اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

قرابت میان شهرهای قم و قدس، ظرفیت‌های فرهنگی بی‌شماری دارد

آستان بهارستان ؛ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قدس گفت: قرابت میان شهرهای قم و قدس ، ظرفیت‌های فرهنگی بی‌شماری دارد که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، فریبرز ثقفی در حاشیه دومین همایش مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی شهرداری قم، در مورد اهمیت این همایش اظهار داشت:ارتباطات میان روسای سازمانهای فرهنگی ورزشی شهرداری‌ها می‌تواند برکات و فواید زیادی داشته باشد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قدس افزود:در خصوص اجرای برنامه‌های یکپارچه در کل کشور در همین دو روزی که مهمان قم هستیم در این شهر ارتباطات بسیار خوبی با روسای مختلف در کل کشور گرفت.

وی بیان کرد: از این ارتباطات در طول سال و در برنامه‌های مختلف می‌توانیم استفاده کنیم، ما در شهر قدس هستیم و به واسطه قرابتی که با شهر قم داریم و فاصله نزدیکی که با این شهر وجود دارددر طول سال برنامه‌های مختلف فرهنگی را با یکدیگر می‌توانیم اجرا کنیم.

ثقفی عنوان کرد: قم علاوه بر اینکه یک شهر مذهبی است شهری سیاحتی و زیارتی نیز به شمار می‌رود و ارتباط خیلی خوبی میان قدس و قم در طول این سالها ایجاد شده و از برنامه‌های مختلف در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم بهره برده و استفاده کردیم.

وی تصریح کرد:شهر قدس به واسطه نامی که دارد، در جهت بزرگداشت ایام روز قدس و فلسطین مطرح می‌باشد و ما سعی کردیم در بحث قدس ورود کنیم و برنامه‌های شاخصی داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قدس خاطرنشان کرد: ما در سطح شهر قدس، فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگی و مراکز ورزشی داریم و برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی ورزشی را در این فرهنگسراها برگزار می‌کنیم.

وی اظهار داشت: همایشی که در قم برگزار می‌شود، محوریت آن مساجد است، ما در یک سال گذشته تاکنون ارتباط بسیار خوبی با مساجد شهر قدس برقرار کرده‌ایم و امسال سعی داریم برنامه‌های تابستانی و اوقات فراغت را در مساجد برگزار کنیم.

ثقفی گفت:ارتباط بسیار خوبی بین مساجد و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قدس برقرار شده که خروجی آن حضور نوجوانان و جوانانی است که در برنامه‌های اختتامیه فعالیت‌های تابستانی در مساجد شاهد آن بودیم.

وی افزود:یکی از ایده‌هایی که اتفاقاً در این نشست به ذهن بنده خطور کرد این است که رسماً روزی را به نام شهر قدس نداشتیم کما اینکه فقط آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به نام روز قدس نام‌گذاری شده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قدس عنوان کرد: در واقع ما در کشور تنها شهری به نام قدس هستیم و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و امیدوارم یک روزی را بتوانیم به نام شهر قدس به صورت رسمی داشته باشیم و فعالیت‌های فرهنگی را دنبال کنیم.

وی تصریح کرد:ما هفته‌های فرهنگی قدس را در طول سال داریم که برنامه‌های متنوع فرهنگی را در سطح شهرستان قدس برگزار می‌کنیم.

ثقفی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در ترویج شعائر انقلابی و اسلامی خاطرنشان کرد:در سطح شهر قدس، یکی از فرهنگسراهای بسیار فعال کشور را داریم که در زمینه قرآن و عترت فعالیت دارد و به صورت تخصصی در زمینه قرآن عترت و شعار اسلامی برنامه‌های خوبی ارائه می‌دهد.

وی اظهار داشت: همراه با کارشناسان فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های گسترده‌ای را در همه فرهنگسراها داریم و خانه‌های فرهنگی و سراهای محله هر یک برنامه‌‌های متنوعی را دنبال می‌کنند.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا