اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

«قم» همراه « غزه » است/ تقدیر از شهرداری قم برای میزبانی از مسئولان ۵۰ سازمان فرهنگی

آستان بهارستان ؛ عضو شورای شهر قم با تقدیر از شهرداری برای میزبانی از مسئولان ۵۰ سازمان فرهنگی، به فاجعه قتل‌عام مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: «قم» همراه « غزه » است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، نرجس نیازمند در حاشیه حضور مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور در خانه موزه شهیدان زین‌الدین در قم و رونمایی از پوستر پویش #من_در_کنار_غزه‌ام، اظهار داشت: ما شاهد برگزاری دومین هم اندیشی فرهنگی مسئولان فرهنگی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی شهرداری قم بودیم که اقدامی بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در همایش ملی سازمان‌های فرهنگی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، ۵۰ سازمان از بیش از ۳۰ مرکز استان شرکت داشتند، گفت: کلیت موضوع نشست، مسجد محوری بود؛ کاری که سال ها سازمان فرهنگی شهرداری قم در هرسه موضوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی آن را انجام داده است.

وی بیان داشت: قم و عملکرد فرهنگی شهرداری قم را الگوی مناسب در عملکردهای مسجد محوری می شناسیم و سال ها نشان داده شده هرگاه در مساجد، کار انجام شده، مشارکت های اجتماعی بالا می رود.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: مطابق دستورات دینی پایگاه اصلی ما مسلمانان، مساجد هستند و هرگاه به مساجد تکیه کردیمژ به نتایج خوبی رسیدیم.

عضو شورای شهر قم بیان کرد: قم سال های اخیر برنامه های مسجد محوری را با عناوین مختلف برگزار کرده و طرح های بسیاری در این باره داشته که بیشترشان موفقیت و اثرگذاری بسیار زیادی حاصل کرده اند.

وی عنوان کرد: برای این که عملکردهای فرهنگی در سطح شهر فراگیر شود لازم است ارتباط بین مردم، شهرداری و مسئولین مستمر شود. امیدواریم مسئولین فرهنگی شهرداری از تجارب یکدیگر استفاده کرده برای بهبود این فعالیت ها کمک کنند.

برنامه های مسجد محور در قم موفقیت آمیز بوده است

نیازمند تصریح کرد: برنامه های مسجد محور در قم موفقیت آمیز بوده و قم در این باره پایلوت بوده و نگاه کشور همواره به قم است. الگوی زیستی شهر قم مذهبی است و در شرایط کنونی الگوی مناسبی می تواند باشد.

وی افزود: سازمان ها قطعا می توانند تجارب یکدیگر را در کارهای فرهنگی مسجد محوری و محله محوری به اشتراک بگذارند. شهرداری قم سال ها این مسئله را پیگیری کرده به همین دلیل اثرگذاری اش به شهرهای دیگر بیشتر است.

نیازمند بیان کرد: سرعت تحولات فرهنگی بسبار زیاد است و نیاز است نهادهای دیگر نیز با شهرداری تعامل کنند تا این تحولات را در قالب بنر و … به تصویر بکشد. برای مثال اتفاقات فلسطین و مظلومیت مردم را می شود نمایش داد.

وی ابراز کرد: حوادث اخیر بسیار غم انگیز بودند و رژیم صهیونیستی با جنایات اخیر، رسوایی خود را نشان داده است. می توان این جنایات و مظلومیت مردم فلسطین و کودکان را در قالب برنامه های فرهنگی به تصویر کشید و قم را همراه غزه نشان داد که واقعا هم مردم قم همراه و همدل مردم غزه هستند.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا