اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

۷۴  برنامه در ایام معصومیه

آستان بهارستان؛ سرپرست معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از اجرای ۷۴ عنوان برنامه مختلف فرهنگی و معارفی برای ایام ورود بانوی کرامت به قم تا روز رحلت شهادت گونه آن حضرت خبر داد.

 حجت الاسلام سیداحمد مشرف ظهر یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های حرم مطهر در ایام ورود حضرت معصومه (س) به قم تا ایام شهادت آن حضرت اظهار داشت: ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم است که برنامه‌های مختلفی برای این روز تدارک دیده شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها بیان داشت: ۴ تا ۶ آبان ماه مصادف با ایام معصومیه است که ویژه برنامه‌های مختلفی در ایام رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در حرم مطهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مشرف بیان داشت: شعار «در پناه اخت الرضا، عفاف و جهاد تبیین» به عنوان شعار امسال انتخاب شده که برگرفته از نصوص و روایات و همچنین برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است.

و ی افزود: ۷۴ عنوان برنامه برای ایام ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تا روز رحلت شهادت گونه آن حضرت برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: ویژه برنامه‌ای برای کودکان در شب و همچنین روز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) در صحن نجمه خاتون حرم مطهر و اجتماع بزرگ دانشجویان دختر سراسر کشور نیز به مناسبت ورود حضرت معصومه سلام الله علیها در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ابراز داشت: مراسم‌های مختلفی در ایام ورود حضرت معصومه (س) در شبستان امام خمینی حرم مطهر با حضور سخنرانان و مداحان برجسته استانی و کشوری و همچنین ویژه برنامه‌های برای اردو، آذری و عرب زبانان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مشرف گفت: ویژه برنامه در مکتب بانوی تمدن ساز در قالب روایتگری در موزه آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار و شخصیت آن حضرت برای مخاطبان تبیین می‌شود.

موزه آستان مقدس حضرت معصومه (س) ۱۷ روز رایگان است

وی ادامه داد: از سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به مدت ۱۷ رو، تا شهادت آن حضرت، بلیط موزه آستان مقدس رایگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های برای مخاطبان مجازی در قالب‌های مختلف پوستر، عکس و کلیپ تولید و توزیع می‌شود بیان داشت: در این ایام رونمایی از کتاب‌های تولیدی انتشارات حرم مطهر حضرت معصومه (س) را خواهیم داشت و در کنار آن جلسات نقد و بررسی کتاب نیز برگزار می‌شود.

برنامه‌های شهادت حضرت معصومه (س)

سرپرست معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به برنامه‌های شهادت حضرت معصومه (س) گفت: در شب رحلت بانوی کرامت مراسم تعویض پرچم حرم مطهر برگزار می‌شود و در ادامه مراسم شب شهادت آن حضرت با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی در شبستان امام برگزار می‌شود و سپس دسته‌های عزاداری نیز برای عرض ارادت و سوگواری وارد حرم مطهر می‌شوند.

حجت الاسلام مشرف اضافه کرد: برنامه آئین شمع گردانی با حضور خادمان در شام شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می‌شود.

وی گفت: برنامه اجتماع حافظان قرآن کریم نیز در ایام معصومیه اجرا می‌شود و نوجوانان و جوانانی که در مرکز قرآن و حدیث حرم مظهر موفق به حفظ قرآن کریم شدند برای تکریم قرآن کریم اجتماع می‌کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ابراز داشت: تعداد ۸۵۰ نفر در مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه (س) موفق به دریافت تاییدیه حفظ قرآن شدند.

رونمایی و اکران مستند سینمایی اخت الرضا

در ادامه این نشست هادی محمودنژاد معاون اجرایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) عنوان کرد: استقبال از کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه(س) فردا با حضور خادمان آستان مقدس و مردم از چهارراه معصومیه قم آغاز می‌شود و در ادامه این کاروان پس از گذر از خیابان امامزاده ابراهیم، امام خمینی(ره)، میدان شهید سعیدی، سه راه خورشید، میدان‌ شهید مطهری، چهار راه بازار به حرم‌ مطهر خواهد رسید.

وی گفت:‌ اجتماع مردمی در چهار راه معصومیه قم از ساعت ۷:۴۵ فردا آغاز و کاروان در حدود ساعت ۱۰صبح به حرم مطهر می‌رسد و ویژه برنامه‌ای از جمله خطبه خوانی خادمان آستان و گلباران مضجع شریف کریمه اهل بیت(س) پیش‌بینی شده است.

محمود نژاد گفت:‌ در حوزه‌های سینمایی و هنری نیز اتفاق‌های خوبی را شاهدیم از جمله مستند سینمایی “اخت الرضا” که روز سه‌شنبه هفته جاری رونمایی خواهد شد، این مستند با مشارکت عتبه اباعبدالله(ع) و سازمان هنری سوره ساخته شده‌است که بزودی اکران آن در سینماهای سراسر کشور شروع می‌شود.

گفتنی است ایام معصومیه از ۱۷ مهر سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم آغاز و در چهارم آبان همزمان با رحلت آن حضرت به پایان می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا