اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمکمیسیون اجتماعی

عدالت‌خواهان دنیا پیام طوفان الاقصی را دریافت کردند

آستان بهارستان ؛ دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین، با بیان اینکه نخبگان غرب در خیزش ضدصهیونیستی نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: عدالت‌خواهان دنیا پیام طوفان الاقصی را دریافت کردند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین، گفت: طوفان الاقصی زمینه ساز خوبی شد تا ظرفیت های عدالت خواهی آزاد شود لذا خیزش نخبگان در غرب به راه افتاده است.

 سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین ظهر امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه) طی سفر یک روزه خود به استان قم، در جمع فعالان عرصه فلسطین و نمایندگان تشکل های بین‌الملل حوزه علمیه قم حضور یافت و به تشریح شرایط پس از عملیات طوفان الاقصی پرداخت.

ابطحی با اشاره به اینکه بیش از سی هفته از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و صهیونیست ها نتوانستند هیچ ابتکار عملی در حوزه میدان داشته باشند، گفت: صهیونیست ها هیچگاه تصور نمی‌کردند نیاز به حجم بالایی از فراخوان نظامی داشته باشند لذا اکنون دچار استیصال شده اند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با اشاره به ویژگی‌های عملیات طوفان الاقصی، اظهار کرد: این نبرد زمانی رخ داد که هندسه قدرت و خلق جهان جدید در حال شکل گیری بود لذا دارای ابعاد ویژه‌ای است.

ابطحی گفت: نخستین بار است که رسانه مقاومت بر رسانه دشمنان پیروز شد تا جای تحریف باقی نماند لذا دیکتاتوری خبری شکست که این امر در خیزش ها اثرگذار است.

وی با بیان اینکه دشمن دریافته که تمامی دسیسه‌هایشان از بین رفته و دیگر توانایی اقدام جدیدی ندارد، افزود: بر این اساس پیام عملیات مذکور به غرب منتقل شد و موج های عدالت خواهی راه افتاد؛ باید یادآور شد موج نخست از دانشگاه هاروارد و پنسیلوانیا با اعتراض دانشجویان شروع شد و نهایتاً مقامات این دانشگاه برکنار شدند.

دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت ادامه داد: باید یادآور شد زمانی هر نوع حرکت ضدیهود در غرب جرم محسوب می‌شد اما امروزه موج های زیادی علیه این مهم راه افتاده است؛ چراکه طوفان الاقصی زمینه ساز خوبی شد تا ظرفیت های عدالت خواهی آزاد شود لذا خیزش در غرب به راه افتاد.

ابطحی در این راستا، تصریح کرد: ورزشکاران، هنرمندان، بازیگران، رهبران دینی و دیگر اقشار غربی در راستای عدالت‌خواهی و حرکت ضدیهودیت نقش آفرینی می‌کنند اما نباید فراموش کرد خیزش از سوی جامعه نخبگانی غرب دارای اهمیت است.

وی گفت: بر این اساس، این حرکت ها نباید خاموش شود؛ در واقع باید گفتمان انقلاب اسلامی گسترده شود تا ملت ها در مسیر عدالت خواهی قدم بردارند.

وی با تاکید بر اینکه کابینه نتانیاهو دچار از هم گسیختگی شدیدی شده و وضعیت داخلی رژیم اشغالگر قدس برهم خورده است، بیان کرد: این مهم درحالیست که سیاست کسب مشروعیت بین المللی این رژیم نیز با طرح شکایت آفریقای جنوبی در لاهه و غیره نیز از بین رفته است.

ابطحی بیان کرد: بر این اساس نخبگان غربی برای انجام فعالیت های عدالت‌خواهانانه، نگاهشان به شرق بود لذا خلأ ایدئولوژی و مکتبی حس میشد.

وی در این زمینه، افزود: خوشبختانه نامه های رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب توانست اثرگذار باشد و خلأهای فکری و مکتبی را پر کند لذا اکنون ظرفیت خوبی برای فعالیت وجود دارد.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین، تصریح کرد: بنابراین حوزه علمیه قم باید برای پاسخگویی به ظرفیت ملت ها، اقدام به تولید محتوا و متون کند.

ابطحی در این راستا، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که رهبر انقلاب اسلامی سالها قبل در دیدار با دانشجویان تاکید کردند که بروید و سهمتان را از دنیای جدید بگیرید و اکنون حوزه علمیه می‌تواند در این مسیر بدرخشد.

گفتنی است، تعدادی از فعالان عرصه فلسطین و تشکل های بین‌الملل حوزه علمیه قم نیز به بیان نظرات خود پرداختند و سوالاتی را مطرح کردند.پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا