخت مرکز آموزشی و درمانی اوتیسم در اصفهان به بهره برداری رسیده است.

مدرسه یاری خدمتی دیگر از بنیاد دستان مهربان

وی گفت: «مدرسه یاری» از دیگر خدمات بنیاد دستان مهربان است که در این بخش در ایرانشهر استان سیستان وبلوچستان دو مدرسه شبانه روزی با ۳۶۰ دانش آموز تحت پوشش بنیاد قرار دارد و روی دانش آموزان این مدارس سرمایه گذاری می شود که در دانشگاه های معتبر پذیرفته و تحصیل را ادامه دهند و در آینده به شهر خود بازگردند و خدمت کنند.

وی اظهارکرد: همچنین مراکز آموزش و نگهداری رایگان کودکان سه تا شش سال خانواده های تحت پوشش در چهار شهر تهران، ساری، تبریز و البرز دایر شده است.

‌ارائه خدمات درمانی به مددجویان شش شهر کشور

معاون مشارکت های مردمی بنیاد دستان مهربان اظهارداشت: در «بخش درمان» در هفت شهر تهران، قم، کرج، تبریز، ساری، اصفهان و اخیرا در سیستان وبلوچستان درمانگاه راه اندازی شده که تمامی خدمات ویزیت، مشاوره، دندانپزشکی، روانشناسی، روان درمانی، مامایی و بیماری های داخلی خانواده های تحت پوشش به صورت رایگان ارائه می شود که درحال حاضر خدمات دندانپزشکی و روانشناسی به مددجویان قم ارائه می شوند.

ارسال سه کانکس و هشت خودروی نیسان به منطقه زلزله زده خوی

وی گفت: در مواقع خاص مانند بلایای طبیعی با برپایی کمپین های مختلف سیل و زلزله و دادن فراخوان به خیرین وارد عمل می شویم؛‌ به عنوان مثال در زلزله سرپل ذهاب کرمانشاه کمک ها به منطقه ارسال و در زلزله خوی به غیر از کمک های نقدی، سه کانکس و هشت خودروی نیسان شامل چادر، پتو، بخاری برقی و دیگر وسایل از قم به این منطقه زلزله زده ارسال شد.

کمک های مالی و معنوی به کودکان آسیب پذیر

وی بیان کرد: کودکان تحت پوشش بنیاد دستان مهربان پدرشان فوت کرده یا از کار افتاده یا پدر و مادر از هم جدا شده و سرپرستی به عهده مادر است و خیرین می توانند کمک های نقدی و غیرنقدی، آموزشی و معیشتی برای آنان داشته باشند.

نقوی گفت: هر ماه سبد کالا به خانواده ها و واریز مستمری برای کودکان انجام می شود و اهدای جهیزیه و لوازم منزل، رهن مسکن، اجاره مسکن، بازسازی مدارس، آزادی زندانی ها نیز از دیگر خدمات بنیاد است.

برپایی کمپین های مناسبتی برای کمک به مددجویان

مدیرشعبه بنیاد دستان مهربان قم هم اظهارداشت: همه ساله کمپین های مختلف مناسبتی مانند کمپین ماه محرم (پخت و پخش غذای گرم)، ماه رمضان (تهیه بسته های معیشتی)، شهریور هر سال کمپین مداد نارنجی (جهت تهیه لوازم التحریر)، آذرماه هر سال کمپین یلدا (جهت تهیه بسته های یلدایی) و اسفندماه هر سال کمپین عیدانه (جهت خرید میوه، شیرینی، ماهی شب عید، لباس کیف و کفش) برپا می شود و کمک های خوبی به مددجویان می شود.

خانم حسن زاده با بیان اینکه اعتبار بنیاد مردم‌نهاد دستان مهربان از طریق کمک های هیات امنا و مشارکت های مردمی تامین می شود، گفت: یکسری خیرین به صورت ثابت در کنار ما هستند و برخی هم به صورت موردی کمک می کنند.

وی بیان کرد: ۶۰۰ نفر اعم از دانش آموز، دانشجو و افراد با مشاغل مختلف به صورت افتخاری و پاره وقت در کل کشور همراه ما هستند و ۴۰۰ نفر در مراکز ما فعالیت می کنند که ۸۰ نفر آنان در شعبه قم با بنیاد دستان مهربان همکاری دارند که ۱۰ نفر به صورت ثابت در مرکز فعالیت می کنند.

****

راه های ارتباطی:

مردم می توانند به صورت حضوری یا از طریق راه هایی که در ذیل آمده به هم نوعان خود کمک کنند و یا با شماره ۰۲۵۳۱۲۷ تماس حاصل نمایند تا مددکاران بنیاد مراجعه و اقلام غیرنقدی را از آنان تحویل بگیرند.

آدرس بنیاد دستان مهربان شعبه قم: بلوارامین کوچه ۳۳ پلاک ۷۱۷

شماره حساب: ۸۰۰۷۰۰۲۶۲۸

شماره کارت: ۶۱۰۴۳۳۷۷۳۸۲۲۱۰۲۵

شبا: IR62  ۰۱۲۰  ۰۱۰۰  ۰۰۰۰  ۸۰۰۷  ۰۰۲۶  ۲۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا