اخبار پوششی و تولیدی قماخبار تولیدی و پوششی مجلساخبار قماخبار مهمکمیسیون شوراها

امیرآبادی:پشت خبرنگاران می ایستم/فیلتر فضای مجازی باعث تاسف است/مجوزهای بیش از حد رسانه مصداق آفتابه لگن هفت دست…

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اصحاب رسانه چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند و مدیران موظف به پاسخگویی به خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و باید همکاری لازم را داشته باشند.

احمد امیرآبادی فراهانی افزود: اگر مدیران خبرنگار را از خود و منتقدان صالح بدانند اهداف مد نظر آنان به موقع تامین و مسائل به موقع حل می شود.

وی گفت: خبرنگار باید مستقل و آزاد باشد و محکم پای اصول بایستد و اگر هر مسئولی خلاف ارزش های ملت، انقلاب و حقوق مردم قدم برداشت و خبرنگاری آن را منتشر کرد من یک نفر محکم پشت او خواهم ایستاد.

وی ادامه داد: از اصحاب رسانه می خواهم حتی اگر من پایم را کج گذاشتم حتما مرا بزنند و نگران هیچ چیزی نباشند زیرا افتخار دارم که در مدت ۱۲ سال نمایندگی و هشت سال عضویت در شورای اسلامی شهر از هیچ خبرنگاری شکایت نکردم و نخواهم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی اخبار دروغ را منتشر و برای شهر و افراد حاشیه درست می کنند که اسم این آزادی نیست و اینکه رسانه به نام مستقل، دروغ پردازی کند نوعی شارلاتان بازی است.

وی گفت: از اصحاب رسانه می خواهم تا اطلاعات دقیق را از من بپرسند زیرا حتی از پشت پرده ها هم اطلاع دارم و در این راه از حق الناس دفاع می کنم.

وی عنوان کرد: برای هیچ شهروندی و حتی نزدیک ترین فامیل خود به دادگاه نرفتم اما برای خبرنگاران می روم؛ با اینکه می دانم طرف مقابل رسانه، مرکز قدرت و نهاد امنیتی و سیاسی است و برای من هزینه دارد.

مجوزهای بیش از حد رسانه، مصداق «آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی» 

امیرآبادی در مورد صدور بیش از حد مجوز رسانه در کشور اظهارداشت: گاهی مشاهده می شود فردی پنج رسانه دارد که تمام آنان غیرفعال است زیرا برخی دنبال آمار و ارقام هستند رسانه فعال، تاثیرگذار، مچ گیر، مستقل، آزاد و منصف باید حمایت شوند اما وضعیت کنونی صدور مجوز در کشور مصداق آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی است درصورتی که باید از رسانه های قوی حمایت شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه همه دولت ها درگیر آمار بوده اند و این مسائل آسیب های وزارت ارشاد ایران است که نباید دنبال آمارسازی و ارائه آمار باشند.

وی گفت: دادن اعتبار به رسانه ها در دولت ها بر اساس سلیقه و همراه بودن آن رسانه با آن ها بوده و شاهد بودیم که برخی چند بار به هر نحوی اعتبار دریافت کرده و برخی از حداقل ها بی بهره هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به وزیر ارشاد توصیه می کنم دنبال حمایت از رسانه هایی که منتقد و پیگیر مشکلات مردم هستند باشد.

فیلتر فضای مجازی باعث تاسف است

وی در مورد فیلتر شبکه های مجازی هم گفت: برای فیلتر فضای مجازی در کشور واقعا متاسف هستم؛ امروز دیداری با مسئولان مرکز فضای مجازی حوزه علمیه داشتم، آنان هم معترض بودند که باید برای پاسخگویی به شبهات با نرم افزارهای خارجی کار کنیم اما هزینه اینترنت و فیلترشکن را باید از جیب‌مان بپردازیم.

وی ادامه داد: من دراین مورد با وزیر ارتباطات تماس گرفتم و گفتم این چه وضعیتی هست که حتی برای تبلیغ دین باید فیلترشکن خریداری شود؟

وی گفت: راه افتادن فیلترشکن در کشور یک کاسبی شده و بر هزینه خانوار افزوده است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا