اخبار پوششی و تولیدی قم

گزارش تصویری(۴) مردم چشم انتظار شهیدجمهور در قم

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان ؛ مجاوران اخت الرضا(س) گردهم آمده و چشم انتظار خادم الرضا(ع) بودند؛ همه نگاه‌ها به سمت حرم حضرت معصومه(س) دوخته شده بود تا خودروی حامل پیکر  شهدا به دیدگان نمایان شود.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ استان قم در تاریخ ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ ماه سال جاری در قالب سفرهای استانی، میزبان آیت الله رئیسی بود.

هفت صبح دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با اعلام خبر رسمی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه (در پی سانحه بالگرد در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در استان آذربایجان شرقی)، پیکر آنان به تبریز و سپس به قم منتقل شد.

سنگ تمام قمی‌ها در استقبال از شهیدان خدمت

عصر امروز تنها پس از ۱۰ روز از آن سفر، مردم قم میزبان مردی خستگی ناپذیر و دلسوز در قامت شهیدجمهور شدند و با حضور گسترده برای استقبال از وی سنگ تمام گذاشتند.

خبرنگار آستان بهارستان با این گزارش نوشتاری و در قالب هفت گزارش تصویری مشتمل بر ۱۲۰ تصویر، این حضور حماسی را برای مخاطبان خود به ترسیم درآورده است که البته به دلیل بارگزاری آسان تصاویر با یک پنجم کیفیت بارگذاری شده است.

طول بلوار پیامبر اعظم(ص) قم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران هفت کیلومتر و عرض آن نیز بیش از ۸۰ متر است که در مراسم تشییع امروز سراسر این بلوار، مملو از جمعیت به‌هم فشرده بود.

هزاران نفر از استان‌های دیگر و همچنین صدها نفر از شیعیان کشورهای مختلف جهان که مقیم قم بودند نیز در این مراسم حضور داشتند و به اذعان مردم و مسئولان این تشییع در تاریخ قم بی‌سابقه بوده است.

باران هم مانع حضور پرشور مردم مومن، ولایی و همیشه در صحنه قم نشد و عده‌ای با چتر و برخی بچه به بغل و عده‌ای با عصا و ویلچر آمده بودند.

مردم قم چشم انتظار سید شهیدان خدمت

مجاوران اخت الرضا(س) گردهم آمده و چشم انتظار خادم الرضا(ع) بودند؛ همه نگاه‌ها به سمت حرم حضرت معصومه(س) دوخته شده بود تا خودروی حامل پیکر  شهدا به دیدگان نمایان شود.

بسیاری با بغض های در گلو و چشمان اشک بار با در دست داشتن تصاویر شهدای خدمت و دسته‌های گل در انتظار بودند تا برای آخرین بار از رئیس جمهور انقلابی خود استقبال کنند.

عده‌ای بر بلندی‌ها رفته بودند که زودتر خبر آمدن را به مردم چشم انتظار بدهند؛ هر لحظه بر خیل عظیم مردم افزوده می‌شد و در میان اندوه مردم داغدار، این همه همدلی صحنه‌های زیبایی را خلق کرده بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا