اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

اصحاب رسانه تصویر ضعیف از زن را بشکنند/عفت و عطوفت مهمترین سرمایه زن است

نیره سادات محمدی

آستان بهارستان؛ معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: اسلام عفت و عطوفت را مهمترین سرمایه الهی برای زن می داند که انقلاب اسلامی این سرمایه را در سیر اعتقادی کلمه توحید قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه منشاء همه اتفاقات بزرگ از یک نقطه آغازین و با قلم یا تصویر آغاز می شود، اظهارداشت: باید اراده کرد و از یک نقطه آغاز کرد تا به هدف نهایی رسید و این قیام و به پا خواستن، اصلی ترین موعظه خداوند در قرآن به بندگان و نقطه شروع است.

وی افزود: اراده ها باید به هم گره بخورد و باور کنیم که به پا خواستن، قیام، اراده و باور نقطه شروع رسیدن به مقصد است و ما می توانیم شروع کننده باشیم و راه ما در اعصار بعد ادامه پیدا کند، همانگونه که انقلاب اسلامی ثمره اراده همه کسانی است که در طول تاریخ برای برپایی حق قیام کردند.

«گفت وگو» ابزار پیروزی انقلاب اسلامی بود

وی اظهارداشت: «گفت وگو» اساس اسلام و طریق پیروزی انقلاب اسلامی بود و امام خمینی(ره) با هیچ یک از روش های معهود(تکنیک های طلایی و اساسی) مبارزه از قبیل کودتا، شمشیر، دعوا و دروغ استفاده نکرد بلکه پرچم حق و حقیقت خواهی را با بیان حقایق بلند کرد و کسانی که این حقیقت را درک کردند با امام همراه شدند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: مردم صداقت امام را مشاهده و رسالت ایشان را فهم کردند و همین صدق، ایستادگی و اخلاص باعث شد که هدف امام محقق شود. زیرا امام اراده ها را دور هم جمع کرد و امروز این پیام به اقصی نقاط عالم رسیده است.

وی بیان کرد: شاید اساسی ترین و کلیدی ترین اقدام و نقطه عطف مبارزه و مواجهه امام این بود که زن را به عنوان مهمترین سرمایه و ابزار دشمن و طاغوت از آنان گرفت.

وی تصریح کرد: نظام طاغوت از قدرت و سرمایه های زن برای پیشرفت و رسیدن به اهداف استکباری خود استفاده می کرد اما امام در ابتدای پیروزی و قیام خود در جمع مردم قم با جمله «زنان، رهبران این نهضت هستند» این سرمایه کلیدی را از دست طاغوت خارج کرد و در مسیر توحید قرار داد.

زن در زمان طاغوت طبق الگوی غرب تعریف می شد

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی تاکید کرد: این تعریف امام از زن، تعارف، شعار و دروغ نبود بلکه یک حقیقت پرمغزی بود که امام با یک جمله دیدگاه اسلام را به زن نشان داد و در یک حرکت عمیق تر و اساسی تر، این سرمایه را از دست طاغوت گرفت و زن را در دامن و در دستگاه ولایت تعریف کرد.

وی عنوان کرد: منظور امام خمینی این نبود که زن حتما باید در جایگاه وزیر، وکیل و سایر مشاغل تعریف شود زیرا زن و مرد تفاوتی در این موضوع ندارند و می توانند جایگاه های سیاسی و اجتماعی را کسب نمایند و اسلام و انقلاب اسلامی، زن را از کسب این مناصب منع نکرده و این مشاغل پیش از انقلاب هم برای زنان بود با این تفاوت که زن در نظام طاغوت، به عنوان کالایی در دست دیگران تعریف می شد.

وی ادامه داد: زنان باشرف و مسلمان ایرانی همواره حیا و عفاف را انتخاب کردند و پای آن ایستادند و یک نمونه آن سختی های زیادی است که در دوران کشف حجاب متحمل شدند و برای حفظ سرمایه هزار و چند صد ساله شان، سال ها از خانه ها بیرون نیامدند ولی انسان هایی ساختند که مسیر دنیا را تغییر دادند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به تحقق حضور اجتماعی زن کمک کرده اما این امر، پیش از انقلاب اسلامی هم وجود داشت اما دستگاه طاغوت اجازه بروز و ظهور به زن نمی داد مگر اینکه زن، خود را در هویت زنان غربی و به عنوان کالا و ابزار جنسی مردان و فرصت طلبان به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: زمان انقلاب با شرایطی که وجود داشت، زنان ایرانی نپذیرفتند که به مناصب و اجتماع ورود کنند اما پس از انقلاب این فرصت فراهم شد که زنان با حفظ هویت و سرمایه، وارد عرصه های مختلف شوند و جایگاه و مقام و مدال داشته باشند و چون معجزه ای در این کشور ظهور کنند.

زنان نقش رهبری دارند

وی بیان کرد: حقیقت کلیدی این است که زنان نقش رهبری عاطفه ها و حفظ سلامت جامعه را بر عهده دارند و می توانند در مسیر تحقق تمدن اسلامی نقش ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی تصریح کرد: عفت و عطوفت مهمترین سرمایه زن در جامعه است و با این دو ابزار می تواند نقش رهبری و نقش زنانه را خوب ایفا کند و محیط اجتماع را سالم و جامعه را به حرکت درآورد اما در بسیاری از مواقع، خودش هم قدر این دو نعمت را نمی داند.

وی افزود: سرمایه عطوفت زن مایه پیوند اجتماع است و اگر نباشد هیچ پیوندی بوجود نمی آید و خداوند این قدرت را به زنان داده و آنان می توانند پیوندهای اجتماعی پایداری را ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» در توضیح جایگاه ولایت می‌فرمایند؛ «ولایت به معنای اتصال و پیوستگی است و زن بیش از دیگران، قدرت خلق این نقش(ولایت) را دارد».

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: دشمن تلاش دارد تا عداوت، بغض، دشمنی و کینه ایجاد کند و بین مردم فاصله، تفرقه و جدایی بیاندازد و حقیقت فضای مجازی انفکاک و جدایی است اما کار دستگاه ولایت اتصال آحاد افراد جامعه است و در این میان زنان می توانند نقش آفرینی کنند.

زن می تواند مهم ترین پیوند های اجتماعی را ایجاد کند

وی اظهارداشت: زن، نقطه اتصال افراد در خانه، خانواده، خاندان، محله، کشور و امّت و قدرت اتصال و ستون این خیمه برای دور هم جمع کردن اعضا است و عظیم ترین شخصیتی که می تواند افراد را دور هم جمع و پیوند اجتماعی را ایجاد کند نقش مادری است.

وی با تاکید براینکه زنان برتر، کسانی هستند که این مسئولیتی را که بر دوش دارند به نحو احسن و با مجاهدت، انجام دهند، گفت: زنان رسانه ای باید زنان قدرتمند، نقش آفرین و باشرف مسلمان را با همه این هویت های پیوند ساز و در همه ی بخش ها اعم از اقتصاد، فرهنگ و اجتماع معرفی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی گفت: زن، مرکز صبر و استقامت و اعتقاد و اتصال است و هر جای عالم که نقطه ای از پیوند وجود دارد، زن در آن نقش ایفا می کند و این سرمایه ای است که طاغوت آن را ندارد.

اصحاب رسانه تصویر ضعیف از زن را بشکنند

وی گفت: «زن» رهبر نهضت اسلامی و هویت ساز و انسان ساز است اما برخی با اهداف از قبل تعریف شده، آزادی را به نوع دیگری برای زن تعریف می کنند.

وی اظهارداشت: شعار «زن زندگی آزادی» حرف حقی است که با مشاهده جلوه های امروز آن در کف خیابان، مشخص می شود روی زبان مردانی نشسته که حیای زن را مانع رسیدن به خواسته های شیطانی خود می دانند. برخی می خواهند هویت انسانی و زن و مظهر و نماینده جمال و جلال الهی را تبدیل به وسیله بهره کشی کنند که اصحاب رسانه باید تصویر ضعیف از زن را بشکنند و حقیقت زن را باز گو نمایند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا