اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

قم یکی از شهرهای بزرگ مذهبی جهان است

آستان بهارستان ؛ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی رشت گفت: شهر قم یکی از شهرهای بزرگ مذهبی جهان است که باید اقدامات عمران و فرهنگی شهر بسیار بیشتر از آن که هست باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، علی محجوب در حاشیه دومین همایش مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی شهرداری قم، اظهار داشت: برگزاری چنین رویدادهایی موجب آشنایی مدیران فرهنگی شهرداری ها با یکدیگر و هم افزایی و به اشتراک گذاشتن تجربیات و اقدامات شان در حوزه فرهنگی می شود. همچنین موجب افزایش کیفیت فعالیت های فرهنگی می شود.
وی بیان داشت: در حوزه فرهنگی هر شهری اقدامی داشته که در چنین جمعی با یکدیگر به اشتراک گذاشته و بقیه سازمان های فرهنگی از آن برداشت و به نحو احسن اجرا می کند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی رشت درخصوص اقدامات فرهنگی شهر قم ابراز کرد: طی ۲سالی که قم آمده ایم شاهد تغییرات در حوزه عمران و فرهنگی شهر قم بوده ایم و با توجه به این که قم یکی از شهرهای بزرگ مذهبی جهان است باید بسیار بیشتر از این رسیدگی شود و این اتفاق را به فال نیک می گیریم و تبریک عرض می کنیم.
وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی شهر رشت بیان داشت: ۲ رویداد بزرگ داریم یکی جشنواره فیلم کوتاه رشت است که می خواهیم در سطح بین المللی ارتقا دهیم و دوم تئاتر خیابانی نقش زن در شهروندی و شهرنشینی آموزش می دهیم که در جهت ارتقای کیفیت زندگی شهری تحت عنوان گیلدخت انجام می شود و از کل کشور نیز مهمانانی حضور یافته و شرکت می کنند و طرح های خوبی ارائه می دهند. چندین سال است که این دو رویداد فرهنگی بزرگ را دنبال می کنیم.
وی عنوان کرد: در حوزه ورزشی المپیاد محلات را داریم که درحال حاضر پنج، شش هزار نوجوان و جوان هر یال شرکت می کنند و زمان بسیار زیادی را در آن می گذرانند. در ابتدا دو، سه هزار نفر شرکت داشتند که به مرور به شش هزار رسید.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی رشت افزود: در حوزه اجتماعی و گردشگری، تورهای گردشگری در عید نوروز و تابستان برگزار می کنیم که بسیار استقبال می شود و با توجه به فضای گردشگری رشت، این بسیار دارای اهمیت است.
وی عنوان کرد: همچنین خانه میرزا را داریم که هرروز شاهد مهمانان داخلی و خارجی برای آشنایی با سردار بزرگ، در خانه میرزا حضور می یابند.
محجوب تصریح کرد: ما اقدامات و فعالیت های زیادی داریم که سعی کردیم موارد عنوان شده را برجسته کنیم.
وی افزود: ما چندین رویداد با محوریت مساجد تعریف کردیم که یکی از آن جشن های محلی است و همچنین اموزش های شهروندی با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی با محوریت مساجد انجام می دهیم که چند روز محلات درگیر آن هستند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی رشت بیان کرد: در مناسبت های ملی و مذهبی نیز سعی شد تا جایی که اختیارات داریم در برگزاری آن ها مساجد را ویژه حمایت کنیم.

وی افزود: تمام چهارشنبه های سال در مسجد یک محله تحت عنوان کاروان سلامت حضور یافته و برنامه های آموزش شهروندی، مشاوره، اعتیاد و… داریم. همه این ها را با کمک مساجد، هیئت ها و پایگاه های مقاومت انجام می دهیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی رشت افزود: ۱۲ دی روز رشت نام گذاری شده و ما جشن هایی می گیریم و سردار بزرگ شهید قاسم سلیمانی را یاد کرده و رویدادهای مختلفی داریم.
وی ابراز کرد: رشت شهر خلاق غذا در میان ۱۰، ۱۵ شهر دنیا است و ۳۰۰، ۴۰۰ نوع پیش غذا و هزاران نوع غذا دارد که بیشترش را نمی شناسیم.
محجوب بیان داشت: در مناسبت ها در تبلیغات شهری و فضاسازی شهرها کار می کنیم و در ایام ا… دهه فجر با محوریت مساجد برنامه داریم. در کنار برنامه های فرهنگی و هنری آن برنامه مناسبت را معرفی می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا