اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

جشنواره نماز و نیایش باعث تولید آثار حرفه‌ای و ارزشی شده است

آستان بهارستان ؛ یک عکاس راه یافته به نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین که در شهر قم درحال برگزاری است، گفت: این جشنواره باعث تولید آثار حرفه‌ای و ارزشی شده است.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان ؛ حسین شاه‌بداغی که برگزیده هشت جشنواره عکاسی است و تاکنون در ۱۵ نمایشگاه عکس گروهی شرکت کرده، گفت: این جشنواره ۹ دوره برگزار شده و دراین دوره برای نخستین بار ورکشاپ‌های عکاسی، فیلمنامه‌نویسی و مستند را برگزار و کارگاه عملی عکاسی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و نشست تخصصی عکاسی با حضور علاقمندان به این حرفه برگزار شد که اتفاق خوب و مبارکی بود.

وی افزود: کسانی که به تازگی وارد حرفه عکاسی شدند از تجربه اساتید و افراد باتجربه استفاده کردند که این امر در پیشبرد اهداف جشنواره و تقویت نگاه عکاسان و تولید محتوای ارزشی تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: ماهیت برگزاری جشنواره‌ها برای ترغیب و ایجاد انگیزه در قشر حرفه‌ای عکاسی است و هر عکاس تلاش می کند تا با تولید آثار باکیفیت و خلاقانه در جشنواره‌ها شرکت کند که این امر به تولید آثار ارزشی می انجامد و مهم این است که جشنواره نماز و نیایش به دلیل اینکه نگاه دینی و آیینی دارد می تواند عکاسان را پای کار تولید آثار آیینی بیاورد.

شاه‌بداغی گفت: اماکن مقدس مانند حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه امامزادگان و حسینیه ها در قم وجود دارد و روضه‌های خانگی دراین شهر برپا می شود که این جشنواره می‌تواند به ایجاد انگیزه و رغبت عکاسان در تولید تصاویر ارزشی در این مکان‌ها کمک کند.

وی بیان کرد:‌ جشنواره نماز و نیایش نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر در کشور است تا شاهد آثار بیشتر و حرفه‌ای‌تر باشیم.

وی اظهارداشت: از برگزارکنندگان و دست اندرکاران جشنواره امسال تشکر می‌کنم زیرا با انتخاب داوران درجه یک، عکاسان کاربلدی برگزیده شدند که نشان دهنده این است که جشنواره در هر دوره به جایگاه اصلی خود نزدیک تر می‌شود.

گفتنی است نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در شهر قم درحال برگزاری است و عکس حسین شاه‌بداغی از عکاسان مطرح استان قم با عنوان «خادمان دعا و نیایش» از جمله ۲۳  عکسی بود که به این دوره از جشنواره راه یافته است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا