اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

قم گنجینه فرهنگی و اعتقادی برای ایران و حتی جهان تشیع

آستان بهارستان ؛ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: مباحث ارزشی و اعتقادی در شهر قم جلوه می کند و می توان گفت قم گنجینه فرهنگی و اعتقادی برای کل ایران و حتی مسلمانان و تشیع جهان است‌.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، اکبر ایازی در حاشیه دومین همایش مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی شهرداری قم، درخصوص این گردهمایی اظهار داشت: این گردهمایی برای دومین بار است که برگزار می شود و من تاثیرش را مثبت می دانم و فکر می کنم می تواند در شهرداری ها خاصه در سازمان فرهنگی آن ها نقطه عطفی باشد.
وی ادامه داد: با توجه به این که در استان های مختلف با فرهنگ های مختلف، اتفاق های مختلف رخ می دهد می شود با تبادل تجربیات این ها را به کار گرفت که موفق تر و موثرتر نیز می باشد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد درخصوص فعالیت های فرهنگی شهرداری قم افزود: شهر قم یک شهر فرهنگی است به ویژه این که مباحث ارزشی و اعتقادی در این شهر جلوه می کند. می توان گفت گنجینه فرهنگی و اعتقادی برای کل ایران و حتی مسلمانان و تشیع جهان، قم می باشد.
وی افزود: شهرکرد معروف به بام ایران است و ما در کنار کاروان شادی که داریم نوروز را با نشاط و طراوت آغاز می کنیم. روز شهرکرد، در اواسط بهار نامگذاری شده است و اتفاق خوبی است که یک روز به نام آن شهر تعیین شود و این می تواند یک همبستگی اجتماعی ایجاد کند.
وی ادامه داد: اقدام خوبی بود که شهرداری قم سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم را شهر قم نامگذاری کرد. ما در شهرکرد ۳۱ اردیبهشت ماه اختتامیه همه برنامه های فرهنگی یک هفته اخیر که روز شهرکرد نامگذاری شده را برگزار می کنیم. در طول این هفته معمولا اقدامات مختلف در حوزه های مختلف با حضور اقشار مختلف و فرهنگ های مختلف برگزار می کنیم و در روز شهرکرد اختتامیه همه برنامه های فرهنگی با تجمع مردم شهرکرد که کرد و لر و ترک و… می باشند برگزار می شود و اتحاد و همبستگی خود را نشان می دهند.
ایازی تصریح کرد: شهرکرد ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که به ۱۴ محله تقسیم شده است و در هر محل یک روز در مسجد، مسئولین، شهردار و شورای شهر حضور یافته و به مشکلات آن محل رسیدگی می کنند. این تجربه خوب و اثرگذاری بوده و می تواند به مرور مشارکت شهروندان در مدیریت شهری را ارتقا دهد.
وی عنوان کرد: شهرداری و مجموعه فرهنگی اجتماعی آن پای ثابت برنامه ریزی برای مناسبت های ایام ا… و انقلابی است و شهرداری ما نیز استثنا نیست و اصلی ترین بخش این مراسمات شهرداری ها هستند و ما در کنار دستگاه های دولتی و غیردولتی و متولیان امر فرهنگی حضور می یابیم و در برنامه ریزی و مشارکت ایام ا… از آن ها بهره می بریم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در پایان ابراز کرد: تشکل های مردم نهاد را در جلسات کنار خود قرار می دهیم و برای این که در برنامه ریزی برنامه های فرهنگی موفق باشیم باید از ظرفیت تشکل های مردمی بهره ببریم. حال هیئت های مذهبی باشند یا نهادهای کمیته امداد، بهزیستی و… که باید نقش آفرینی کنند تا ما اثرگذاری را در کف جامعه ببینیم.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا