اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای میراث سرد برگزار شد + اسامی برگزیده‌ها

آستان بهارستان ؛ آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای میراث سرد با تجلیل از نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان قم، آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای میراث سرد و رونمایی از پوستر دومین جشنواره، صبح امروز با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان قم، مدیر خانه مطبوعات استان قم، مدیرکل ارتباطات و روابط عمومی استانداری قم، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم، مدیرکل نهاد کتابخانه های استان قم و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات شهید سلیمانی شرکت گاز استان قم برگزار شد.

نقش جشنواره‌های موضوعی در جریان‌سازی

در ابتدای این‌ مراسم، فخرالدین یوسف‌پور، مدیر خانه مطبوعات استان قم با اشاره به اهمیت جشنواره‌های موضوعی در جریان‌سازی‎‌ها، اظهار کرد: جشنواره میراث سرد در اولین دوره خود توانست نقش موثری در ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف ایجاد کند و موجب تشویق و ترویج این فرهنگ در میان مردم شود.

وی با بیان اینکه از طریق این جشنواره ظرفیت قابل توجهی از اصحاب رسانه به سمت تولیدات تخصصی در حوزه مصرف گاز آمد، تصریح کرد: علیرغم اینکه برای اولین بار است که یک جشنواره تخصصی با موضوع اصلاح الگوی مصرف در استان قم برگزار می‌شود؛ با این حال حدود ۱۰۰ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

توجه شرکت گاز استان قم به حوزه رسانه قابل تقدیر است

مهدی توکلیان، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان قم نیز در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از عوامل اجرایی این جشنواره، از مجموعه اداره گاز استان قم پیرامون توجه به حوزه رسانه تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه اقدام اداره گاز پیرامون توجه به رسانه و ایجاد برانگیختگی از طریق برگزاری جشنواره میراث سرد اقدامی شایسته بود، خاطرنشان کرد: می‌‎توان گفت در مسئله اصلاح الگوی مصرف انرژی، فضای چنین جشنواره‌هایی خالی و مورد نیاز بوده است.

شرکت گاز یکی از شرکت‌های موفق در عرصه رسانه بوده است

رضا اعرابی، مدیرکل ارتباطات و روابط عمومی استانداری قم نیز با اشاره به کارسازی و تاثیرگذاری اقدامات رسانه‌ای در حوزه معضلات و مشکلات، عنوان کرد: همکاری مجموعه خانه مطبوعات و شرکت گاز موجب رقم خوردن یک اتفاق مثبت در حوزه اصلاح الگوی مصرف بود.

وی با بیان اینکه شرکت گاز یکی از شرکت‌های موفق در عرصه رسانه بوده است، ابراز کرد: این اتفاق مرهون نفر اول مجموعه است که در این خصوص جا دارد از آقای خوش‌لهجه تقدیر و تشکر کرد.

اقناع‌سازی مردم با استفاده از ظرفیت خبرنگاران ممکن است

مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم، با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار کشور به طور جدی با مشکل ناترازی جریان گاز مواجه شد، اظهار کرد: در این بین اگرچه شرکت ملی گاز ایران با اولویت‌ قرار دادن گازرسانی به بخش خانگی، تدابیر ویژه‌ای را در این برهه اتخاذ کرد؛ با این حال نقش مشترکان خانگی نیز برای پایداری جریان گاز در کشور _به خصوص در مناطق مرزی شمال، شمال شرق و شمال غرب کشورمان_ بیش از گذشته اهمیت پیدا کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی شرکت گاز استان قم برای مدیریت مصرف، تصریح کرد: این شرکت علاوه بر پایش مداوم دمای ادارات، اصناف و اماکن دولتی و محدودیت گازرسانی به بخش صنعت، اقدامات متعددی را در خصوص ترغیب و تشویق مشترکان خانگی به صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی انجام داد که از جمله این اقدامات، اقناع‌سازی مردم با استفاده از ظرفیت بزرگ و ارزشمند خبرنگاران و اهالی محترم رسانه بود.

خوش‌لهجه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره میراث سرد، گفت: شرکت گاز با همکاری خانه مطبوعات استان قم، با برگزاری نخستین جشنواره میراث سرد توانست با بخش قابل توجهی از خبرنگاران فرهیخته و اصحاب رسانه کاردان استان ارتباط برقرار کرده و از ظرفیت آنان برای نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهره‌مند شود.

در این مراسم همچنین ضمن تقدیر از برگزیدگان این جشنواره، فاطمه سادات محمدی از خبرنگاران برجسته استان قم به عنوان دبیر دومین جشنواره رسانه‌ای میراث سرد معرفی شد.

اسامی برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر است:

بخش گزارش مکتوب:

رتبه اول: مهدی بخشی از خبرگزاری مهر برای اثر «قم کمبود گاز و اٌفت فشار ندارد»

رتبه دوم: زهرا صفوی‌ورزنه از پایگاه خبری فرهنگ‌نگار برای اثر «صرفه‌جویی مهمترین نسخه عبور از بحران گاز»

رتبه سوم: هیفا پردل از خبرگزاری بازار برای اثر «جدال انرژی با زمستان سرد قم»

شایسته تقدیر: حسین حیدری از پایگاه خبری قم فردا برای اثر «پاسداشت نعمت گاز مصرف بهینه ما را می‌طلبد»

شایسته تقدیر: علی شعبانی از پایگاه خبری ۵۹۸ برای اثر «ارثیه سرد دولت روحانی اقدام دشوار دولت رئیسی»

بخش خبر:

رتبه اول: در این بخش هیچ اثری حائز رتبه اول نشد

رتبه دوم: مهدی جعفری مهدی جعفری از پایگاه خبری دیدار قم برای اثر «گاز آتش به مال بدمصرف‌ها می‌زند»

رتبه سوم: زهرا صفوی‌ورزنه از پایگاه خبری فرهنگ‌نگار برای اثر «ایستگاه پردیسان اواخر اردیبهشت وارد مدار می‌شود»

بخش تیتر:

رتبه اول: مهدی جعفری از پایگاه خبری دیدار قم برای تیتر «ترمز گاز در قم کشیده شد»

رتبه دوم: علی شعبانی از ۵۹۸ برای تیتر «زمستان سرد و مغزهای کوچک یخ‌زده»

رتبه سوم: زهره نعلبندی از پایگاه خبری جارچی اخبار برای تیتر «یک پله تا تبدیل شدن قم به شهری با شعله‌های خاموش»

بخش گرافیک و چندرسانه‌ای:

گزارش ویدیوئی: خانم امینی از از صداوسیما

پادکست:  محمدرضا مجیدی از گروه هنری پژواک

اینفوگرافیک: سیدعلی برقعی از خبرگزاری ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا