اخبار پوششی و تولیدی قم

گزارش تصویری(۵) استقبال از پیکر شهیدجمهور در قم

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان ؛ مردم قم در استقبال از پیکر شهیدجمهور و همراهان سنگ تمام گذاشتند و با شعارهای یاحسین(ع) و یا زهرا(س) بر سر و سینه می‌کوبیدند.

هفت صبح دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با اعلام خبر رسمی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه (در پی سانحه بالگرد در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در استان آذربایجان شرقی)، پیکر آنان به تبریز و سپس به قم منتقل شد.

سنگ تمام قمی‌ها در استقبال از شهیدان خدمت

عصر امروز تنها پس از ۱۰ روز از آن سفر، مردم قم میزبان مردی خستگی ناپذیر و دلسوز در قامت شهیدجمهور شدند و با حضور گسترده برای استقبال از وی سنگ تمام گذاشتند.

خبرنگار آستان بهارستان با این گزارش نوشتاری و در قالب هفت گزارش تصویری مشتمل بر ۱۲۰ تصویر، این حضور حماسی را برای مخاطبان خود به ترسیم درآورده است که البته به دلیل بارگزاری آسان تصاویر با یک پنجم کیفیت بارگذاری شده است.

طول بلوار پیامبر اعظم(ص) قم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران هفت کیلومتر و عرض آن نیز بیش از ۸۰ متر است که در مراسم تشییع امروز سراسر این بلوار، مملو از جمعیت به‌هم فشرده بود.

هزاران نفر از استان‌های دیگر و همچنین صدها نفر از شیعیان کشورهای مختلف جهان که مقیم قم بودند نیز در این مراسم حضور داشتند و به اذعان مردم و مسئولان این تشییع در تاریخ قم بی‌سابقه بوده است.

باران هم مانع حضور پرشور مردم مومن، ولایی و همیشه در صحنه قم نشد و عده‌ای با چتر و برخی بچه به بغل و عده‌ای با عصا و ویلچر آمده بودند.

حدود ساعت ۱۶:۵۰ دقیقه پیکرهای مطهر به قم و حدود ساعت ۱۷ به مدرسه فیضیه و حرم اخت الرضا(ع) رسید و آخرین زیارت آیت الله رئیسی و شهدای راه خدمت در حرم بانوی کرامت انجام شد.

خادمان حرم، پیکرها را به ضریح حضرت معصومه(س) متبرک کردند و طواف دادند و پیکرها حدود ساعت ۱۸ راهی بلوار پیامبر اعظم شد.

قیام مردم قم در استقبال از پیکر شهیدان خدمت

خودروی حامل پیکرهای مطهر شهدا که ماکتی از ضریح امام هشتم(ع) در جلوی آن نصب شده بود به سختی توانست میان سیل مردم به مسیر اصلی بلوار راه یابد و راه خود را ادامه دهد.

عده‌ای مردم را به عقب هدایت می‌کردند که به کسی آسیب وارد نشود؛ خودروی حامل پیکرها به هر جا که می‌رسید مردم با سر دادن فریاد «یا حسین» بر سر و سینه می‌زدند و صدای گریه محوطه را فرا می‌گرفت.

مردم شال و چفیه خود را به سوی ماموران می‌انداختند و آن‌ها هم به تابوت‌ها متبرک می‌کردند و به آنان برمی‌گرداندند.

جوانان انقلابی و هیئتی درحالی که در پشت تریلی حامل پیکرهای مطهر می‌دویدند شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا