اخبار پوششی و تولیدی قماخبار تولیدی و پوششی مجلساخبار قماخبار مهمکمیسیون سیاسی

مساله زمین آموزشی در قم حل شده است/ضرورت ساخت اردوگاه ملی در قم

آستان بهارستان؛ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیرکل و معاونان و انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان قم اظهارداشت: مساله زمین آموزشی در قم حل شده است و ما مساله عدالت سرانه آموزشی در قم را پیگیری می کنیم.

مساله زمین آموزشی در قم حل شده است

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور با تاکید بر اینکه مساله زمین آموزشی در قم حل شده است، افزود: رایزنی هایی با رستم قاسمی وزیر پیشین راه داشتیم که ایشان پذیرفتند و پس از ایشان با آقای مهرداد بذرپاش دراین باره مجدد طرح کردیم که ایشان هم مخالفت نکردند که ۵۰ هکتار زمین در اختیار استانداری و مدیریت شهری باشد تا بتوانند در بافت فرسوده و بافت تاریخی و جاهایی که زمین گران است و یا اصلا نیست زمین هایی در اختیار داشته باشد معاوضه انجام شود تا برای همیشه مساله بین آموزش و پرورش و شهرداری درباره مشکل زمین برطرف شود.

وی تصریح کرد: در شهر خیرینی هستند که قصد ساخت مراکز آموزشی را دارند و اگر زمین دراختیار آنان قرار نگیرد نمی توان از این ظرفیت ها استفاده کرد و آنان از ساخت منصرف می شوند اگرمشکل زمین برطرف شود به تبع آن مشکل پروانه و مجوز هم برطرف می شود لذا بنده راه های قانونی را پیگیری می کنم و در مورد عوارض مدارس هم در مجمع نمایندگان قم از شهردار و استاندار دعوت می کنیم تا مشکل هرچه سریع تر برطرف شود.

جوانان نیازمند توجه بیشتری هستند

وی در مورد توجه بیشتر به قشر جوان نیز گفت: ما نظر داشتیم که بدون اضافه کردن وزارتخانه، تغییراتی انجام شود که جایگاه خانواده و توجه به جوانان ارتقا پیدا کند زیرا به عنوان مثال در وزارت «ورزش و جوانان» بیشتر از ورزش گفته می شود و تنها یکی از دغدغه های جوانان ورزش است اما به موضوع های مختلف جوانان پرداخته نمی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد ایجاد وزارت «خانواده و جوانان» هم داده شد که توجه بیشتری به جوانان شود اما هر آنچه که مجلس بخواهد به صورت طرح تصویب کند اگر بار هزینه ای داشته باشد مخالف اصل ۷۵ قانون اساسی و اخطار به آن وارد است و احتمال دارد طرحی که چند سال روی آن کار شده در مجلس مختومه شود.

وی بیان کرد: بحث توجه به زیرساخت خانواده حلقه مفقوده اداره کشور است و ما در تلاش هستیم دولت را متقاعد کنیم با ارائه پیشنهاد اهتمام بیشتری به بحث خانواده داشته باشد.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هزا نفری که به طرح رتبه بندی اضافه شدند به دلیل بار هزینه ای نمی تواند در طرح اعمال شود مگر اینکه احکامی را در برنامه هفتم وضع شود یا اینکه لایحه بودجه سالانه ای که دولت به مجلس می آورد را نماینده ای به عنوان پیشنهاد بیاورد و اگر بتواند از نماینده ها رای بگیرد به طرح افزوده می شود.

پشت پرده های طرح رتبه بندی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح رتبه بندی معلمان ۱۲سال بود که باید انجام می شود اما دولت قبل درحالیکه دو ماه بیشتر به پایان دولت نمانده بود طرح رتبه بندی را به مجلس تقدیم کرد که توسط نماینده های مجلس تصویب و ابلاع شد و فضای حساس و مطالبه گری برای معلمان ایجاد شد.

وی ادامه داد: مجلس چاره ای جز تصویب طرح رتبه بندی معلمان نداشت لایحه بودجه تصویب شده بود و با مخالفت اصل ۷۵ قانون اساسی مجلس نمی توانست بودجه ای برای این طرح در نظر بگیرد.

وی گفت: دولت جدید دو ماه بعد روی کار آمد و گفت لایحه بودجه تصویب شده اما منبع تامین اعتبار برای طرح رتبه بندی درنظر گرفته نشده است؛ این در حالی بود که دغدغه معلمان ایجاد شده بود و فکر می کردند حق مسلم شان تضییع شده و در مواردی جسارت و مقابله با مجلس و دولت کم کم بوجود آمد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور اظهارداشت: نظام و آموزش و پرورش با این طرح دنبال کیفی سازی نظام آموزش و پرورش و برداشتن گام مهم در راه اجرای طرح تحول آموزش و پرورش بودند اما این اهداف محقق نشد و حتی آنچه معلمان در ذهن خود می پروراندند اتفاق نیفتاد زیرا با مشکلات منابع درآمد دولت مواجه شد و الحاقات بعدی به طرح رتبه بندی هم مشکلات را بیشتر و پیچیده تر کرد.

وی عنوان کرد: سال گذشته دولت و مجلس برای طرح رتبه بندی معلمان، ۱۳ هزار میلیارد و در سال جدید ۳۸ هزار میلیارد تومان اختصاص دادند اما اوضاع اقتصادی اخیر سبب نارضایتی فرهنگیان شده که امیدواریم با توافقات سیاسی و اقتصادی وضعیت اقتصادی بهتر و این امر محقق شود.

وی بیان کرد: طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در طرح رتبه بندی مغفول است و این طرح مانند دریایی است که ما هنوز قدم اول را در آن گذاشته ایم.

ضرورت ساخت اردوگاه ملی در قم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دور دوم سفر آیت الله رئیسی به قم، گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان باید ساخت اردوگاه ملی مطرح و عملیاتی شود زیرا ساخت اردوگاه ملی مانند اتوبان قم هست که برای همه مردم کشور است و اختصاص به قم ندارد.

وی تاکید کرد: دانش آموزان کشور باید بیایند شهر عش آل محمد و حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران و مراجع را ببینند لذا نیازمند فضا برای ارائه خدمات هستیم و نماینده های قم کمک ‌می کنند این امر محقق شود.

گسترش مدارس فنی و حرفه ای نیازمند تجهیزات به روز است

وی در مورد دبیرستان های فنی و حرفه ای هم گفت: این مدارس ابزارمحور هستند اما ما یا ابزار نداریم یا ابزارهایمان به روز نشده است؛ به عنوان مثال با دستگاه چاپ سنگی نمی توان به دانش آموزان آموزش داد اما آنان در بازار کار با دستگاه دیجیتال مواجه باشند که آموزشی درخصوص آن فرانگرفته اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا