اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمقم

۳۰ سال خدمت یک طلبه به زائران حسینی/خدمت به دوهزار زائر اربعین

خبرنگار اعزامی به کربلای معلی: نیره سادات محمدی

آستان بهارستان؛ صمد رئیسی، خادمی که ۳۰ سال عمر خود را وقف خدمت به زائران امام علی و امام حسین (ع) کرده است، در گفتگویی از عشق خود به خدمت به زائران اربعین و انگیزه‌هایش برای این کار سخن گفت.

وی که اکنون حدود ۶۰ سال دارد، هدف اصلی‌اش از خدمت به زائران را عشق به اهل بیت سلام الله علیها و رضایت حضرت امیرالمؤمنین و سیدالشهدا عنوان کرد.

وی ۳۰ سال است که در مکان صافی صفا الیمانی( مکانی که امام علی(ع) با یاران خود برای عبادت به آنجا می‌رفتند) در حرم حضرت امیرالمومنین علیه السلام مشغول فعالیت است.

رئیسی با اشاره به تلاش‌های خود در این مدت، بیان کرد که در کنار برگزاری نماز جماعت و سخنرانی، خدمات مختلفی از جمله نظافت سرویس‌های بهداشتی، شستشوی ظروف و ارائه خدمات بهداشتی خبر می‌دهد و می‌گوید که برخی افراد با دیدن فعالیت‌های او تعجب کرده و او را به عنوان فردی با ویژگی‌های خاص معرفی کرده‌اند.

وی همچنین به تأثیر آموزه‌های مقام معظم رهبری در فعالیت‌های خود اشاره کرد و گفت پس از مقطع دکترای الهیات به دلیل عشق به اهل بیت سلام الله علیها خود را وقف خدمت به زائران کردم و با اینکه به صورت شبانه‌روزی در این مکان هستم اما باز احساس می‌کنم بیش از این باید به مردم خدمت کنم.

وی معتقد است که برای کسی کار می‌کند که تمام ارزش‌ها در او خلاصه شده و نباید کم‌کاری کند، لذا توان خود را برای خدمت به زائران به کار گرفته است.

رئیسی گفت که خاطره‌هایی از شفای بیماران در این مکان سراغ دارد و به تازگی نیز یکی از طلبه‌ها هکه نگران وضعیت مادرش بود، به این مکان آمده و پس از خدمت به او و خانواده‌اش، این طلبه اعلام کرده که مادرش با آمدن به این مکان شفا گرفته است.

وی همچنین به آمار پذیرایی از زائران اشاره کرد و گفت که در این ایام به طور میانگین دو هزار نفر در این مکان پذیرایی و اسکان داده می‌شوند. رئیسی با برشمردن فعالیت‌هایش در خدمت به زائران اربعین، از رضایت خود از کارهای انجام شده و همچنین همکاری مردم و مسئولان ابراز خرسندی کرد.پایان پیام/۱۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا