اخبار مهمکمیسیون تلفیق

بودجه امسال به اذعان سازمان برنامه کمترین تغییرات را در تلفیق داشت

آستان بهارستان؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با بیان اینکه بودجه امسال به اذعان سازمان برنامه وبودجه کمترین تغییرات را در تلفیق داشته است، گفت: کمیسیون تلفیق برای درآمدهای مازاد چارچوب هزینه‌ای تعیین کرده و سقف بودجه را افزایش نداده است.

محمد وحیدی ضمن رد ادعاهای اخیر درخصوص تغییرات لایحه بودجه در مجلس و کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، معاونت قوانین، مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات کشور، کمترین مغایرت‌های بودجه‌ای در این مجلس اتفاق افتاده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر جابه‌جایی و اصلاحی در بودجه صورت گرفته فقط برای نظام‌مند کردن اجرای تبصره‌ها بوده تا دولت با سلیقه خود نتواند خارج از چارچوب اعتبارات را هزینه کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی ردیف‌ها بر اساس درآمدهای مازاد بسته شده که در این ردیف‌ها به دولت اجازه داده شده که این ارقام را در چه مواردی هزینه کند، پس تصویب چنین مواردی افزودن به سقف هزینه‌های دولت نیست بلکه تعیین چارچوبی در صورت افزایش درآمدها به ویژه درآمدهای حاصل از فروش نفت است.

وحیدی یادآور شد: مجلس تا کنون در فضایی تعاملی نسبت به لایحه بودجه تغییراتی را انجام داده ولی اگر قرار باشد برخی رسانه‌ها بنای اتهام زنی و اختلاف افکنی را باب کنند، کاملاً از انصاف به دور خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه تأکید کرد: البته در مواردی انتظارات هزینه‌ای بیشتر از دولت به ویژه در بحث حقوق کارکنان و بازنشستگان داریم که با توجه به اینکه هنوز تبصره‌‎های هزینه‌ای این موارد مورد بررسی صحن مجلس قرار نگرفته، راجع به آن اظهار نظر نمی‌کنیم ولی دولت باید در این شرایط تورمی، نگاه ویژه‌‎ای به حقوق بگیران به ویژه نهادهای حمایتی و دهک‌های پایین جامعه داشته باشد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا