اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

جشنواره نماز و نیایش در سطح بالایی برگزار شود/به هنر و هنرمند مذهبی بهای بیشتری داده شود

آستان بهارستان ؛ اسحاق آقایی عکاس پیشکسوت کشورمان در حاشیه نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین که در شهر قم درحال برگزاری است، گفت: این جشنواره باسابقه در سطح بالایی برگزار شود و برای اثرگذاری بیشتر در جامعه، به هنر و هنرمند مذهبی بهای بیشتری داده شود.

وی فارغ التحصیل فیلم‌سازی است و از سال ۷۲ در بسیاری از جشنواره‌های عکاسی حضور داشته و در بیش از ۲۰۰ نمایشگاه گروهی ۱۵ نمایشگاه انفرادی و چهار نمایشگاه خارج از کشور شرکت داشته است.

عکس‌های وی در بیش از ۱۵۰ جشنواره ملی و ۲۵ جشنواره بین المللی حائز رتبه یا برگزیده شده و در ۱۷ جشنواره عکس به عنوان داور حضور داشته است.

این عکاسان باسابقه کشور که اثر وی با عنوان «شب قدر در عشایر» از شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره نماز و نیایش راه یافته، اظهارداشت: با توجه به اینکه سینما جوان با سابقه ای که دارد و در برگزاری دوره‌های آموزشی و جشنواره‌ها و… به بلوغی رسیده، انتظار داریم تغییر اساسی به لحاظ اجرایی و شکل محتوایی در روند برگزاری جشنواره‌ها شاهد باشیم زیرا توقع از آن بالاست.

آقایی گفت: گاهی اثرگذاری یک عکس به حدی هست که بسیاری از مطالب و کارهای فرهنگی نمی تواند جای آن را بگیرد و با مخاطب ارتباط برقرار کندبه‌خصوص وقتی این عکس مذهبی و دینی باشد می‌تواند تاثیر مثبتی بر جامعه بگذارد اما فضایی که برای نمایش عکس‌ها اختصاص دادند در شان این جشنواره نیست و نورپردازی درستی ندارد.

وی عنوان کرد: مسئولان زمانی که می خواهند یک رویداد مذهبی را برگزار کنند باید به مسائل پیرامونی توجه ویژه داشته باشندزیرا برای برپایی این جشنواره هزینه شده اما تبلیغات درستی در فضای رسانه و شهر قم انجام نشده و مردم برای بازدید مطلع نشدند و نیامدند .

این عکاس پیشکسوت کشور تصریح کرد: اینکه برگزار کنندگان جشنواره نماز و نیایش به این رسیده‌اند که هنر برنده‌ترین و رساترین زبان را دارد و باید بهای بیشتری به آن داده شود عالی است و آن زمانی عالی‌تر و اثربخش‌تر می‌شود که به هنر مذهبی و هنرمندان مذهبی بهای بیشتری داده شود و خروجی داشته باشد و موجب رضایت هنرمند و مردم شود.

وی اظهارداشت: عکاس با شرکت در جشنواره‌ها می‌خواهد خودش و عکسش دیده شود و بازخورد آن را از سوی مردم مشاهده کند و این امر به ما انگیزه می‌دهد و اگر این امر محقق نشود عکاسان حرفه‌ای رغبتی برای شرکت و ارتقای کیفی آثار نخواهند داشت.

وی گفت: از مسئولان برگزاری جشنواره می‌خواهم به داوری جوانان هم اعتماد داشته باشند و برای داوری و برگزاری دوره‌های آموزشی به آنان اعتماد کنند. پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا