اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

سازمان فرهنگی شهرداری قم، برنامه‌محور و مسجدمحور است

آستان بهارستان ؛ معاون فرهنگی و اجتماعی و زائرین سازمان فرهنگی شهرداری قم گفت: سازمان فرهنگی شهرداری قم در مناسبت‌های مختلف برنامه‌محور و مسجد محور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، محسن محمدرضایی در حاشیه دومین همایش مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی شهرداری قم، در خصوص اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت:دلیل اصلی وجود ظرفیت‌های فرهنگی و ایجاد زیرساختها در قم و به دلیل نیاز مبرم جامعه است، چون قم توانایی تولید محتوای فرهنگی مورد نیاز کشور را از لحاظ ساختاری و نرم افزاری و هم سخت افزاری دارد.
این فعال عرصه رسانه‌ و فرهنگ افزود:این نیاز ما را به این رساند که نشست مشترکی به دلیل همپوشانی و همزبانی با سایر شهرهای کلان کشور داشته باشیم تا در راستای تولید و توزیع محتوای فرهنگی به یک تفاهم برسیم و هر آن چه در استان‌های مختلف به عنوان یک نیاز به ما شناسایی می‌شود به ما اعلام کنند و ما نیز متقابلا نیازهای مختلف در عرصه فرهنگ تهیه و تامین کنیم.
وی تصریح کرد:شاید این موضوع مدتها بود ذهن ما را درگیر کرده بود، اما به دلیل مشغله کاری زیاد، صبر و حوصله کافی برای این کار وجود نداشت و تراکم کاری بالایی وجود داشت و زمان اجازه کار نمی‌داد؛ اما از سه هفته قبل به این برنامه رسیدیم و با وزارت کشور و سازمان شهرداری ها مشورتی انجام گرفت و نتیجه این همایش شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی و زائرین سازمان فرهنگی شهرداری قم بیان کرد:قرار شد همایشی به مدت دو روز در قم با حضور ۵۰ شهر و ۳۱ کلان شهر و مرکز استان و ۱۹ شهر بزرگ برگزار شود، در این زمینه نیازمند هماهنگی بودیم، نخست سازمان شهرداری به عنوان مرکز مادر خدمات شهرداری کشور باید در جریان قرار می گرفت و از آن مهم‌تر شهرداری باید زیرساختهای این نشست را فراهم می‌کرد.
وی عنوان کرد: توان برپایی این نشست در قم وجود داشت و البته لازم است از شهردار قم که در این مسیر ما را همراهی کردند و تلاش گسترده‌ای برای اجرای همایش داشتند و مسیرهای سخت را باز کردند و توانستیم با مشورت با سازمان های فرهنگی کلان شهرهای کشور این نشست را در قم برگزار کنیم تقدیر کنیم.
محمدرضایی اظهار داشت:در عرصه فرهنگی کشور به دلیل تهاجمات سنگین دشمن بر علیه فرهنگ اصیل این کشور که فرهنگ عاشوراو محبت اهل بیت را به همراه دارد و فرهنگ جهاد و شهادت است، متاسفانه از طرفی تعامل دو طرفه بین استانها نبود و استانهای مختلف به دلیل وجود فرهنگ‌های مختلف و خرده فرهنگ‌ها، دچار یک سری دگردیسی‌هایی می‌شوند که به دلیل نفوذ دشمن و کم کاری‌هاست و هزاران دلیل دارد.
وی ادامه داد:ما به این نتیجه رسیدیم بتوانیم به عنوان قم که ام القرای جهان اسلام و مرکز حوزه علمیه و به نوعی حرم اهل بیت(ع) به فرمایش اهل بیت(ع) است در این موضوع پیشگام شویم و استان‌های دیگر را جمع کنیم و همه با یکدیگر بتوانیم در مقابله با تهاجم فرهنگی مقامت کنیم و نیاز فرهنگی جامعه را تامین و تولید و توزیع کنیم به هم گرایی برسیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی و زائرین سازمان فرهنگی شهرداری قم خاطرنشان کرد: بیش از ۶ ماه است سازمان فرهنگی قم رویکرد جدیدی را در عرصه فرهنگ باز کرده است و برنامه محور شده است، از آن جایی که مرکز اصلی تجمع مردم و حکومت اسلامی مسجد است و مسجد دلها را به یکدیگر نزدیک می‌کند و مردم جمع می‌شوند و مشکلات را حل می‌کنند و در زمان جنگ همفکری می‌نمایند و در کنار هم برای دفاع جمع می‌شوند پس محله‌ها باید مسجد محور شوند.
وی عنوان کرد: اگر مردم کار جتماعی دارند در مسجد اجرا می‌کنند، خوشبختانه قم که شهری مذهبی و معنوی است در چند سال گذشته یکی از شهرهای در طراز مهندسی بوستان شده است و بوستانهای خوبی در قم ایجاد شده که زیرساختهای فرهنگی نیاز داشت.
محمدرضایی تصریح کرد:شورای اسلامی شهر قم و کمیسیون خدمات شهری تلاش خوبی داشتند که جا دارد از تلاش دکتر سبحانی ریاست کمیسیون تقدیر کنیم، در این راستا با دوستان شبانه روز کار کردند تا بوستان طراز انقلاب اسلامی را تعریف کردند و همه نیازها تعریف شد تا به خانواده خدمات خوبی بدهند.
وی اظهار داشت: در بوستان همه باید باشند و در مناسبت‌ها در کنار هم اوقات را سپری کنند و برنامه محوری ما را به این رساند که چهارچوبی را تعریف کنیم، در ایام مختلف چه اعیاد یا عزا همه با هم این مساله را پیگیری می‌کنند و نیاز به حمایت و هدایت داشتند.
معاون فرهنگی و اجتماعی و زائرین سازمان فرهنگی شهرداری قم گفت: مساجد و هیات‌ها و بوستان‌های مختلف همه تحت برنامه قرار گرفتند و برنامه‌های آنان مورد حمایت سازمان فرهنگی قرار گرفت، می‌توانیم بگوییم هر هیاتی در هر محله‌ای و جوانان اگر جمع شوند و کار خوبی را انجام دهند و بخواهدکار فرهنگی و جهادی کنند سازمان فرهنگی شهرداری قم در کنار این‌ها می‌ایستد.
وی افزود: از همه مهم‌تر اینکه سازمان فرهنگی شهرداری قم مبتکر و مبدع و خوداتکاست، به جای اینکه برنامه‌ها را دیگران بیاورند و ابلاغ کنند و دستوری باشد خود سازمان فرهنگی برنامه تعریف می‌کند، در نقاط مختلف کشور و برنامه‌ها پیگیری می‌شود و اجرا می‌کنند و مورد استقبال مردم واقع شده است.
محمدرضایی اظهار داشت:به دلیل وجود مناسبت‌های مختلف در قم که نیاز به برنامه‌ریزی است، خوشبختانه سازمان فرهنگی شهرداری توانسته گام‌های خوبی بردارد و دلیل این همایش برداشتن گام های پی در پی و درست است که در این مدت با سازمان های مختلف تبادل نظر و از تجربیات استفاده و اقدامات مانده بر زمین را بلند کنیم و گام های اساسی برداریم.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا