اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمگزارش تصویریگزارش تصویری قمگزارش تولیدی قم

شادپیمایی هفت کیلومتری غدیر در قم+تصاویر

خبرنگار : فاطمه سادات محمدی

عکاس : محمد حسین تقی زاده

آستان بهارستان؛ شادپیمایی بزرگ قمی‌ها به مناسبت عید غدیر خم عصر روز جمعه ۱۶ تیرماه از بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران با شعار «ایمان به غدیر و امید به ظهور» برگزار شد.

کاروان غدیر تا ظهور با حضور اقشار مختلف‌ مردم به‌ویژه زائران و ارادتمندان اهل بیت(س) از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران با حضور مردم و عاشقان امامت و ولایت به حرکت درآمد.

کاروان های شادی خودرویی و موتوری در نقاط مختلف شهر به حرکت درآمده و راکبان خودروها و موتورسیکلت ها با پرچم های رنگی منقش به اسامی ائمه سلام الله علیها حضور یافتند و برنامه های شادی به ویژه برای کودکان و نوجوانان برگزار شد که کاروان بزرگ شادی «غدیر تا ظهور» در بلوار هفت کیلومتری پیامبراعظم(ص) از بزرگترین کاروان شادی قم بود.

شعرخوانی و مدیحه‌سرایی شاعران و مداحان، نواختن طبل، اجرای سرود نوجوانان، همچنین قرائت خطبه غدیر توسط طلبه‌های سادات از جلوه‌های ویژه این آیین مذهبی بود.

گروهی از سادات و خادمان حرم حضرت معصومه‌ (س) و مسجد جمکران هم در صفوفی منظم با این کاروان همراه شدند.

استقرار بیش از ۱۰۰ موکب در مسیر بلوار پیامبر اعظم تا جمکران

گروه‌های جهادی، مردمی و نهادهای مختلف فرهنگی و هیات‌های مذهبی ۱۰۰ ایستگاه‌ فرهنگی و پذیرایی در مسیر بلوار پیامبراعظم تا جمکران برپا کردند.

در طول مسیر پیاده‌روی از بلوار پیامبر اعظم تا مسجد مقدس جمکران نیز ۲۰ نفر از مداحان و شاعران در طول مسیر حرکت کاروان به زبان‌های عربی، آذری، اردو و همچنین گویش‌های مختلف شعر خوانی و مدیحه سرایی کردند و گروهی از طبل زنان هیئت‌های مختلف مذهبی استان قم نیز همراه این کاروان شادپیمایی بودند.

در پایان پیاده روی، هزاران تن از نمازگزاران و زائران اقصی نقاط کشور در مسجد مقدس جمکران حضور یافته و سالروز آغاز امامت نخستین پیشوای شیعیان را جشن گرفتند.

****

گفتنی است ۱۸ ذی الحجه، سالروز واقعه غدیر خم است، روزی که جبرئیل امین آیه ۷۰ سوره مائده را به پیامبر(ص) وحی کرد و ایشان در بازگشت از آخرین حج خود مسلمانانی را که در حج شرکت داشتند در محلی به نام غدیر خم جمع و علی بن ابیطالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود معرفی کرد.

روز عید سعید غدیر خم در تمام مساجد و خیابان ها شهر مقدس قم جشن و سرور برپا است و از ساعات اولیه صبح حرم کریمه اهل بیت و همه کوچه ها و خیابان های قم مملو از مردمی است که طبق سنتی دیرینه به خانه سادات رفته و این عید بزرگ را شادباش می گویند.

بسیاری از خیابان ها و کوچه ها آذین بندی شده و آیین های جشن و سرور در بقاع متبرک امامزادگان قم، دفتر مقام معظم رهبری در قم و بیوت مراجع عظام تقلید نیز برپاست و پیروان دین مبین اسلام و ارادتمندان خاندان اهل بیت با شرکت در این آیین های باشکوه، بار دیگر ارادت خالصانه خود را نسبت به اهل بیت(س) نشان می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا