اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

جشنواره نماز و نیایش نیازمند توجه مادی و معنوی مسئولان است

آستان بهارستان ؛ ابراهیم سلیمانی داور بخش عکس نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین اظهارداشت: این جشنواره آیینی با توجه به اهمیت بحث نماز و نیایش و تداوم در برگزاری آن، نیازمند توجه و حمایت مادی و معنوی مسئولان است.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ ابراهیم سلیمانی با ۳۰ سال سابقه فعالیت هنری، گفت: تصاویر دراین دوره از جشنواره نماز و نیایش با رویکرد متفاوتی بررسی شد و داوران از انتخاب آثار کلیشه‌ای و استیج و چیدمان پرهیز کردند و بیشتر به آثاری بها داده شد که روح نیایش در آن حاکم بود و تمرکز بر انتخاب آثار ناب از جهت ثبت لحظه‌های نیایش و نماز بود.

وی تصریح کرد: آثاری که عکاس در چیدمان آن نقش نداشت و ویژگی‌های بصری، غنای فرهنگی و دینی را داشت مورد توجه قرار گرفت.

وی اظهارداشت: هیات داوران برای انتخاب آثار، نگاه ملی داشتند و براساس کد داوری کردند و صاحب اثر را نمی‌شناختند و براساس شهر و شخص داوری نشد لذا فقط یک اثر از قم به بخش نهایی راه یافت.

این عکاس پیشکسوت کشورمان گفت: فضای عمومی جامعه ما به‌صورت مکرر در ارتباط با نماز و نیایش جلوه‌های زیبایی را برای عکاسی به منصه ظهور می‌گذارد و فضا برای تولید آثار در حوزه نماز و نیایش بسیار فراهم است اما متاسفانه آنگونه که باید شاهد آثار درخشان نیستیم زیرا درسال‌های اخیر بهره مادی مناسبی در جشنواره‌های دینی و آیینی نصیب هنرمندان نمی‌شود که این امر نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

وی تاکید کرد: اهتمام خاص و حمایت جدی‌تر مسئولان سبب ایجاد علاقه و انگیزه برای تولید آثار فاخر می‌شود و هنرمندان توانمند و چیره‌دست از سراسر کشور حضور پررنگ‌تری را خواهند داشت.

وی عنوان کرد: دراین دوره آثار ارزشمندی به دبیرخانه جشنواره رسید و آثار فاخری انتخاب شد اما توقع است که جشنواره‌ای پرشورتر و غنی‌تر را شاهد باشیم و حمایت ویژه‌ای از جشنواره‌های دینی به‌خصوص جشنواره‌ای که با موضوع نماز به‌عنوان مهمترین رکن دین اسلام است شود.

سلیمانی درمورد نحوه نمایش آثار نیز گفت: آثار در محل برپایی جشنواره به نمایش درآمده و به دلیل اینکه نمایش آثار در یک نگارخانه جداگانه ارتباط بهتری را با مخاطب برقرار می‌کند پس از پایان این جشنواره، آثار در نگارخانه‌ای به نمایش درمی‌آید.

وی بیان کرد: برپایی ۹ دوره جشنواره نماز و نیایش یک موفقیت و امتیاز محسوب می‌شود و باید تداوم داشته باشد باید با توجه و حمایت بیشتر ضعف‌های آن برطرف وبرغنای آن افزوده شود.

وی تصریح کرد: نماز و نیایش تاثیر بسزایی در روحیه راستی و درستی و پاکی جامعه دارد و در آیات و روایات بر رکن اصلی بودن نماز تاکید شده و داشتن یک جشنواره غنی بهتر از جشنواره‌های متعدد ضعیف است؛ تمام تلاش را باید برای افزایش مشارکت به کار گرفت.

*****

گفتنی است دکتر امیرعلی جوادیان و مسعود زنده رو و ابراهیم سلیمانی سه داور بخش عکس این جشنواره بودند و نمایشگاه تصاویر راه یافته به نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در تالار فرهنگ و هنر قم، واقع در بلوار امام موسی صدر(خاکفرج)، میدان شهید نواب صفوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ دیماه به نمایش درآمده و علاقمندان می‌توانند برای مشاهده آثار حضور پیدا کنند. پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا