اخبار قماخبار مهم

رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دزفولی

آستان بهارستان؛ مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در مراسم رونمایی از نرم افزار مجموعه آثار حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دزفولی که امروز ۷ دی‌ماه در سالن جلسات ستاد جبهه مردمی خاتم الأوصیا با حضور جمعی از اساتید و حوزویان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ضرورت‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد و کمتر مورد توجه قرار گرفته است، توجه به حضور اندیشه‌های علمی ما در فضای مجازی است که اگر آثار به شکل مناسب تبدیل به نسخه‌ دیجیتالی نشود در واقع موجب حبس اندیشه و علم خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین بهرامی گفت: امروزه در برخی از رشته‌ها در حوزه علمیه قم، قله‌هایی داریم که محققان حوزه به آن‌ها ارجاع نمی‌دهند زیرا آثار و گفته‌هایشان به‌صورت دیجیتالی عرضه نشده است.
بهرامی در ادامه سخنان خود با اشاره به تولید آثار مشترک در مرکز نور گفتند: یکی از تلاش‌های ما در مرکز نور ارائه آثار و مکتوبات نویسندگان در قالب نرم‌افزار است و خداوند را شاکریم که در حدود ۲۵۰ عنوان اثر مشترک با مؤسسات و شخصیت‌های علمی آماده و تولید کرده‌ایم.
رئیس مرکز نور با اشاره به آمار کتاب‌ها و منابع دیجیتالی شده افزود: در قالب ۲۵۰ عنوان نرم‌افزار شخصیت‌محور، حدود ۵۰۰۰ جلد کتاب به نسخه‌ دیجیتالی تبدیل شده است؛ همچنین این کتاب‌ها به‌ همراه دیگر کتب در پایگاه اینترنتی کتابخانه دیجیتال نور ارائه گردیده و اخیراً یکصد هزارمین جلد نیز به آن اضافه شده و در دسترس اندیشمندان قرار گرفته است.
وی گفت: امروز مفتخریم که آثار حجت‌الاسلام والمسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه را در قالب یک نرم‌افزار تولید و ارائه کرده‌ایم. در این نرم‌افزار بیش از ۴۰ عنوان از آثار استاد با قابلیت‌های متنوع نرم‌افزارهای نور ارائه شده و همزمان در قالب بانک‌های اطلاعاتی برخط این آثار در اختیار محققان قرار خواهد گرفت.

عبدالحسین خسروپناه

در پایان این جلسه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین بهرامی و اساتید و پژوهشگران از مجموعه نرم‌افزار استاد خسروپناه رونمایی گردید. پایان پیام/۱۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا