اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

تعاملات مثبت ورامین با قم در مسائل فرهنگی

آستان بهارستان ؛ مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری ورامین گفت: قم یکی از مراکز مهم فرهنگی مذهبی کشور است و به واسطه وجود امامزاده جعفر بن موسی در شهر ورامین، برادر و خواهرخواندگی بین دو شهر قم و ورامین وجود دارد و سعی می‌کنیم در مسائل فرهنگی تعاملات خوبی را با قم داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، مصطفی نظری مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری ورامین در حاشیه دومین همایش مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی شهرداری قم با تشکر و قدردانی از مسئولین وزارت کشور و شهرداری قم برای برگزاری این همایش، اظهار داشت: هر چه تعداد این برنامه‌ها بیشتر باشد، تعامل بین مدیران سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌ها بیشتر شده، هم‌اندیشی و تبادل نظرهای مورد نیاز انجام و نقاط ضعف سازمان‌ها مرتفع می‌شود.
وی افزود: قم یکی از مراکز مهم فرهنگی مذهبی کشور است و به واسطه وجود امامزاده جعفر بن موسی در شهر ورامین، برادر و خواهرخواندگی بین دو شهر قم و ورامین وجود دارد و سعی می‌کنیم در مسائل فرهنگی تعاملات خوبی را با قم داشته باشیم.
نظری در رابطه با برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری ورامین گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری ورامین با سه نگاه و اصول برنامه‌های خود را پیش می‌برد که مهمترین آنها جهاد تبیین، معنویت و اصول فرهنگی است و در کلیه مناسبت‌های ملی، مذهبی، برنامه‌ها و جشن‌ها از این موضوعات بهره می‌بریم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری ورامین ادامه داد: مهمترین برنامه ما در شهرداری المپیاد فرهنگی ورزشی است که با همکاری سایر ارگان‌ها در سال چندین مرتبه برگزار می‌شود و برنامه ویژه مناسبتی برای هر فصل را نیز داریم.
وی گفت: امسال برای اولین بار برنامه راویان نینوا را در ماه محرم انجام دادیم و همچنین در نقاط کمتر برخوردار مراسم سوگواری و عزاداری و تعزیه برگزار کردیم.
نظری تصریح کرد: یکی دیگر از شاخصه‌های فرهنگی و مذهبی شهرداری ورامین سوگواره حضرت زهرا(س) است که به مدت ۲۰ شب در شهرستان در محلی به وسعت ۲ هزار متر که به صورت نمادین کوچه‌های بنی هاشم طراحی شده است با روایت گری راویان مختلف برگزار می‌شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری ورامین در رابطه با روز ورامین بیان کرد: روز ۱۵ خرداد مبدا قیام سال ۴۲ است که شهر ورامین تعداد زیادی شهید تقدیم کرده و نیز روز ۱۰ دی ماه ۸۸ که کفن پوشان به پا خواستند و قیام کردند به عنوان روز ورامین گرامی داشته می‌شود.
وی درخصوص نگاه و تعامل با مساجد در امور فرهنگی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری ورامین طرح محله محور است، امسال ما طرحی را با نهادهای فرهنگی شهرستان به نام محله محور و با مرکزیت امام محله شروع کردیم که در این طرح امام محله رابط بین مردم و مسئولین باشند.
نظری در رابطه با ترویج شعائر انقلابی و اسلامی گفت: با توجه به اینکه شهرستان ورامین یکی از مراکز فرهنگی و مذهبی محسوب شده و مبدا قیام ۱۵ خرداد است، برنامه‌های زیادی در این خصوص پیش بینی شده و در شرف انجام است.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا