اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

اجرای ۲۴ برنامه به مناسبت روز قم/برنامه های فرهنگی هنری برای همه گروه های سنی

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم گفت: به مناسبت روز قم ۲۲ برنامه در قم اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در نشستی خبری که امشب در خانه تاریخی یزدان پناه قم برگزار شد، گفت: به مناسبت گرامیداشت روز قم ۲۲ برنامه در قم اجرا می شود.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد افزود: یکی از اقدامات سازمان فرهنگی شهرداری بازیابی و حفظ هویت شهری است که یکی از مهمترین عناصر «هویت بخشی شهر قم» مربوط به ورود حضرت معصومه(س) است.

وی تصریح کرد: ورود بانوی کرامت به قم بسیار مهم و تمدن ساز بوده و قم را تبدیل به محور تشیع و مبدا انقلاب و قیام و اقامه می کند و به فرموده مقام معظم رهبری همه شهدای انقلاب، شهدای قم هستند و همه این برکات به یمن وجود حضرت معصومه به قم شکل می گیرد.

وی گفت: ۲۳ ربیع الاول مصادف با روز ورود حضرت معصومه(س) به قم، روز قم نامیده شده و ویژه برنامه هایی به این مناسبت در نظر گرفته شده است

مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی روز قم مطرح شده بود اما مصوبه شورای فرهنگ عمومی را نداشت؛ درسال جاری با پیگیری های شهرداری این امر مهم محقق شد و مصوب شد که از سال آینده ارگان ها ردیف بودجه برای قم اختصاص دهند.

وی بیان کرد: برپایی نشست خبری، آغاز به کار دبیرخانه روز قم، برپایی نمایشگاه در بیت امام راحل، نواختن زنگ روز قم در دانشگاه قم در ۱۷مهر، برپایی تورهای قم‌گردی برای دانش آموزان و آشنا کردن آنان با مشاهیر و مکان های مهم و تاریخی قم از جمله برنامه های سازمان فرهنگی شهرداری است.

بزرگداشت آیت الله حسن زاده آملی به عنوان یکی از مشاهیر قم

وی ادامه داد: درهمین راستا مراسم بزرگداشت آیت الله حسن زاده آملی  «علامه ذوالفنون» به عنوان یکی از مشاهیر قم با مشارکت بنیاد ملی نخبگان ساعت ۱۰ صبح روز ۱۹ مهر در سالن اجتماعات غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برپا خواهد شد.

جشنواره ملی شعر ققنوس در قم برپا می شود

حجت الاسلام طباطبایی نژاد گفت: جشنواره ملی شعر ققنوس با محوریت ایثارگری شهدای آتش نشان، برپایی جشنواره ملی عکس قم و رونمایی از پوستر آن، کلنگ زنی و افتتاح پروژه های شهرداری، رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی «باغ پنبه» روز ۲۷ مهرماه در مسجد باغ پنبه، برپایی جشنواره ورزشی «افتخار شهر» در ۲۰ رشته ورزشی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان از دیگر برنامه های روز قم است که دراین ایام انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: همایش پیاده‌روی خانوادگی با هماهنگی اداره کل ورزش وجوانان و نیروی انتظامی ۲۸ مهرماه برگزار می شود و اختتامیه و اهدای جوایز پنجمین المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب را دراین هفته خواهیم داشت.

وی بیان کرد: نشست معاونان و مدیران فرهنگی ۵۰ شهر کشور در ۲۶ و ۲۷ مهرماه با محوریت نقش مساجد در فرهنگ‌سازی محلات و تبادل نظر و رونمایی از فیلم مستند ۹۰ دقیقه ای هم در این ایام انجام خواهد شد.

برپایی جشنواره ملی سرود قم

این مقام مسئول فرهنگی و هنری استان قم گفت: جشنواره ملی سرود قم با محوریت و موضوع شهر قم و برپایی جشنواره هنرهای تجسمی فرهنگ شهروندی در این ایام با همکاری بخش فرهنگی حرم حضرت معصومه(س)  برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره رسانه ای، برپایی جشنواره فرهنگی هنری همسایه در مدارس ابتدایی شهر و برپایی نمایشگاه توانمندی های مساجد در جوار حضرت معصومه(س) با هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد از جمله برنامه های روز قم است.

ارتقای فرهنگ شهروندی بدون کمک رسانه محقق نخواهد شد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم نیز دراین نشست اظهارداشت: جشن های مردمی در مساجد از اولویت های ما در روز قم است.

حسین محمدرضایی افزود: درب سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم به روی خبرنگاران باز است و آماده هر نوع همکاری با اصحاب رسانه درخصوص ارتقای فرهنگ شهروندی هستیم و از طرح های اثرگذار حمایت خواهیم کرد.

وی با تاکید براینکه ارتقای فرهنگ شهروندی بدون کمک رسانه محقق نخواهد شد، عنوان کرد: از اصحاب رسانه می خواهیم یاری گر ما باشند تا به نفع شهر و مردم قدم برداریم؛ به عنوان مثال شهرداری چند صد میلیارد از بیت المال برای جمع آوری زباله اختصاص داده که این رقم می تواند با فرهنگسازی به نصف کاهش یابد. پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا