اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

بررسی چالش‌های فراروی سازمان‌های فرهنگی شهرداری های کشور در قم

آستان بهارستان ؛ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری خمینی شهر گفت: بسیاری از چالش‌های فراروی سازمان‌های فرهنگی و راهکارهای آن در همایش قم بررسی شد که امیدواریم در اختیار مسئولان کشوری نیز قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، لیلا پیمانی در حاشیه دومین همایش مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی شهرداری قم، اظهار داشت: این همایش میان سازمان‌های فرهنگی شهرهای کشور برگزار شده که همایشی علمی و کاربردی است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری خمینی شهر افزود: در حیطه فعالیت خود با یک سری چالش‌هایی روبرو هستیم و برنامه‌هایی را در سطح شهرستان برای رفع مشکلات دنبال می‌کنیم که در این همایش متوجه شدیم بسیاری از این چالش‌ها در میان سازمان‌های فرهنگی مشترک است.
وی تصریح کرد: بسیاری از چالش‌های فراروی سازمان‌های فرهنگی و راهکارهای آن در همایش قم بررسی شد که امیدواریم در اختیار مسئولان کشوری نیز قرار بگیرد و از این اطلاعات و تجربیات به خوبی بهره‌برداری شود.
پیمانی در مورد شهر قم نیز بیان کرد:بنده چند سال یک بار سفری به قم این شهر زیارتی دارم و این بار چهره شهر را متفاوت دیدم چرا که تغیرات اساسی داشته است.
وی عنوان کرد: برگزاری این همایش توسط سازمان فرهنگی شهرداری قم،نشان دهنده تفکر عمیق مسئولان در حل مسائل است و جای تشکر دارد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری خمینی شهر اظهار داشت: خمینی شهر یکی از شهرهای بزرگ استان اصفهان بوده و به مرکز استان نزدیک است و شهری دارای ظرفیت‌های مهم فرهنگی و هنری به شمار می‌رود.
وی گفت: این شهر بیش از ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و مشاهیر بزرگی داریم و در خمینی شهر نویسندگان برجسته‌ای پرورش یافته‌اند که در سراسر دنیا شناخته شده‌اند، همچنین نخبگانی در سراسر جهان داریم.
پیمانی افزود:شناسایی هنرمندان و مشاهیری که در قید حیات بوده و یا نیستند و یا در ایران و خارج از کشور به سر می‌برند از جمله اقدامات است و در این راستا نمایشگاه دائمی از مشاهیر و بیوگرافی آنها داریم.
وی بیان کرد:در حوزه ایثار و شهادت نیز برنامه‌های در طول سال و مناسبت‌های مختلف داریم که با تعامل دستگاههای مختلف برگزار می‌شود، در این راستا توانستیم بانوان شهید خمینی شهر و شهدای انقلاب و شهدای دانش‌آموز را احصا کنیم و مشخصات آنان را به نمایش گذاشتیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری خمینی شهر تصریح کرد:خمینی‌شهر، محله محور و دارای محله‌های سنتی متعددی است و اکثر برنامه‌ها در تعامل با مساجد برگزار می‌شود و مساجد با برنامه‌های مناسبتی و اوقات فراغت جایگاه خوبی در تحقق برنامه‌های برنامه‌های فرهنگی دارند.
وی اظهار داشت: ما روزی به نام خمینی شهر داریم که ۵ اسفند روز حماسه و ایثار شهرستان خمینی شهر نامیده شده چرا که در چنین روزی در سال ۱۳۶۲ تعداد ۱۱۴ نفر از خمینی شهر در عملیات خیبر شهید شدند.
پیمانی بیان کرد:جهت ترویج شعائر انقلاب اسلامی نیز اقدامات خوبی شکل گرفته و در مناسبت‌های ملی و مذهبی همچون دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی داریم، در این زمینه با هنرمندان از جمله هنرمندان تاتر تعامل خوبی در مناسبت‌ها داریم.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر ما محور تاتر خیابانی کشور است و حائز رتبه های برتر کشوری هستیم، در این باره یک سری فراخوان برای معرفی مشاغل شهر داده‌ایم که یک سری کارهایی پیشنهاد و یک سری طرح‌هایی ارائه می شود و در محل بازار و تجمع مردم به اجرا در می آید.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا