اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

پایان نخستین جشنواره رسانه‌ای «میراث سرد» و آغاز به کار دومین جشنواره

آستان بهارستان ؛ دبیر نخستین جشنواره رسانه‌ای «میراث سرد» که با محوریت صرفه‌جویی در مصرف گاز در استان قم برپا شده بود، گفت: درسال‌های اخیر با مشکل ناترازی گاز در کشور مواجه بودیم لذا شرکت گاز استان قم در فرهنگسازی وارد و اقدامات متعددی انجام داد که یکی از آن‌ها برگزاری جشنواره رسانه‌ای میراث سرد با همکاری خانه مطبوعات استان قم بود.

حسین طالب‌علی افزود: حدود ۱۰۰ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره رسانه ای میراث سرد ارسال شد که آثار فاخر و گزارش عملکردی از این دوره به صورت کتابچه ای منتشر شده است.

ورچی درادامه بیانیه هیات داوران را بدین شرح قرائت کرد:

نخستین جشنواره رسانه ای میراث سرد با هدف ترویج فرهنگ صرفه جویی درمصرف گاز به همت شرکت گاز استان قم و از سوی خانه مطبوعات استان قم برگزار شد.

هیات داوران ۱۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره را در رشته های خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، چند رسانه‌ای شامل اینفوگرافی، پادکست و فیلم خبری بررسی کردند.

هیات داوران پس از بررسی دقیق و برگزاری جلسات داوری رشته‌های مختلف براین باور هستند که با وجود ظرفیت‌های غنی و ارزشمند استان قم در عرصه رسانه و حضور خبرنگاران و نویسندگان چیره دست، آثار ارسالی به این جشنواره از نظر کیفی تا رسیدن به نقطه مطلوب راهی طولانی در پیش دارد.

قطعا توجه دقیق و پردازش موشکافانه سوژه‌های بومی و محلی، رعایت تکنیک‌های روزنامه‌نگاری حرفه‌ای، پرهیز از بیان نکات کلی و استناد به آمار، اسناد و پیشینه های موجود، گامی موثر درارتقاء سطح کیفی آثار خواهد بود.

عدم اهتمام به سوژه یابی و سوژه پردازی و بی توجهی به تکنیک ها و شیوه‌های روزنامه‌نگاری در اغلب آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره مشهود بود و هیات داوران برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های عملی را در حاشیه برگزاری جشنواره های آتی ضروری می داند.

هیات داوران هرچند احتمال بروز برخی از خطاها در ارزیابی آثار را منتفی نمی دانند اما با همه توان تلاش کرده است تا با رعایت دقیق معیارهای حرفه‌ای، آثار برگزیده را انتخاب کند.

امید است با اتکال به خداوند متعال و حمایت دست‌اندکاران برگزاری جشنواره میراث سرد، در دوره‌های آتی شاهد رشد و ارتقاء کمی و کیفی آثار ارسالی به این جشنواره باشیم.

گفتنی است دبیر دومین جشنواره میراث سرد برای نخستین بار در استان قم به یکی از بانوان خبرنگار سپرده شد.

فاطمه سادات محمدی با حکم فخرالدین یوسف پور مدیرخانه مطبوعات استان قم به عنوان دبیر دومین جشنواره میراث سرد که به زودی فراخوان می شود، انتخاب شد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا