اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

رفع دغدغه های رهبر انقلاب، شاخصه اصلی برنامه های فرهنگی شهرداری قزوین است

آستان بهارستان ؛ معاون سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین یکی از مهمترین شاخصه های برنامه های فرهنگی این نهاد را، رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در مسایل مختلف ذکر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، حسین برجی در حاشیه دومین همایش مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی شهرداری قم، اظهار داشت: این نشست، محفلی برای انتقال تجارب و تعاملات فی مابین در جهت هم افزایی فعالیت ها و استفاده از ظرفیت همه شهرهای کشور به شکل مناسبی برگزار شد.
وی افزود: مدیران فرهنگی شهرداری های کشور در این نشست مباحث مختلف و تجارب خود را به اشتراک گذاشتند و ازاین تجارت در شهرهای خود استفاده کرده و به بهبود امورات شان خواهند پرداخت.
وی اظهارکرد: شهرداری قم خوشبختانه در سالهای اخیر فعالیت های گسترده ای را انجام داده که در گذشته سابقه نداشت. این فعالیت ها در حوزه های گردشگری مذهبی و زیارتی و زیرساخت های شهری و… صورت گفته و قابل مقایسه با گذشته نیست.
معاون سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: روز ۹ شهریور، روز ملی قزوین است که این روز به مناسبت روز پایتختی این شهر نامیده شده است زیرا قزوین پیش از اصفهان پایتخت ایران بود و هر ساله این روز به عنوان روز ملی قزوین گرامی داشته می شود.
وی افزود: هرساله به همین مناسبت برنامه های مفرح و شاد و هویتی در سطح شهر برگزار می شود. از جمله دیگر برنامه های فرهنگی که توسط شهرداری این شهر برگزار می شود می توان به به برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی اشاره کرد که در هفت سال گذشته در ایام نوروز برگزار می شود. در این برنامه گروه هیای از اقصی نقاط کشور به قزوین می آیند و به اجرای برنامه می پردازند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به رویکردهای مهمی که این طرح ها دارند و با توجه به حضور گسترده مسافران شمال به جنوب و شرق به غرب و… استقبال مناسبی از این برنامه ها شده است.
برجی یادآورشد: برنامه دیگری که در سطح ملی و استانی و بخشی در سطح شهر و محلات برگزار می شود تجلیل از ورزشکاران به نامی است که در سطح ملی و بین المللی برای شهر قزوین افتخار آفرینی کرده اند.
وی با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در این شهر اشاره کرد و گفت: با هماهنگی با امام جمعه و هیئت ها و مساجد، برنامه های گسترده ملی و مذهبی برگزار می شود. برنامه های ویژه ماه رمضان و دهه ولایت و ایام مذهبی دیگر یکی از برنامه های اصلی ما این است که از حلقه های میانی حمایت می کنیم و برنامه های مشترکی را با مشارکت همه گروه های فعال شهری برگزار می کنیم.
معاون سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهارکرد: ۸۰ درصد از برنامه های فرهنگی شهرداری با همکاری مساجد و با محوریت این کانون های عظیم معنی صورت می گیرد. این برنامه ها با تعامل بین دستگاهی و حضور پرشور مردم صورت می گیرد.
وی از برنامه ۵ ساله در حوزه فرهنگی اجتماعی ورزشی در شهر قزوین سخن گفت و بیان کرد: در این عرصه چهار سند بالادستی به عنوان میزان وشاخص برنامه های ما تنظیم شده است که همه ساله با توجه به ۱۶ شاخصی که در این عرصه تنظیم شده است بودجه ریزی فرهنگی صورت می گیرد.
وی اظهارکرد: اولین سند، بیانیه گام دوم رهبری و کتاب تمدن اسلامی مقام معظم رهبری است و سومین سند نیز دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که تمام برنامه های فرهنگی شهرداری برای حرکت به سمت اجرای این برنامه ها برنامه ریزی می شود.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا