اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

 بسیاری از برنامه‌ها در قم پیوست فرهنگی دارد

آستان بهارستان ؛ رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل گفت: با توجه به جایگاه مهم شهر کریمه اهل بیت(ع)، بسیاری از برنامه‌ها در قم پیوست فرهنگی دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، اباصلت ابراهیمی در حاشیه دومین همایش مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی شهرداری قم اظهار داشت: در ارتباط با مسائل فرهنگی، معضلاتی وجود دارد که برگزاری چنین دورهمی و همایش‌هایی می‌تواند برکات خوبی به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل افزود: همه ما باید از این ظرفیت مهم فرهنگی در قم استفاده کنیم، به خصوص اینکه به واسطه مشارکت و هم افزایی، راهکارها و تجربیات مهمی کسب می‌شود.

وی بیان کرد:قطعاً برگزاری چنین همایشی برای ما بسیار لازم است و حضور مهمانان نمونه، زمینه بحث‌ها و گفتگوهای بسیار عالی ایجاد کرد و شاید به لحاظ حجم کارهایی که ما در شهر داریم، امکان چنین ظرفیتی فراهم نباشد.

ابراهیمی در مورد شهر قم عنوان کرد: قم بعد از مشهد مقدس، دومین پایتخت معنوی کشور است و جایگاه مهمی دارد و توریست‌ها و گردشگران بین المللی زیادی به این شهر سفر می‌کنند.

وی تصریح کرد:قم با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی که دارد یک سری عقب ماندگی‌هایی را که در گذشته داشته جبران کرده است و رویکرد خوبی به لحاظ توسعه و پیشرفت دارد.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل خاطرنشان کرد:همچنین در حوزه فرهنگی و زیارتی، قم دارای ظرفیت‌های مهمی است و بسیاری از برنامه‌ها در این شهر پیوست فرهنگی دارد.

وی گفت:البته به نظر بنده با اینکه قم رو به پیشرفت است، کار زیادی هنوز باقی مانده زیرا شهر بسیار حساس و مهمی است و جایگاه بسیار برجسته‌ای در کشور دارد و باید به لحاظ فرهنگی و عمرانی به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

ابراهیمی در مورد شاخص‌های فرهنگی در اردبیل افزود:تلاش‌های خوبی انجام می‌شود و در تلاش هستیم با انتخابات جدید، روند خوبی را در خدمت‌رسانی ایجاد کنیم، بسیاری از افراد که در حیطه فرهنگی اردبیل تعامل دارند از بزرگان و قطب فرهنگی هستند و این ظرفیت مهمی برای شهر است.

وی بیان کرد: در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در اردبیل، یا طراح و ایجاد کننده هستیم و یا حمایت‌های لازم را به عمل می‌آوریم و در زمینه مدیریت شهری  برنامه‌های فرهنگی برای استفاده از ظرفیت‌های لازم فراخوان‌هایی را ارائه می‌کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل عنوان کرد: با توجه به برگزاری این همایش، تجربیات خوبی به دست آمده که می‌توانیم سرلوحه فعالیت‌ها در شهر خودمان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در حوزه فرهنگ شهروندی نیز اقدامات خوبی را شکل داده‌ایم و با برگزاری نشست نخبگان شهروندی در این باره تجربیات خوبی به دست آمده است.

ابراهیمی تصریح کرد:استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان و مدارس در فعالیت‌های فرهنگی بخشی از تلاش‌های صورت گرفته است، ضمن اینکه برنامه‌های مسجد محور زیادی در دستور کار داریم.

وی بیان کرد:در یکی از مساجد پیوست ورزشی فرهنگی تدوین کرده‌ایم و به عنوان اولین مسجد که خود دارای باشگاه ورزشی است شناخته شده و جوانان و نوجوانان زیادی را به خود جذب کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل عنوان کرد:یکی از طرح‌های مهم شناسایی شاخص‌های مهم شهر اردبیل در جهت تحقق اهداف فرهنگی است، همچنین در حوزه مشاوره و ورزش و فعالیت‌های گسترده فرهنگی نیز در تلاش هستیم.

وی خاطرنشان کرد:۴ مرداد به عنوان روز اردبیل نام‌گذاری شده که به واسطه تلاش‌های صفویه در گسترش تشیع است به طوری که رهبر انقلاب فرمودند اگر صفویه نبود شیعه نبود، گسترش شیعه در ایران مدیون صفویه و اردبیل است.

ابراهیمی گفت:حمایت از گروه‌های مردمی، یکی از رویکردهای مهم سازمان فرهنگی در اردبیل است، این گروههای مردمی بدون هیچ انتظاری و خالصانه در برنامه‌ها مشارکت دارند.

وی در ادامه افزود:قم شهری است که به همه ایران تعلق دارد و نگاه ویژه ای به این شهر داریم و ما امیدواریم این همایش فرصت خوبی برای هم افزایی بیشتر میان شهرهای ایران با قم باشد و بتوانیم از این تجربیات استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا