اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

قیمت جدید تخم مرغ اعلام شد/ فرآوری و بسته بندی تخم مرغ برای نخستین بار در قم

فاطمه سادات محمدی

آستان‌ بهارستان؛ مدیرعامل شرکت تعاونی مرغ تخمگذار استان قم در نشستی خبری با اعلام کسب رتبه سوم تولید تخم مرغ قم در کشور، از کمک ۴۳۹ میلیارد تومانی به تولید کنندگان و فرآوری و بسته بندی تخم مرغ برای نخستین بار در قم خبر داد.

تولید بیش از ۳۶ هزار تن تخم مرغ در قم

حمیدرضا اسماعیلی به بیان گزارشی از عملکرد شرکت تعاونی در سال ۱۴۰۱ پرداخت و افزود: سال گذشته بیش از ۳۶ هزار تن تخم مرغ در قم تولید شده و تمام دغدغه شرکت تعاونی مرغ تخمگذار کمک به تولید و کاهش قیمت تمام شده برای تولید کننده و مصرف کننده است و تدابیری اندیشیده شده که مرغدار برای برگشت پول دغدغه نداشته باشد.

وی ادامه داد: اقدام مهم شرکت تعاونی خرید اعتباری نهاده ها بود که به این منظور ۳۵ هزار تن نهاده خریداری و با حداقل کارمزد تقدیم مرغداران شد.

کمک ۴۳۹ میلیارد تومانی شرکت تعاونی مرغ تخمگذار قم به تولید کنندگان

وی بیان کرد: ۴۳۹ میلیارد تومان به مقدار دو برابر تسهیلات دولت توسط این شرکت تعاونی تنها با یک برگه چک و حتی بدون ضمانت بانکی به مرغداران قم اعطا شد که این اقدام بزرگی در راستای حمایت از تولید استان قم بود.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغ تخمگذار استان قم افزود: همچنین در سالی که گذشت ۱۷تن افزودنی خوراک مرغ تامین و با حداقل کارمزد و قیمت و بهترین کیفیت تحویل مرغداران شد.

وی با بیان اینکه هزینه مجوز جوجه ریزی در استان قم نصف سایر استان های کشور است، گفت: به همت شرکت تعاونی مرغ تخمگذار، برای نخستین بار فروشگاه مرکز پخش تخم مرغ را در خیابان ۷۵ متری عمار یاسر نبش کوچه ۷۱ راه اندازی شده که شانه تخم مرغ که در بازار ۱۰۰ هزار تومان است در این مرکز به دلیل عرضه مستقیم شانه ای ۹۰ هزار تومان است.

شرکت تعاونی مرغ تخمگذار قم شفاف ترین صورت مالی را دارد

وی عنوان کرد: شرکت تعاونی مرغ تخمگذار استان قم با توجه به گردش مالی آن یک بنگاه بزرگ اقتصادی است و بهترین و شفاف ترین صورت مالی را دارد و از نظر فعالیت های انجام شده جزء موفق ترین استان ها است.

تولید ۳۴۰ تن کنسانتره برای نخستین بار درقم

اسماعیلی اظهارکرد: در حوزه مرغ تخم گذار برای نخستین بار در کشور در حوزه کنسانتره وارد شد و در چهار ماه پایانی سال گذشته ۳۴۰ تن تولید کنسانتره داشته است.

وی گفت: درخصوص فرهنگ سازی و ترویج استفاده از تخم مرغ کارگروه ستاد ترویج مصرف تخم مرغ از سوی شرکت تعاونی فعال شد و در ۳۰ مدرسه استان قم به صورت پایلوت تحت عنوان «سفیران سلامت» بین دانش آموزان تخم مرغ و نان رایگان توزیع شد و مسابقه و برنامه هایی در فضای مجازی و صدا وسیما جهت فرهنگ سازی تهیه شد و در کشور جزء چند استان فعال عمل کردیم.

شرکت تعاونی ۴۸۰ تن خوراک مرغ دراختیار مرغداران قرار داد

وی افزود: همچنین پس از طرح مردمی سازی در زمانی که قیمت نهاده ها تا شش برابر افزایش و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرد، شرکت تعاونی به صورت مشارکتی با یکی از کارخانه داران، ۴۸۰ تن خوراک آماده مرغ، تولید و دراختیار مرغداران قرار داد.

مشاوره رایگان به تولیدکندگان از خدمات شرکت تعاونی مرغ تخمگذار قم

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغ تخمگذار استان قم گفت: شرکت تعاونی مرغ تخمگذار استان قم، مشاوره رایگان برای تولید کننده ها را فراهم کرده و درخصوص بیمه، مالیات و سامانه های مرتبط با مرغداران مشاوره ارائه می شود.

فرآوری و بسته بندی تخم مرغ برای نخستین بار در قم

وی ابرازداشت: اقدام مهم دیگر ما ایجاد زنجیره کامل تولید تا عرضه است که به این منظور در شهرک صنعتی شکوهیه قم سوله ای در مساحت ۱۶۰۰ متر به منظور فرآوری و بسته بندی تخم مرغ درحال احداث است که به صادرات بیشتر و تداوم صادرات فعلی و بهداشتی شدن روند تولید می انجامد و شرکت تعاونی می تواند از بدو تولید تخم مرغ تا فروش آن نظارت داشته باشد.

وی گفت: برای راه اندازی زنجیره تولید از سازمان غذا و داروی استان می خواهیم تعامل بیشتری با شرکت تعاونی داشته باشند تا مرکز بسته بندی و فراوری تخم مرغ در استان قم سریع تر راه اندازی شود.

اسماعیلی اظهارکرد: مجوز بسته بندی به صورت مکانیزه از دامپزشکی اخذ و بیش از یک میلیارد تومان دستگاه آن خریداری شده و برای حداقل ۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود و از این پس سوهان و شیرینی پزها تخم مرغ پاستوریزه خریداری می کنند و تخم مرغ به صورت فله فروشی ممنوع و از فساد آن به خصوص در تابستان جلوگیری می شود و تخم مرغ با  قیمت و کیفیت بهتر عرضه می شود.

قم دارای ۲۷۱ واحد مرغ تخم گذار است

وی عنوان کرد: شرکت تعاونی مرغ تخمگذار استان قم جزء بهترین شرکت تعاونی های کشور است که دارای ۲۷۱ واحد مرغ تخم گذار است که ۲۵۹ واحد آن ها فعال است و ۲۴۰ واحد آن عضو شرکت تعاونی هستند.

وی ادامه داد: ۹۲ واحد درخصوص پرورش پولت یک تا سه ماهه در قم وجود دارد که ۸۳ واحد آن عضو شرکت تعاونی هستند و بیش از هفت میلیون و۸۵۰ هزار مرغ موجود در قفس و نزدیک دو میلیون پولت در استان قم وجود دارد.

تولید تخم مرغ قم رکورد شکست

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغ تخمگذار استان قم گفت: درسال ۱۴۰۱، تولید تخم مرغ استان قم ۱۵۰ هزار تن بوده و ۹۲۷ تن صادرات از استان قم بوده است اما در ۴۰ روز ابتدای سال ۱۴۰۲ میزان تولید تخم مرغ در استان هزار و۵۶۵ تن بوده که رشد چشم گیری داشته و مازاد تخم مرغ به عراق، افغانستان، قطر و عمان صادر می شود.

وی گفت: ظرفیت پروانه مرغ تخم گذار در استان قم بیش از ۱۰ میلیون و۱۹۸ هزار قطعه است که از این تعداد هفت میلیون و۸۵۲ هزار پروانه در استان فعال هستند.

کسب رتبه سوم تولید تخم مرغ قم در کشور

وی بیان کرد: قم در سال ۱۴۰۱ رتبه سوم تولید تخم مرغ را پس از خراسان رضوی و اصفهان دارد و رتبه پروانه قم در سال ۱۴۰۲ در کشور سوم است و قم ۱۲ درصد تولید تخم مرغ کشور را دارا می باشد.

حذف یک میلیون و۴۰۰ هزار مرغ به دلیل به صرفه نبودن

اسماعیلی اظهارداشت: متاسفانه در سه ماه اخیر بیش از یک میلیون و۴۰۰ هزار مرغ به دلیل به صرفه نبودن برای مرغداران حذف شده است.

وی با بیان اینکه مرغداران زیان انباشته ای داشتند، گفت: از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ پس از طرح مردمی سازی قیمت تخم مرغ ۳۹ هزار و۵۰۰ تومان مصوب شد اما حتی در اسفندماه به ۲۸ هزار تومان هم رسید

وی عنوان کرد: به منظور اصلاح قیمت ها ۱۰ نامه ارسال شد تا بالاخره شب گذشته با رایزنی با دکتر آقامیری سرپرست وزارت جهاد بازرگانی با هدف پایداری تولید اصلاح قیمت با حداقل قیمت تمام شده انجام شد و امور به تشکل ها و بخش خصوصی واگذار شد.

قیمت جدید تخم مرغ اعلام شد

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغ تخمگذار استان قم اظهارکرد: قیمت تخم مرغ درب مرغداری ۳۹هزار و۵۰۰ تومان بود که ۴۷هزار و۳۰۰ شد و قیمت مصرف کننده که ۴۵ هزار تومان بود به کیلویی ۵۶ هزار تومان رسید.

وی با بیان اینکه توزیع تخم مرغ در استان قم چرخه معیوبی دارد، افزود: گاهی قیمت تخم مرغ در مرغداری کمتر از قیمت مصوب اما در بازار بیشتر بود ما از سوی شرکت تعاونی بارها اعلام کردیم آمادگی همکاری با سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه صنف پروتئینی ها را جهت ایجاد شبکه توزیع منسجم تخم مرغ در استان داریم تا قیمت در تمام استان یکسان باشد و مانع سوداگری در بازار شویم.

بانک ها درخصوص تسهیلات با تولیدکنندگان همکاری کنند

رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار قم هم درادامه اظهارداشت: متاسفانه بانک ها به مرغداران تسهیلات ارائه نمی دهند در صورتی که هزینه ها در حدود چهار برابر افزایش یافته است.

محمد عباسی افزود: درخواست داریم که بانک ها با ما همکاری داشته باشند و تسهیلات با بازپرداخت طولانی به تولید کنندگان ارائه دهند که تولید در استان تداوم داشته باشد.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا