اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

معدل استانی دانش آموزان قمی بالاتر از معدل کشوری/قم از لحاظ سرانه آموزش فقیر است

آستان بهارستان ؛ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان اینکه معدل استانی دانش آموزان قمی بالاتر از معدل کشوری است، اظهارداشت: قم از لحاظ سرانه آموزش فقیر است، در سرانه آموزشی یک متر از کشور عقب هستیم.

فعالیت ۵۰۰ مدرسه متوسطه و ۵۰۰ مدرسه ابتدایی در قم

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مدرسه دوره متوسطه و همین تعداد مدرسه ابتدایی در قم وجود دارد، گفت:

علیرضا رحیمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائل حوزه تربیتی آسیب های اجتماعی است و مدارس در دین زمینه نقش مهمی دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: در ۲ سال گذشته ۴۴ مدرسه خیرساز با بیش از ۳۵۰ کلاس درس در این استان افتتاح و ۱۹ پروژه با ۱۶۷ کلاس درس نیز در دست احداث است.

افزایش تعداد هنرستان ها در استان قم

وی تصریح کرد: افزایش هنرستان‌ها نیز در دستور کار و میزان‌پذیرش هنرستان‌ها در قم افزایشی بوده است، طی دو سال گذشته هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از ۳۳ هنرستان فنی و حرفه‌ای به ۳۹ مدرسه افزایش‌یافت همچنین تعداد هنرستان‌های کار و دانش طی دو سال گذشته از ۶۷ هنرستان به ۷۴ هنرستان افزایش‌یافته است.

برگزاری ۱۴۰۰ یادواره شهدا در مدارس استان

رحیمی گفت: ذیل کنگره ملی شهدای قم هزار و ۴۰۰ یادواره شهدا در مدارس قم برگزار شد و در ۱۵ بهمن سال جاری نیز در همه مدارس یادواره شهدا برگزار خواهد شد.

۶۰۰ معلم قمی در دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس شرکت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جهاد تبیین، گفت: در قالب طرح آموزش مربی جهاد تبیین و روایت‌گری دفاع مقدس افزون بر ۶۰۰ معلم آموزش داده‌ شد.

اعزام ۸ هزار دانش آموز قمی به اردوی راهیان نور

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال افزون بر ۶ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور و ۲ هزار نفر نیز به اردوی راهیان پیشرفت اعزام شدند، تا پایان امسال هشت هزار دانش‌آموز دیگر به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد.

رحیمی ادامه داد: دهه فجر و انتخابات را پیش رو داریم بیشترین سهم، نقش، امید آفرینی و جریان‌سازی برای حضور مردم در انتخابات بر عهده بخش رسانه است.

معدل استانی دانش آموزان قمی بالاتر از معدل کشوری است

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: در کارهای پژوهشی رتبه سوم کشور را به دست آورده و همچنین سال گذشته ۱۳ رتبه علمی و بین المللی کسب کردیم، معدل های دانش آموزان در زمان کرونا معتبر نبود و دانش آموز برای امتحانات در منزل با کمک اولیا پاسخ می دادند اما امسال در همه رشته پایه معدل استان از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

دانش آموزان قمی در رشته معارف رتبه ۲ و در ریاضی فیزیک رتبه ۳ را کسب کردند

وی تصریح کرد: امسال رتبه نخست کشور در رشته علوم معارف را به دست آورده و در ریاضی فیزیک با دو رتبه ارتقا رتبه سوم کشوری را کسب کردیم، ۷۰۰ نفر از همکاران ما که در سال ۹۶ در زمینه مسکن بلاتکلیف بودند و با پالایشی که انجام شد ۴۰۰ نفر فاقد مسکن بودند و با اقداماتی که صورت گرفت اسناد مالکیت زمین آنها داده شد و کلنگ ساخت آن به زودی زده می شود.

رحیمی با اشاره به توزیع شیر رایگان در مدارس استان ادامه داد: شیر رایگان با تدبیر دولت توزیع شد و جز استان های اولیه بودیم که توزیع شیر انجام و مبلغ ۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای شیر دانش آموزان استان پرداخت شد.

وی برنامه های آموزش و پرورش استان در زمینه کمک به دانش آموزان نیازمند را مورد توجه قرار داد وگفت: امسال حدود ۱۵۰ میلیارد ریال لوازم التحریر و پول کتاب و لباس فرم و خدمات به دانش آموزان کم بضاعت پرداخت شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: در ۱۲ سال اخیر توجهی به کمبود نیرو در آموزش و پرورش نشد و امسال ۳۵ هزار معلم جذب و سال آینده ۷۰ هزار نیرو جذب خواهند شد وبرخی از کمبود نیرو با معلمان حق التدریس برطرف می شود.

رحیمی افزود: گسترش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها در فضای مجازی باعث شد تصمیماتی گرفته شود تا این آسیب‌ها جبران شود، رویکردهای آموزش‌وپرورش توجه به حوزه‌های تربیتی بود.

وی گفت: همچنین توانمندسازی نیروی انسانی نیز جز برنامه‌های ما بود؛ زیرا نیروها در این مدت از افزایش توانمندی باز مانده بودند در ده سال گذشته کمترین توجه به نیروی انسانی شده بود.

فعالیت ۵۰۰ مدرسه دوره متوسطه و ۵۰۰ مدرسه مدرسه ابتدایی در قم

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مدرسه دوره متوسطه و همین تعداد مدرسه ابتدایی در قم وجود دارد، گفت: قم از لحاظ سرانه آموزش فقیر است، در سرانه آموزشی یک متر از کشور عقب هستیم میانگین کشور ۵ متر و ۲۰ سانتی‌متر به‌ازای هر دانش‌آموز است؛ اما در قم ۴ متر و ۲۰ سانتی‌متر است.

رحیمی بیان کرد: فراوانی دانش‌آموزان اتباع در قم باعث شد رایزنی و فشار بین‌المللی را پیگیری کنیم که این کار هم به نتیجه رسید و سه پروژه از محل اعتبارات بین‌المللی در حال ساخت است دو پروژه در بخش قنوات و یک پروژه در منطقه ۲ پیش‌بینی‌شده است.

اجرای طرح ۱۰ روز ۱۰۰ مسابقه در ۶۸۰ مدرسه قم

علی یزدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش قم نیز در این نشست گفت: با هدف ایجاد استعداد و روحیه آفرینی طرح ۱۰ روز و ۱۰۰ مسابقه برای دانش آموزان توسط معلمان ورزش انجام می شود این طرح در ۶۸۰ مدرسه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: ۴ پایگاه و کانون در ۴ ناحیه استان دانش آموزان مستعد که صدای خوبی دارند را به عنوان مرشد در ورزش صبحگاهی دانش آموزی جذب می کنند.

یزدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج ورزش در مدارس استان بیان کرد: طی ۲ سال گذشته سرانه ورزشی مدارس استان از ۷۵ هزار متر مربع به بیش از ۱۰۴ هزار متر مربع رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا