اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

انتشارات جمکران ۱۰۰۰ اثر منتشر کرده است/حضور پررنگ در نمایشگاه کتاب تهران

آستان بهارستان ؛ مدیر غرفه انتشارات کتاب جمکران در سی‌ویکمین نمایشگاه گفت: انتشارات جمکران ۱۰۰۰ اثر منتشر کرده است و حضور پررنگی در نمایشگاه کتاب تهران دارد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ محمدعلی نباتی در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگار ما گفت: انتشارات کتاب جمکران دراین دوره از نمایشگاه با بیش از ۵۰۰ اثر با موضوعات مهدوی، معارفی، عمومی، انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری، در قالب‌های تراثی، پژوهشی، داستانی و در رده‌های سنی کودک تا بزرگسال حضور دارد.

وی افزود: ۱۰ اثر از تازه‌های نشر کتاب جمکران از جمله مجموعه ۱۰ جلدی تازه‌ای ویژه کودکان با موضوع انتظار و مهدویت، رمان‌های نوجوان با موضوعات انقلاب اسلامی و سبک زندگی و تعداد دیگری از آثار معارفی، مهدوی، ادبیات پایداری دراین نمایشگاه برای نخستین بار عرضه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از نمایشگاه کتاب سال قبل تا امسال بیش از ۷۰ اثر با موضوعات مختلف و در رده‌های سنی کودک تا بزرگسال از کتاب جمکران منتشر شده که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

مدیر غرفه انتشارات کتاب جمکران اظهارکرد: حدود ۳۰۰ اثر از انتشارات کتاب جمکران در سال اخیر تجدید چاپ شده‌ و با چاپ جدید در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

وی گفت: در غرفه انتشارات کتاب جمکران در نمایشگاه کتاب تهران برنامه‌هایی از جمله رونمایی از آثار، نشست نقد و بررسی و جشن امضای کتاب با حضور نویسندگان و راویان کتاب‌های مختلف برگزار شد.

وی اظهارداشت: انتشارات کتاب جمکران از اوایل دهه ۷۰ شروع به کار کرده و تا امروز حدود هزار اثر منتشر کرده است.

نباتی گفت: از اوایل دهه ۹۰ دفتر رمان و داستان کتاب جمکران تأسیس شد که تا به امروز بالغ بر ۲۰۰ اثر در این حوزه از انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که رمان پرفروش انتشارات جمکران کدام است؟ گفت: کتاب «نخل و نارنج» است که بر محور زندگی ‌خاتم الفقهاء و المجتهدین جناب شیخ انصاری و عصر ایشان نگاشته شده است.

وی بیان کرد: نویسنده، در این رمان به شخصیت کم نظیر و جذاب نویسنده رسائل و مکاتب و ابعاد پنهان و جذاب وی و از سوی دیگر به حواشی مهم آن دوران از جمله جنگ‌های ایران و روس، حضور انگلستان در ایران و دوران امپراتوری عثمانی پرداخته است. از نکات مهم در این رمان پرداختن به ابعاد شخصیت سیاسی و مبارزاتی جناب شیخ انصاری  است که تاکنون مهجور مانده و در این قالب به خوبی تبیین شده است.

مدیر غرفه انتشارات کتاب جمکران افزود: کتاب «شصت پرسش اعتقادی به سوالات اساسی کودکان» هم از آثار پرفروش است که نویسنده به سوالات پرتکرار این نسل با بیانی ساده و کودکانه پاسخ داده است، مهمترین ویژگی که در این کتاب به چشم می‌آید، مختصر و مفید بودن پاسخ‌ها و همچنین، سطح بندی مطالب برای مخاطب‌ مختلف است.

وی عنوان کرد: کتاب «پرسش و پاسخ مهدوی» نیز از پرفروش‌های این انتشارات است که به صورت پرسش و پاسخ و با تصاویر جذاب برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته شده است.

وی ادامه داد: دراین کتاب به صورت مختصر به زندگی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ظهور ایشان، پرداخته شده و داستان بعضی از تشرفات به خدمت ایشان نقل شده است. بیشتر پاسخ‌های این کتاب از احادیث مشهور در رابطه با زندگانی امام زمان درکتاب‌های شیعه گرفته شده است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا