اخبار پوششی و تولیدی قماخبار تولیدی و پوششی مجلساخبار قماخبار مهم

امیرآبادی: مجلس در راس امور نیست/ دخالت ها مجلس را از راس امور انداخته است

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نماینده مردم قم در مجلس گفت: مجلس امروز خیلی در راس امور نیست؛ زیرا دخالت‌ها، جایگاه مجلس را از راس امور بودن انداخته است.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: باید گفت که مجلس امروز خیلی در راس امور نیست؛ زیرا دخالت‌ها، مجلس را از راس امور انداخته است.

احمد امیرآبادی فراهانی افزود: به عنوان مثال مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز بالاتر از شورای نگهبان شده و در کار مجلس هم دخالت می کند؛ در راستای همین سخن، نماینده های مجلس تهاتر قیر را تصویب کردند زیرا دولت اعتباری نداشت تا برای روستاها اختصاص دهد اما مجمع تشخیص مصلحت آن را رد کرد و اعلام کردند اگر ۲۰ همت را تبدیل به ۱۵ همت کنید موافقت خواهند کرد.

وی ادامه داد: این سوال مطرح می شود که اگر می گویید این طرح خلاف مصلحت نظام است، اختصاص یک همت به آن هم خلاف است؛ چرا با ۱۵ همت موافقت می کنید؟

دولت دست از سر صنعت خودرو بردارد

وی درخصوص امنیت خودروی داخلی نیز اظهارداشت: چه تعداد از ثروتمندان صنعت خودروسازی ایران، خودروی ایرانی سوار می شوند و حاضر هستند با آن در جاده بروند؟

امیرآبادی عنوان کرد: تاکنون حمایت های لازم از خودروسازی شده است اما خودرو از لحاظ کیفیت و کمیت مشکل دارد و راه برون رفت از مشکل این است که دولت دست از سر صنعت خودرو بردارد تا رقابت شکل گیرد زیرا هم اکنون مردم از وضعیت خودرو رضایت ندارند.

وی گفت: می دانیم که بسیاری از قطعات خودرو در ایران تولید نمی شود و پس از ورود از کشور چین برچسب ایرانی بر آن زده می شود؛ مسئولان این حوزه درخصوص عملکرد خود باید پاسخگوی مردم باشند.

ناهماهنگی دستگاه ها مسبب نارضایتی صنعتگران 

وی تصریح کرد: باید گفت که صنعتگران مشکلاتی هم دارند که عمده مشکلات بخش صنعت به دلیل ناهماهنگی دستگاه‌های مربوطه است که به عنوان مثال برای دریافت یک مجوز باید چند ماه شخصی در نوبت تایید باشد.

رئیس بانک مرکزی پاسخگوی هیچ کس نیست

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه های جدید بانک مرکزی هم برای صنعتگران مشکل ساز شده اما این بانک مستقل است و نمایندگان مجلس نمی توانند رئیس آن را استیضاح یا برکنار کنند و رئیس آن پاسخگوی هیچ کس نیست و حتی شاید پاسخگوی رئیس جمهور هم نباشد.

وی افزود: من فکر می کردم‌ اگر آقای فرزین از بانک ملی به بانک مرکزی برود، اقدامات خوبی صورت گیرد اما وضعیت هر روز بدتر می شود.

خرید و اجاره مسکن فشار سنگینی به مردم وارد کرده است

وی درمورد کمبود و گرانی مسکن در کشور نیز اظهارکرد: هشت سال تولید مسکن در کشور متوقف شد که این اقدام صنعت ساختمان را خواباند و قیمت مسکن و اجازه‌بها را به شدت افزایش داد.

امیرآبادی گفت: گرانی مسکن نمایندگان را خجالت زده مردم کرده؛ بانک ها هم اعطای تسهیلات خرد را بسته اند و فشار سنگینی بر دوش مردم به‌خصوص مستأجرها هست.

وی افزود: در جلسه ای که با مهرداد بذرپاش وزیر راه داشتم پیشنهاد داده شد که بخشی از چند هکتار زمین روبروی ترمینال قم برای کارگران ساخته شود که اگر اقدامات اولیه صورت گیرد من مجوز ساخت آن را از وزیر اخذ خواهم کرد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا