اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش قم: آموزش و پرورش نیازمند یک نگاه جامع است

آستان بهارستان؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین آموزشی وتوسعه مدیریت  با آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین استان قم نیز در این دیدار بیان داشت آموزش و پرورش موضوعی نیست که در کنار سایر مسائل بدان پرداخته شود بلکه موضوعی زیر بنایی و مهم به شمار می آید.

وی تصریح کرد: از مهم ترین مکان هایی که دشمن می تواند موج سواری نماید و در اغتشاشات اخیر نیز شاهد آن بودیم بستر آموزش و پرورش است بنابراین لازم است مسئولین توجه ویژه به این امر اشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با تأکید بر نقش تربیتی معلمان افزود: معلمین باید به آموزش و پرورش دانش آموزان نگاه جامع داشته باشند یک معلم علوم پایه نیز می تواند با توجه به مسائل تربیتی در پرورش دانش آموزان نقش ویژه ای داشته باشد و گاهی اثرگذاری حرف معلم از پدرو مادر نیز بیشتر خواهد بود.

به اعتراضات معلمان رسیدگی می شود

دراین دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان  ضمن ارائه گزارش عملکرد آموزش و پرورش پیرامون موضوع رتبه بندی معلمان بیان داشت: در سال ۱۴۰۰و از همان ابتدای کار این موضوع در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت پیش نویس آیین نامه اجرای آن  در موعد مقرر تنظیم و ابلاغ گردید که در نهایت در آبان ماه ۱۴۰۱ به جهت جلوگیری از تضییع حقوق همکاران رتبه یک به صورت علی الحساب حتی برای افرادی که هیچ گونه بارگذاری انجام نداده و یا ناقص اقدام نموده بودند پرداخت گردید .

علیرضا رحیمی افزود فرایند رسیدگی به اعتراضات همکاران در تاریخ ۱۹/ ۱/ ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از این دیدار به کسب رتبه های برتر کشوری توسط دانش آموزان اشاره کرد و بیان کرد: کسب ۱۱ رتبه قرآنی کشوری توسط دانش آموزان سمپاد و همین طور ۱۱ رتبه کشوری و کسب مدال های طلا و نقره در المپیادهای علمی کشور از جمله دستاوردهای  اخیر دانش آموزان استان می باشد.

۴۱ درصد دانش آموزان قم جذب فنی و حرفه ای شدند

در ادامه نادر کریمی بیرانوند معاون متوسطه استان نیز در راستای اهداف و اجرای برنامه توسعه متوازن کشور جذب دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه و کار ودانش را از جمله موضوعات قابل توجه برشمرد و بیان داشت در سال تحصیلی گذشته نرخ پوشش این دانش آموزان از۶/۳۸ به ۴/۴۱ ا رشد داشته است.

کریمی همچنین برگزاری اردوی راهیان پیشرفت که در پی انعقاد تفاهم نامه با برخی کارخانجات و شرکت های صنعتی از جمله شرکت پاکشوما، فولاد غرب آسیا و شرکت شهرک های صنعتی با هدف آشنایی با صنایع استان و ایجاد زمینه اشتغال هنرجویان را ازدیگر فعالیت های صورت گرفته عنوان کرد.

وی ادامه داد: تشکیل ۱۵ پایگاه  مطالعاتی علمی در ایام نوروز با اهداف  آموزشی ، علمی ، تربیتی  همراه با خدمات مشاوره ای جهت حضور دانش آموزان در ایام تعطیلات نوروز نیز از جمله برنامه هایی است که  در اسفند ماه لغایت ۱۳ فروردین  سال جاری به اجرا درآمد .

معاون متوسطه استان در ادامه با  اشاره  به  کسب رتبه یکم  رشد میانگین نمره کتبی امتحانات نهایی پایه دوازدهم کشور در سال تحصیلی گذشته، همچنین ارتقای رتبه کنکور از هشتم به ششم گفت  این دستاورد جز با تلاش دانش آموزان و همکاران توانمند در حوزه آموزش  میسر و ممکن نبود و امیدوارهستیم این رشد همچنان ادامه داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا