اخبار قماخبار مهمکمیسیون سیاسی

سایه سنگین پیام رسان های خارجی بر انتخابات ریاست جمهوری

آستان بهارستان ؛ برای دومین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شد و روز جمعه ۱۵ تیرماه موعد حماسه آفرینیِ عظیم تر از انتخاباتِ قبلی است.
به گزارش آستان بهارستان به نقل از پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پروانه بسحاک؛ کارشناس ارشد مدیریت رسانه، پیرامون سلطه رسانه ها و سایه سنگین پیام رسان های خارجی بر انتخابات ریاست جمهوری مواردی را یادآور شد که در ادامه به آن می پردازیم.
با آغاز تبلیغات دو کاندیدای منتخب یک چیز تبلیغات را از حالت تعادل خارج کرده است و آن چیزی نیست جز «پیام رسان‌های خارجی».
در این روزهای سرنوشت ساز که مردم ایران حق دارند آزادانه به تحقیق و بررسی در مورد نامزد انتخاباتی خود بپردازند، بلبشویی در رسانه‌ها به راه افتاده است.
آن طرفی‌ها یک آش پخته‌اند؛ شلم شوربا!
منافقان پیاز داغش را زیاد می‌کنند و برخی مردمِ از ماجرا بی‌خبر البته بی‌گناه، آش را هم می‌زنند.
در این بین چند موضوع اساسی از دیدگاه رسانه باید قد علم کند و این روزها به کمک مردم بیاید؛ ولی چون در این موارد در داخل کم کاری‌هایی داشته‌ایم، حرفی برای گفتن نمی‌ماند.
۱_ سواد رسانه؛ به ساده‌ترین حالت ممکن طرز استفاده صحیح از هر رسانه است که چون آنطور که باید در این مورد برای فرزندانمان زمان نگذاشته‌ایم انتظاری از عوام نباید داشت.
۲_مخاطب شناسی؛ بسیاری از ما هنوز نمی‌دانیم چه رسانه‌ای را برای چه گروهی و با چه هدفی به کار می‌بریم این روزها مخاطب ما همه مردم ایران هستند پس باید بدانیم خوراک مورد استفاده مردم در این روزها چیست.
۳_اقناع؛ هر محتوایی در فضای مجازی می‌تواند با هدف اقناع به کار رفته باشد اقناع از مهمترین کارهایی است که این روزها رسانه‌ها باید هنر پروراندنش را داشته باشند.
پیام رسان‌های پرطرفدار در انتخابات؛ پیام رسان‌های داخلی و خارجی اعم از ایتا، روبیکا و…(داخلی)؛ واتساپ، اینستاگرام، تلگرام و ایکس (خارجی)، همه و همه مکان تهیه خوراک‌های انتخاباتی و البته مسئول تبیین عملکرد نامزدهای انتخاباتی هستند اما در عمل اینگونه نیست.
آنچه در این میان به دغدغه تبدیل شده است و چالش به بار می‌آورد، پیام رسان‌های خارجی است، این روزها که نام پیام رسان‌های خارجی را لیست می‌کنم تا به اسم تلگرام می‌رسم یاد یک اتفاق جالب در چند ماه گذشته می‌افتم؛ بازی همستر!
همان بازی پر ابهای که به یکباره سیل عظیمی از افراد جامعه از قشرهای متفاوت را به سمت تلگرام کشاند؛ حالا دیگر می‌شود رسماً یکی از دلایل یکهویی آمدنِ بازی همستر در کشور را گرایشِ مجدد مردم به تلگرام بخوانیم، برای دورهمی‌های انتخاباتی! تا حیات خلوتی باشد برای یک اقلیت خاص و از آنجا که این پیام رسان‌ها فیلتر هستند، بدون شک در حال حاضر بدون مدیریت و بی صاحب است.
ولی حالا که زمان پاس دادن‌های فیلتر بین دو نامزد انتخاباتی به زمینِ رقیب است، لازم است تذکر بدهیم به وزیر ارتباطات سابق! جناب آذری جهرمی! آقای وزیر! می خواهم باور کنم که فیلترینگ با موافقت شما نبوده است، ولی لطفاً چند لحظه دستت را از روی دکمه بردار تا تبلیغات رهرو راهتان را کمتر از فیلترشکن‌ها دریافت کنیم!
مردم حواسشان به خیلی چیزها هست.
شما هم حواستان به حواستان باشد.
پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا