اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

با هدف تربیت تمام ساحتی دانش آموزان: اجرای طرح «رویش» درمدارس متوسطه اول

آستان بهارستان؛ معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قم گفت: با هدف ارتقای تربیت تمام ساحتی و پرورش قدرت تفکر عقلانی دانش آموزان طرح «رویش» درمدارس متوسطه اول استان قم اجرا می شود.

نشست توجیهی طرح رویش با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و همکاری فرح بخش و بهرامی نژاد از اساتید دانشگاه امام صادق (ع) با هدف توانمند سازی مدیران مجری طرح درخصوص تربیت تمام ساحتی و پرورش قدرت تفکر عقلانی در دانش آموزان با حضور معاون آموزش متوسطه، زندی رئیس اداره متوسطه و جمعی از مدیران آموزش و پرورش قم برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه دراین نشست تخصصی و کارگاهی اجرای این طرح را متناسب با اهداف زیستی دانش آموزان که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحت عنوان تربیت تمام ساحتی به آن اشاره شده عنوان کرد.

نادر کریمی بیرانوند افزود: درسال جاری برای نخستین بار این طرح در ۱۰استان کشور و۱۶ آموزشگاه متوسطه اول در قم، اعم از دخترانه و پسرانه به صورت  پایلوت به اجرا در می آید و در صورت کسب نتایج مورد انتظار، از سال تحصیلی جدید در سایر مدارس نیز اجرا خواهد شد.

وی توانمند سازی مدیران و معاونان و عوامل اجرایی آموزشگاه در مواجهه با مسائل تربیتی و بلوغ در سن تشرف را از اهداف این طرح برشمرد.

وی ادامه داد: اهداف و برنامه های پیش بینی شده دراین طرح متناسب با جنسیت دانش آموزان و شرایط روحی و روانی مختص سنین بلوغ تعریف شده که در پسران شامل تقویت روحیه مروت، مسئولیت پذیری و نقش آفرینی در عرصه های مختلف زندگی و در دختران با محوریت ارتقای روحیه عفت، پاکدامنی و حجاب اسلامی در سن تشرف طراحی و به اجرا در می آید.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قم گفت: این طرح دارای اهداف جزئی تری است که درنهایت منجر به تقویت خود باوری و تقویت ساحت اعتقادی و باورهای دینی در دانش آموزان می شود.

وی همچنین بر تأثیر تفکر منطقی بر رفتار دانش آموزان و آشنایی آنان با وظایف خود در دوران بلوغ و سن تشرف تأکید و آن را از مهم ترین ویژگی های این طرح دانست.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا