اخبار پوششی و تولیدی قم

گزارش تصویری(۷) برپایی ایستگاه‌های صلواتی در تشییع شهیدجمهور در قم

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان ؛ موکب‌هایی برای پذیرایی با آب و شربت از مردمی که ساعت‌ها تجمع و پیاده‌روی کرده بودند از سوی گروه‌های جهادی و مردمی و حتی شیعیان عراق و پاکستان برپا شده بود.

با اینکه مراسم تشییع شهیدجمهور از قبل مشخص نبود اما با نظم و تدبیر خوبی برگزار شد و در طول بلوار پیامبر اعظم(ص) نیروهای امنیتی، انتظامی، اورژانس، ‌هلال احمر و آتش‌نشانی به وفور مستقر بودند.

اتوبوس برای حمل ونقل این جمعیت به تعداد زیاد مهیا بود و چند گروه هم در مسیر ایستگاه واکس صلواتی راه انداخته بودند.

موکب‌هایی برای پذیرایی با آب و شربت از مردمی که ساعت‌ها تجمع و پیاده‌روی کرده بودند از سوی گروه‌های جهادی و مردمی و حتی شیعیان عراق و پاکستان و برخی از ارگان‌ها برپا شده بود.

وداع بی نظیر مردم قم با شهیدِجمهور

هفت صبح دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با اعلام خبر رسمی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه (در پی سانحه بالگرد در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در استان آذربایجان شرقی)، پیکر آنان به تبریز و سپس به قم منتقل شد.

سنگ تمام قمی‌ها در استقبال از شهیدان خدمت

عصر امروز تنها پس از ۱۰ روز از آن سفر، مردم قم میزبان مردی خستگی ناپذیر و دلسوز در قامت شهیدجمهور شدند و با حضور گسترده برای استقبال از وی سنگ تمام گذاشتند.

خبرنگار آستان بهارستان با این گزارش نوشتاری و در قالب هفت گزارش تصویری مشتمل بر ۱۲۰ تصویر، این حضور حماسی را برای مخاطبان خود به ترسیم درآورده است که البته به دلیل بارگزاری آسان تصاویر با یک پنجم کیفیت بارگذاری شده است.

طول بلوار پیامبر اعظم(ص) قم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران هفت کیلومتر و عرض آن نیز بیش از ۸۰ متر است که در مراسم تشییع امروز سراسر این بلوار، مملو از جمعیت به‌هم فشرده بود.

هزاران نفر از استان‌های دیگر و همچنین صدها نفر از شیعیان کشورهای مختلف جهان که مقیم قم بودند نیز در این مراسم حضور داشتند و به اذعان مردم و مسئولان این تشییع در تاریخ قم بی‌سابقه بوده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا