اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ قم هر چه باشکوه‌تر برگزار شود/بسته‌بندی حلقه مفقود تولید

آستان بهارستان؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم اظهارداشت: نخستین نمایشگاه تخصصی و بین المللی «صنعت چاپ، بسته بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی» قم با شکوه تمام برگزار می شود.

روح الله ابراهیمی گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری «هرجا کار را به مردم سپردیم و آنان پای کار بودند موفق شدیم» در حوزه اقتصادی هم کار ار باید به مردم سپرد و دولت و مجموعه حاکمیت ساختار را ایجاد و نظارت را عهده دار باشند.

وی افزود: دراین راستا مدل خوشه چاپ و چاپ بسته بندی در دوره سه ساله از مرحله شناختی، تهیه برنامه عملیاتی، اجرای برنامه و پایش دنبال خواهد شد.

وی تاکید کرد: در نخستین گام باید زیست بوم شهرک چاپ شهاب تدوین و نقشه راه ترسیم شود و هرکس مسئول اجرای اقدامی شود

این مقام مسئول قم اظهارداشت: دوم تجارب سایر خوشه های استان به کار گرفته و دنبال شود تا ثمرات مثبت آن مانند جذب سرمایه گذار و صادرات از قم را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: قم قطب نشر کشور است اما با پیشرفت های کنونی، چاپ به تنهایی از نظر اقتصادی صرفه چندانی ندارد لذا چاپ و بسته بندی را در کنار هم قرار دادیم تا که رشد آن می تواند معرف یک ملت و معارف دینی و اسلامی باشد لذا ایجاد این خوشه دارای پیوست فرهنگی است.

وی ادامه داد: سپس باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود؛ یکی از زیرساخت ها ایجاد شهرک تخصصی مانند شهرک شهاب در قم است.

ابراهیمی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل شرکت شهرک ها ۲۰۰ کارگاه ساخته شده است، اظهارداشت: ایجاد زمینه های کارگاهی از اقدامات مهم است زیرا یکی از خلاء‌ها نبود کارگاه های کوچک است که البته در شهرک شهاب پیش بینی شده است؛ پنج کارگاه کوچک هم توسط شرکت شهرک های صنعتی ساخته می شود.

وی با بیان اینکه با ایجاد خوشه کسب وکار شناسایی افراد زیرمجموعه به سبب تعامل و هم افزایی، بیشتر می شود، گفت: اطلس خوشه چاپ ما را به این اهداف نزدیک می کند و اعضا از توانمندی دیگر هم‌صنفان آگاه می شوند.

وی گفت: تشکلی باید به صورت متمرکز مواد اولیه را تهیه کند و در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا بهای تمام شده محصول کاهش یابد و به برگزاری دوره های تخصصی مستمر مبتنی بر شرایط بازار باید توجه ویژه شود.

مدیرعامل شرکت های صنعتی استان قم گفت: بسته بندی حلقه مفقود تولید کنندگان است و حتی بسته بندی کالاهایی مانند سنگ های ساختمانی به دلیل نامناسب بودن بسته بندی نمی تواند جایگاهی برای صادرات داشته باشد چه رسد به کوچکترین و لوکس ترین کالاها؛ بنابراین بسته بندی یک موضوع اساسی و مهم است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: درهمین راستا نمایشگاه تخصصی و بین المللی صنعت چاپ، بسته بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی را مهرماه سال جاری برپا خواهیم کرد و این نمایشگاه در سال های بعد هم با قوت بیشتری برپا خواهد شد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا