اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

مربی پرورشی محور اصلی تقویت امور تربیتی است/بزرگداشت سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی با حضور بیش از هزار فرهنگی

آستان بهارستان؛ مراسم بزرگداشت سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی با حضور بیش از هزار نفر از مربیان، معاونان، مشاوران و فعالان حوزه امور تربیتی در سالن بیداری اسلامی قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمد امینیان در حاشیه برگزاری همایش ۱۴۰۰ نفره هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: هشتم اسفندماه برای مربیان پرورشی روزی خاطره انگیز و سرشار از یادگاری های گرانبها از شهیدان رجایی و باهنر و بهار پربار قدرشناسی در درون دستگاه تعلیم و تربیت است، امروز نیز سعی کردیم روزی خاطره انگیز برای آنان رقم بزنیم و از تمام ظرفیت این حوزه جهت با شکوه تر برگزار شدن این برنامه استفاده کنیم.

وی بیان داشت: برای تقویت امور تربیتی محور اصلی ما مربی پرورشی در مدرسه است، کسی که به عنوان حلقه وصل فعالیت‌های تربیتی در مدرسه و ارتباط با خانواده ها بسیار می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش ضمن تقدیر از حضور معاون وزیر و مسئولان استانی در این برنامه ادامه داد: امروز تصمیم گرفتیم که تمامی ارکان تربیت در مدرسه به این مراسم دعوت شوند، تمامی عوامل مدرسه اعم از مربیان و معاونین پرورشی، ‌مشاورین و عوامل مختلف دیگر و همچنین از فعالان حوزه امورتربیتی، مبلغین طرح امین، نیروهای جهادی و گروه‌هایی که نقشی در تربیت دارند نیز در این مراسم دعوت شده است.

وی با توجه به تقویت مربیان و معاونان پرورشی در حوزه توانمندسازی گفت: توانمند سازی مربیان پرورشی و مشاوران از برنامه های اصلی این معاونت بوده و تا کنون بیش از ۸۰ دوره تخصصی برای آنان برگزار شده است.

حجت الاسلام امینیان خاطرنشان کرد: نسبت به سال های گذشته اردوهای دانش آموزی ۷۰ درصد پیشرفت داشته و امسال تمرکز بیشتری با توجه به دوران پسا کرونا روی این موضوع داشتیم.

موفقیت نظام تعلیم و تربیت وابسته به نقش معلم و مربی است

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی در این مراسم، اظهار کرد: موفقیت نظام تعلیم و تربیت وابسته به نقش معلم و مربی است و از این رو تمام تلاش هایمان را برای تقویت کیفی و کمی مربیان مدارس معطوف می کنیم.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه همه ما امروز متنعم از سفره پربرکت انقلاب هستیم، گفت: نهاد امور تربیتی در سال ۱۳۵۸ موقعی تاسیس شد که تفکرات انحرافی در حال رشد و ترویج بود و این نهاد توانست با گسترش تعلیم و تربیت اسلامی و فعالیت پرورشی در مدارس، در برابر آن قد علم کند.

در این مراسم حسن شالبافان از مداحان اهل بیت(ع) در مدح اعیاد شعبانیه مولودی خوانی کرد و پس از آن با حضور فرزند شهید معارفوند، باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه قم و دیگر مسئولان، به ۳۰ تن از شرکت کنندگان، به قید قرعه کمک هزینه سفر زیارتی حرم سیدالشهدا(ع) اهدا شد.

این مراسم با جمع خوانی قرآنی تعدادی از نوجوانان و اجرای گروه سرود ساقی کوثر و گروه سرود دختران نوتکلیف همراه بود، در پایان، محوطه مراسم به افتخار سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی، نورافشانی شد؛ همچنین برپایی غرفه عکس یادگاری و نمایشگاه کتاب نیز از برنامه های حاشیه مراسم بود.

در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی، فرماندهانی از یگان های نیروهای مسلح، معاونان اداره کل و کارشناس مسئولان حوزه معاونت پرورشی، روسای ادارات نواحی و مناطق و شهرستان های قم، مربیان، مشاوران، مدیران کانون های فرهنگی هنری و دارالقرآن ها و … حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا