اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

معاون وزیر تعاون در گفت وگو با ما: رشد بیمه کشاورزان در دولت رئیسی شش برابر دولت های قبل

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ معاون وزیر و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در گفت وگو با خبرنگارما اظهارداشت: از ابتدای تشکیل این صندوق تا پیش از دولت آیت الله ابراهیم رئیسی تعداد بیمه شدگان این صندوق یک میلیون و۶۰۰ هزار نفر بود اما در دو سال اخیر دو میلیون نفر عضو صندوق شدند که نشان دهنده این است که در دو سال اخیر معادل شش تا هفت سال دولت های قبل کار شده و هم اکنون هم کار باید با قوت بیشتر ادامه پیدا کند.

دکتر بیت الله برقراری افزود: جامعه هدف ما بیش از ۳۱ هزار نفر است که بیش از ۱۲ هزار نفر یعنی ۴۱ درصد جامعه هدف تاکنون بیمه شده اند و این نوع بیمه حقوق مستمری، بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت دارد و بیمه تکمیلی هم برای اعضا در سه استان انجام شده است.

وی بیان کرد: برای این صندوق در دولت رئیسی اقدامات خوبی انجام شده اما با اهدافی که برای آن تعریف شده کمی فاصله دارد و رسانه ها می توانند در شناخت این صندوق به جامعه هدف ما کمک رسان باشند.

وی اظهارداشت: فلسفه تاسیس این صندوق، گسترده بیمه ای برای روستاییان، کشاورزان و عشایر بود و هدف ما این است که عضویت و رضایتمندی جامعه هدف را محقق کنیم و بیمه و خدمات آن را به آنان بشناسانیم زیرا دو سوم حق بیمه را دولت پرداخت می کند و این یک امتیاز برای جامعه هدف ما محسوب می شود.

در سال جاری بودجه صندوق رشد ۱۶۵ درصدی داشت و سطوح درآمدی صندوق در سال گذشته ۶۰ و در سال جاری هم حدود ۶۰ درصد رشد داشته است.

در سال جاری افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای اعضای صندوق اعمال شد زیرا این افراد امنیت غذایی ما را تضمین و نقش بی بدیل و ویژه در تولید مواد غذایی کشور دارند.

بیمه رایگان برای بانوان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر

وی با تصریح براینکه با تقویت این صندوق می توان مادران جامعه هدف را تشویق به فرزندآوری کرد، گفت: برای نخستین بار، نماینده های مجلس شورای اسلامی آیین نامه جوانی جمعیت را تصویب کردند که ماده ۲۱ آن مرتبط با صندوق است و در آن آمده مادران خانه داری که در مناطق روستایی زندگی می کنند و سه فرزند یا بیشتر دارند به صورت رایگان بیمه می‌شوند که این افراد یک میلیون و۲۰۰ هزار نفر هستند و ۴۱ درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند که طبق قانون اگر فرزند بیشتر هم به دنیا بیاورند دو سال سابقه بیمه به آنان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف ما تبادل نظرات و ارتباط گسترده با اصحاب رسانه است، افزود: اطلاع رسانی دقیق، پوشش خبری به موقع و گسترده با تیتر جذاب همراه با نوآوری، خلاقیت و ایده های جدید در تبیین و شناخت صندوق توسط جامعه هدف، تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: برای افزایش گسترده بیمه ای امروز در بیست وششمین سفر استانی ام با مسئولان و علمای حوزه های علمیه قم دیدار داشتم تا مبلغان آنان برای گسترش این اقدام یاری رسان ما شوند.

با تعامل و هم افزایی با ارگان های مختلف، آگاهی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور نسبت به این بیمه ارتقا پیدا کرده اما بیش از این جای کار دارد و باید فعال تر عمل کنیم که تمام جامعه هدف ما بیمه شود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا