اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

تجلی دستاوردهای دومین نشست مدیران سازمان های فرهنگی شهرداری، در کشور

آستان بهارستان ؛ مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اظهارداشت: دستاوردهای مثبت دومین نشست مدیران سازمان فرهنگی شهرداری کشور به میزبانی قم، در کشور بروز و ظهور پیدا خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد در پایان دومین نشست مدیران عامل سازمان های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری های کشور که به میزبانی قم برگزار شد، اظهارداشت: خوشحال هستیم که در ام القرای جهان اسلام، شهر کریمه اهل بیت(س)، شهر کرامت و مهربانی، شهر عاشقان صاحب الزمان(عج) و شهر حوزه های علمیه، میزبان مدیران سازمان فرهنگی شهرداری های کشور با موضوع محوری «مسجد» بودیم که موضوع مهم و اتفاق مبارکی است.

وی افزود: مسجد محوری دغدغه ویژه مدیران شهری قم و برخی شهرها است که دراین نشست بیشتر به آن پرداخته شد تا به عنوان دغدغه مهم فرهنگی مدیران سازمان های فرهنگی در همه شهرها مدنظر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: فعالیت درخصوص مسجد و محله محوری برکات زیادی دارد که در سال های بعد تاثیر آن را مشاهده خواهیم بود زیرا همه کسانی که دراین گردهمایی حضور داشتند به عنوان تاثیرگذاران فرهنگی در شهر خود هستند و می توانند منشاء اثر باشند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم تاکید کرد: تعاملات و آگاه شدن از رویدادهایی که در قم و شهرهای دیگر رخ داده می تواند تبدیل به گفتمان شود و ان شاءالله سال های دیگر نقش مسجد را پررنگ تر در شهرهای کشورمان خواهیم داشت.

استفاده از ظرفیت کانون های مساجد کشور

وی گفت: دراین نشست که با سخنرانی مسئولان کشوری برگزار شد، دبیر کانون های فرهنگی مساجد به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مقرر شد از ظرفیت های این کانون ها بیشتر استفاده شود.

وی عنوان کرد: برخی مشکلات مطرح شده در همه سازمان های فرهنگی شهرداری های کشور مشترک بود و راهکارهایی مطرح و مقرر شد مطالب به مجموعه دولت منتقل شود که با عمل به راهکارها، مشکلات کمتر خواهد شد.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد گفت: در تمام شهرها از مدیران سازمان فرهنگی شهرداری ها انتظار دارند که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی مشارکت داشته باشند اما درعین حالی که توقع بالاست اما قدرت اجرایی کم و مشکلات فنی و قانونی وجود دارد.

وی ادامه داد: در برخی موارد قانون دست مدیران را بسته که امیدواریم با اصلاح قوانین مشکل برطرف و با تدابیری فرایند کاری در شهرداری ها تقویت شود.

وی عنوان کرد: از سوی سازمان دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور هم مباحث خوبی مطرح و ظرفیت ها انتقال پیدا کرد و تعاملات و رفاقت هایی بین مدیران سازمان فرهنگی شهرداری های کشور برای اقدامات فرهنگی مشترک ایجاد و تجربه های موفق بیان شد.

معرفی روز قم در حاشیه نشست مدیران سازمان های فرهنگی شهرداری های کشور

این مقام مسئول قم گفت: معرفی «روز قم» در این نشست نیز یکی از دغدغه های ما بود لذا ظرفیت ها و قابلیت های شهر قم بیان شد که شاید برخی نشنیده بودند.

وی افزود: از سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم تا ولادت امام حسن عسگری علیه السلام شاهد برنامه های متنوعی در شهر قم هستیم و در این بازه زمانی از مدیران شهرهای دیگر دعوت شد که به قم بیایند و از این برنامه ها آگاه شوند و بدانند که دراین مدت چه برنامه هایی در قم اجرا می شود.

شناسایی ظرفیت های قم به مدیران سازمان فرهنگی شهرداری های کشور

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: درحاشیه این نشست به منظور شناسایی ظرفیت های قم پس از پایان نشست در روز اول که در سالن همایش های رضوان شهرداری قم برگزار شد، میزبان مدیران در یکی از خانه های تاریخی قم بودیم.

وی ادامه داد: پس از نشست بعد ازظهر هم با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم از پوستر پویش #من_در_کنار_غزه‌ام در خانه تاریخی شهیدان زین الدین رونمایی شد.

وی افزود: سپس مدیران سازمان های فرهنگی شهرداری، از نمایشگاه دستاوردهای کانون های مساجد که در جوار حرم حضرت معصومه سلام الله بود دیدار کردند و در مراسم غبارروبی ضریح حرم کریمه اهل بیت(س) شرکت و حجت الاسلام والمسلمین مومنی دراین برنامه سخنرانی داشتند و در پایان میهمان سفره کریمه اهل بیت(س) بودند.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد گفت: در روز دوم حضور مدیران سازمان های فرهنگی کشور در قم، برنامه بازدید از بیت تاریخی امام خمینی(ره) انجام و با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر علیه السلام تجدید بیعتی با امام و شهدا انجام شد.

وی افزود: همچنین مدیران با تولیت مسجد مقدس جمکران دیدار داشتند و نقطه نظرات بیان شد و از نمایشگاه با موضوع مسجد طراز انقلاب با نام «مسجد جامعه پرداز» دیدار کردند و با دستاوردهای این حوزه آشنا شدند و در مجموع شاهد اتفاقات خوبی بودیم.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا